DANIEL 12
  • WPROWADZENIE
  • O CZYM JEST BIBLIA? CZY DA SIĘ STREŚCIĆ JEJ PRZESŁANIE?
    • ​I. Przekaz fizyczny Biblii
    • ​II. Przekaz duchowy
    • III. Stworzenie świata w ujęciu duchowym
    • ​IV. Wieża Babel, Potop oraz Sodoma i Gomora w ujęciu duchowym
    • V. Czy Abraham był zalążkiem instytucji kościelnej?
    • VI. Czy wyprowadzenie Izraela z Egiptu było początkiem instytucji kościelnej?
    • VII. Nowy Testament w ujęciu duchowym
    • VIII. Separacja jako sedno planu zbawienia​
  • KSIĘGA DANIELA 12 ZAPOWIADA CZAS ZROZUMIENIA BIBLII
  • TŁUMACZENIA BIBLII
    • 1. Kilka przykładowych błędów w tłumaczeniu Biblii
    • 2. Konkordancje i Biblie interlinearne - dostęp do oryginału Biblii
    • 3. Przykład wykorzystania konkordancji
  • BIBLIA UKRYWA GŁĘBOKIE DUCHOWE ZNACZENIE
    • 1. Dwie ścieżki
    • 2. Pojęcie dobra i zła według człowieka i Boga
    • 3. Duchowa mądrość Boża a fizyczna mądrośc ludzka
  • BÓG I SZATAN
  • ANIOŁY I DEMONY
  • PRAWO A ŁASKA
    • 1. Natura grzechu – prawo natury
    • 2. Prawo Mojżesza
    • 3. Prawo jako wiedza o grzechu
    • 4. Obietnica dla Abrahama
    • 5. Spór pomiędzy apostołami o prawo
    • 6. Prawo znajduje nas grzesznikami
    • 7. Zacząwszy duchem, chcecie teraz kończyć ciałem?
    • 8. Na cóż więc prawo?
    • 9. Wychowanie i instruktaż poprzez prawo
    • 10. Narodziny z obietnicy a uczynki z prawa
    • 11. Prawo garncarza – wybór z góry
    • 12. Prawo a wiara i miłość
    • 13. Prawo a posłuszeństwo
    • 14. Łaska i uczynki to sprzeczność
    • 15. Żydzi a poganie
    • 16. Chrystus jako pierwociny zbawienia
    • 17. Pierwszy Adam i ostatni Adam
    • 18. Śmierć panująca od Adama do Mojżesza
    • 19. Chrzest duchowy
    • 20. Nie pozwól grzechowi panować w twoim śmiertelnym ciele
    • 21. Grzech to własna praca na zbawienie
    • 22. Związek małżeński – z Prawa czy z Łaski?
    • 23. Prawo jest grzechem czy jest święte?
    • 24. Umysł (Prawo Boże) a ciało (prawo grzechu)
    • 25. Ciało cielesne a duch cielesny
    • 26. Podobieństwo grzechu i umieranie w życiu
    • 27. Życie według ciała a życie według ducha
    • 28. Zmartwychwstanie fizyczne a zmartwychwstanie duchowe
    • 29. Adopcja do Królestwa Bożego
  • KONTROWERSJE WYNIKAJĄCE Z DOSŁOWNEGO ODBIORU BIBLII
    • 1. Wyłup sobie oko i obetnij rękę
    • 2. Czy Bóg to mówi ze względu na woły?
  • PRZYPOWIEŚCI W BIBLII
    • WSTĘP
    • 1. Syn Marnotrawny
    • 2. Wdowi grosz
    • 3. O pszenicy i chwaście
    • 4. Kto nie pracuje niech też nie je
    • 5. Korzeniem wszelkiego zła jest chciwość pieniędzy
    • 6. Proście, szukajcie i kołaczcie
  • KALENDARZ MIESIĘCZNY W BIBLII
  • POTOP ZA DNI NOEGO I KALENDARZ OD STWORZENIA​
    • 1. Sprzeczności wynikające z fizycznego rozumienia opisu Potopu a jego poprawność duchowa
    • 2. Data potopu w świetle kalendarza stworzenia
    • 3. Kalendarz 360-dniowy na tle innych kalendarzy
    • 4. 40 dni i 40 nocy >
      • 4.1. Pierwsze 40 dni i 40 nocy Mojżesza
      • ​4.2. Drugie 40 dni i 40 nocy Mojżesza
      • 4.3. 40 dni i 40 nocy Eliasza
      • 4.4. 40 dni i 40 nocy Jezusa
    • 5. Chrzest Jezusa
    • 6. Wydarzenia po chrzcie Chrystusa związane są z symboliką 40 dni i 40 nocy
    • 7. Data Ukrzyżowania i ustanowienia Eucharystii​
    • 8. Chronologia Potopu
    • 9. Zależności czasowe >
      • 9.1 Komentarz do zależności czasowych
    • Podsumowanie
  • GRZECH
    • 1. Nieczystość duchowa
    • 2. Odejście od dobra – definicja grzechu
    • 3. Pojęcie grzechu a zasady moralne
    • 4. Prawo grzechu i śmierci
    • 5. Kto jest bez grzechu, niech rzuci kamieniem
    • 6. Klasyfikacja grzechów
    • 7. Grzech śmiertelny i grzech powszedni
    • 8. Grzechy świadome i nieświadome
    • 9. Grzech ukryty
    • 10. Grzech niewybaczalny – przeciwko Duchowi Świętemu
    • 11. Siedem grzechów głównych
    • 12. Pięć grzechów
    • 13. Grzech kazirodztwa
    • 14. Grzechy języka
    • 15. Grzech wulgaryzmu
    • 16. Rozumienie grzechu przez kapłanów ziemskich
    • 17. Izrael i kościół jako obraz grzeszników
    • 18. Pułapka własnego programu zbawienia
    • 19. Modlitwa, wyznanie grzechów, pokuta
    • 20. Sakramenty kościelne a wymazanie grzechów
    • 21. Oczyszczenie z grzechów, chęć bycia lepszym
    • 22. Chrzest i wiara w walce z grzechem
    • 23. Dzieci, rodzice i współmałżonkowie a grzech
  • GRZECH PIERWORODNY
    • 1. Poczęcie w grzechu; grzech ludzkości
    • 2. Szatan a grzech
    • 3. Więź duchowa z Bogiem
    • 4. Więź duchowa z Szatanem
    • 5. Dwie moce duchowe
    • 6. Grzech wszedł na świat przez człowieka
    • 7. Pierwszy Adam i ostatni Adam
  • PREDESTYNACJA
  • CZYŃCIE SOBIE ZIEMIĘ PODDANĄ
  • CHRZEŚCIJAŃSTWO A WEGETARIANIZM - wstęp
    • CHRZEŚCIJAŃSTWO A WEGETARIANIZM - szczegóły
  • DEKALOG - DZIESIĘĆ PRZYKAZAŃ BOŻYCH
    • Dekalog - Wstęp
    • 1. Nie będziesz miał bogów cudzych przede mną
    • 2. Nie będziesz czynił żadnej rzeźby ani żadnego obrazu
    • 3. Nie będziesz wzywał imienia Pana
    • 4. Pamiętaj o dniu szabatu, aby go uświęcić
    • 5. Czcij ojca twego i matkę twoją
    • 6. Nie będziesz zabijał
    • 7. Nie będziesz cudzołożył
    • 8. Nie będziesz kradł
    • 9. Nie będziesz wydawał fałszywego świadectwa
    • 10. Nie będziesz pożądał domu bliźniego twego
  • CZY JEZUS BYŁ FIZYCZNYM CZŁOWIEKIEM?
  • POBYT JEZUSA NA ZIEMI
  • A WY ZA KOGO MNIE UWAŻACIE? PRAWDZIWY A FAŁSZYWY MESJASZ
  • DROGA KRZYŻOWA
    • 1. Pan Jezus na śmierć skazany
    • 2. Pan Jezus bierze krzyż na ramiona swoje
    • 3. Pierwszy upadek Pana Jezusa
    • 4. Pan Jezus spotyka swą matkę
    • 5. Szymon Cyrenejczyk pomaga nieść krzyż Jezusowi
    • 6. Święta Weronika ociera twarz Pana Jezusa
    • 7. Pan Jezus upada pod krzyżem po raz drugi
    • 8. Pan Jezus pociesza płaczące niewiasty
    • 9. Trzeci upadek Pana Jezusa
    • 10. Pan Jezus z szat obnażony
    • 11. Pan Jezus przybity do krzyża
    • 12. Pan Jezus umiera na krzyżu
    • 13. Pan Jezus zdjęty z krzyża
    • 14. Pan Jezus złożony do grobu
    • 15. Zmartwychwstanie Chrystusa
  • JUDASZ
  • SZABAT A DZIEŃ PAŃSKI
  • MODEL RODZINY
    • 1. Doskonałość stworzenia a doskonałość małżeństwa
    • 2. Związek jako „jedno ciało” i jego nierozerwalność
    • 3. Święta rodzina
    • 4. Monogamia i poligamia
    • 5. Nierząd i cudzołóstwo
    • 6. Małżeństwo z wyboru a małżeństwo z obcymi żonami
    • 7. Rozwody
    • 8. Komplementaryzm i egalitaryzm – rola męża i żony
    • 9. Biblia a naród
    • 10. Małżeństwo w kulturze chrześcijańskiej
    • 11. Sprzeczności i kontrowersje ze strony kościoła
    • 12. Status pierworodnego
    • 13. Bezżeństwo, owdowienie, osierocenie
    • 14. Obowiązki i odpowiedzialność rodziców
    • 15. Karcenie dzieci
  • MAŁŻEŃSTWO
  • IN VITRO, ADOPCJA, ANTYKONCEPCJA, ABORCJA I EUTANAZJA
    • 1. Bezpłodność i płodność – przekleństwo czy błogosławieństwo
    • 2. In vitro
    • 3. Kiedy zaczyna się życie: płód czy człowiek?
    • 4. Los zarodków
    • 5. Małżeństwo i prokreacja w imię miłości Bożej
    • 6. „Współpraca” człowieka z Bogiem
    • 7. Nieomylność kościoła. Eksperci duchowni. Naprotechnologia
    • 8. Adopcja a człowiek na zamówienie
    • 9. Przewodnik moralny a rozłam kościoła
    • 10. In vitro a spór moralny
    • 11. In vitro a spór społeczny
    • 12. Filozofia i etyka katolicka
    • 13. Antykoncepcja
    • 14. Aborcja
    • 15. Eutanazja i samobójstwo
    • 16. Nie zabijaj! – co znaczy być mordercą?
    • 17. Kościół a nauka
    • 18. Ewolucja poglądów kościoła
    • 19. Kto nie z nami, ten przeciwko nam
    • 20. Prawo Boże a sumienie
  • KAZIRODZTWO
  • HOMOSEKSUALNOŚĆ
  • (NIE)CZYSTY SEKS
  • SODOMA I GOMORA
  • CZY CZŁOWIEK JEST NIEŚMIERTELNY?
  • ŚMIERĆ, WSKRZESZENIE, REINKARNACJA
  • RELIGIA POKOJU CZY NIENAWIŚCI?
  • TRADYCJA PUŁAPKĄ
  • CZYŚCIEC
    • 1. Wiara Judy Machabejskiego w pośmiertne oczyszczenie z grzechów
    • 2. Znak Jonasza jako obraz czyśćca
    • 3. Odpuszczanie grzechów po śmierci w „tym wieku” albo w „przyszłym wieku”
    • 4. Oczyszczenie po śmierci lub oczyszczający i ocalający duszę ogień czyśćca
    • 5. Chłosta po śmierci
    • 6. Chrzest za zmarłych i miłosierdzie dla zmarłych
    • 7. Czyściec jako zwrot długu
    • 8. Nielitościwy dłużnik skazany na oddanie długu
    • 9. Czyściec jako kres wędrówki do życia wiecznego
    • 10. Możliwość wyjścia z otchłani
    • 11. Łono Abrahama
    • 12. Paruzja a czyściec
  • NAKAZ MISYJNY
  • DARMO DAWAJCIE – KOŚCIELNY BIZNES
  • PYTANIA I ODPOWIEDZI
  • KONTAKT
  • ENGLISH

29. Adopcja do Królestwa Bożego


        Twoje narzędzia:

Biblia
Biblia hebrajsko-polska i grecko-polska
Strong's

UWAGA: Powyższe linki do tekstów biblijnych udostępniamy wyłącznie dla wygody czytelnika. Znajdują się one jednak na stronach innych, niezależnych od nas autorów, których poglądy i opinie należą wyłącznie do nich, a zespół Projektu Daniel 12 tych poglądów nie autoryzuje ani nie podziela. Autoryzujemy jedynie teksty opublikowane na niniejszej stronie.

Adopcja do Królestwa Bożego dotyczy dwóch grup wybrańców: „Żydów” (wołających do Ojca imieniem „Abba”) i „Pogan” (wołających do Ojca imieniem „Pater”), czyli wybrańców z całego świata (Rz 8:15). Kontekst przekazu Słowa Bożego skierowanego do „pogan” wskazuje, że Żydzi, jako pierwsza grupa wybrańców (mowa oczywiście o Prawdziwych Żydach, obrzezanych duchowo), już stali się dziećmi Bożymi i współdziedzicami Chrystusa (Rz 8:14, 16-17). Niezbawieni wybrańcy, którzy wciąż utożsamiani są z pierwszą naturą człowieka, jednak „szczerze oczekują” na zbawienie, nazywani są w tym kontekście „stworzeniem” (Rz 8:19). Podkreślmy raz jeszcze, że wbrew potocznemu rozumieniu słowa „stworzenie”, nie dotyczy ono całego wszechświata i wszystkich istot biologicznie żywych, lecz obrazuje Bożych wybrańców. Do momentu zbawienia są oni poddani marności (próżności), jednak nie z własnej woli, bo dzieje się tak z woli Pierwszego Adama (ducha Szatana), który ich poddał (fałszywej) nadziei (Rz 8:20). Wybrańcy przechodzą poprzez śmierć w Chrystusie (poprzez Ducha) w obecnym czasie (Rz 8:22), czyli w czasie cierpienia (Rz 8:18) – w czasie Wielkiego Ucisku. Jako „pełnia stworzenia” (całe stworzenie), do momentu wydania z siebie życia, wybrańcy obrazowani są jako „kobieta brzemienna” „jęcząca w bólach porodowych” (Rz 8:22), podobnie zresztą jak niewybrańcy. Różnica polega na tym, że „biada brzemiennym i karmiącym” pośród niewybrańców (Mt 24:19-21), bo na niewybrańców przyjdzie zagłada, „jak bóle na brzemienną” (1 Tes 5:3), przy czym bólu wybrańców nie będzie się pamiętać po narodzinach Chrystusa, kiedy ból sądu Bożego przerodzi się w radość zbawienia (J 16:20-22). Stanie się to wraz z drugim przyjściem Chrystusa, kiedy nastąpi objawienie się synów Bożych (Rz 8:19). Chwalebna wolność dzieci Bożych zostanie osiągnięta wraz z ich wyzwoleniem z niewoli zepsucia, czyli spod panowania ducha niewoli, albo inaczej, ich pierwszej, zepsutej natury (Pierwszego Adama), czyli Szatana (Rz 8:21). Finałem wspólnego cierpienia będzie wspólna radość, bo ci, którzy otrzymali pierwociny Ducha, wzdychają w sobie, czekając na adopcję, czyli odkupienie ich „ciała” (Rz 8:23). „Ciałem” tych, którzy otrzymali pierwociny Ducha, są wybrańcy okresu Późnego Deszczu, czyli ci, którzy budują Ciało Chrystusa. Jest to przeciwieństwo „widzialnej” „nadziei” niewybrańców, bo niewybrańcy postrzegają Słowo fizycznie (przez ducha Szatana), podczas gdy nadzieja wybrańców zakorzeniona jest w Duchu (Rz 8:24-25).

Przemiana wybrańców to przemiana ze „starego stworzenia” w „nowe stworzenie”, a dokonuje się ona w ten sam sposób w przypadku wszystkich grup wybrańców, czy to Żydów, czy Pogan. Ponieważ Zbawcą jest jeden Duch, działający (pracujący) poprzez namaszczonych wybrańców, zbawieni wybrańcy niejako „w bólu” utożsamiają się z wybrańcami jeszcze niezbawionymi, podczas gdy „aniołowie Boży” (zbawieni wybrańcy reprezentujący Ducha Bożego) radują się z każdego nawróconego grzesznika, czyli z każdego nawróconego wybrańca (Łk 15:7, 10). „Cierpienie w Chrystusie” jest efektem przejścia przez sąd (śmierć) w Chrystusie, na wzór cierpienia Chrystusa, które było natury duchowej, bo znosił je Duch Boży.

Zbawienie nazywane jest w Biblii „udoskonaleniem”. Słowo to oznacza, że ktoś zostaje „uczyniony doskonałym”, a „księciem” (kapitanem), który jest przewodnikiem i sprawcą (autorem) owej doskonałości, jest Jezus Chrystus, który doprowadza wybrańców do Swojej chwały poprzez Swoje „cierpienia”. Chwała wybrańców jest bowiem odbiciem duchowej chwały Chrystusa, a doskonałość wybrańców jest odbiciem doskonałości Chrystusa (Hbr 2:10). Tak jak chwała drugiej świątyni była większa od pierwszej (Ag 2:9), tak chwała wybrańców okresu Późnego Deszczu jest większa, w sensie kompletności zbawienia, które jest procesem rozwijającym się stopniowo. Obrazem progresji zbawienia jest progresja przekazu wiedzy i mądrości Bożej, przy czym duchowe zrozumienie przekazane wybrańcom okresu Późnego Deszczu jest obrazem „większego dzieła”, wyrazem większej chwały, niż w przeszłości. Nie ma to jednak nic wspólnego z zasługami człowieka. Dojście do chwały przez „cierpienia” (a nie „cierpienie”) oznacza wielokrotność programu zbawienia, gdzie każde przejście do zbawienia jest obrazem przejścia przez sąd w cierpieniu Chrystusa, który utożsamia się z każdym wybrańcem. Każdy wybraniec rozpoczyna jako martwy duchowo grzesznik.

„Zmartwychwstanie pierwsze” (symbolizujące zmartwychwstanie duszy i okres Wczesnego Deszczu) wyniosło Chrystusa do majestatu zasiadającego po prawicy Boga, czyli ukazało Go jako Prawdziwego Boga (Łk 20:42, 22:43), Księcia i Zbawiciela (Dz 5:31), Wstawiennika (Rz 8:34), jak również ukazało Go jako chwałę Boga i jako drogę do nieba (Dz 7:55-56), poprzez obietnicę Ducha (Dz 2:33). Opisane w Biblii odchodzenie duszy Sary (jej śmierć) jest obrazem narodzin syna w „wielkich bólach” oraz zmiany imienia Benoni („Syn Boleści”) na Beniamin („Syn Prawicy”; Rdz 35:18), co odnosi się do okresu Wielkiego Ucisku oraz drugiego przyjścia Jezusa do Bożych wybrańców (wybawienia ich od „boleści”).

„Okrycie chwałą Bożą” to dopełnienie zbawienia tych, których Bóg powołał świętym wołaniem i usprawiedliwił, i których przeznaczył z góry (Rz 8:29-30). Podkreśla to absolutną i niezawisłą pracę Boga, który prezentuje się jako Alfa i Omega zbawienia wybrańca, przy czym praca wykonywana przez Boga jest przejawem najcenniejszego daru, jakim jest dar Łaski Bożej.

© 2013-2024 Daniel 12