DANIEL 12
  • WPROWADZENIE
  • O CZYM JEST BIBLIA? CZY DA SIĘ STREŚCIĆ JEJ PRZESŁANIE?
    • ​I. Przekaz fizyczny Biblii
    • ​II. Przekaz duchowy
    • III. Stworzenie świata w ujęciu duchowym
    • ​IV. Wieża Babel, Potop oraz Sodoma i Gomora w ujęciu duchowym
    • V. Czy Abraham był zalążkiem instytucji kościelnej?
    • VI. Czy wyprowadzenie Izraela z Egiptu było początkiem instytucji kościelnej?
    • VII. Nowy Testament w ujęciu duchowym
    • VIII. Separacja jako sedno planu zbawienia​
  • KSIĘGA DANIELA 12 ZAPOWIADA CZAS ZROZUMIENIA BIBLII
  • TŁUMACZENIA BIBLII
    • 1. Kilka przykładowych błędów w tłumaczeniu Biblii
    • 2. Konkordancje i Biblie interlinearne - dostęp do oryginału Biblii
    • 3. Przykład wykorzystania konkordancji
  • BIBLIA UKRYWA GŁĘBOKIE DUCHOWE ZNACZENIE
    • 1. Dwie ścieżki
    • 2. Pojęcie dobra i zła według człowieka i Boga
    • 3. Duchowa mądrość Boża a fizyczna mądrośc ludzka
  • BÓG I SZATAN
  • ANIOŁY I DEMONY
  • PRAWO A ŁASKA
    • 1. Natura grzechu – prawo natury
    • 2. Prawo Mojżesza
    • 3. Prawo jako wiedza o grzechu
    • 4. Obietnica dla Abrahama
    • 5. Spór pomiędzy apostołami o prawo
    • 6. Prawo znajduje nas grzesznikami
    • 7. Zacząwszy duchem, chcecie teraz kończyć ciałem?
    • 8. Na cóż więc prawo?
    • 9. Wychowanie i instruktaż poprzez prawo
    • 10. Narodziny z obietnicy a uczynki z prawa
    • 11. Prawo garncarza – wybór z góry
    • 12. Prawo a wiara i miłość
    • 13. Prawo a posłuszeństwo
    • 14. Łaska i uczynki to sprzeczność
    • 15. Żydzi a poganie
    • 16. Chrystus jako pierwociny zbawienia
    • 17. Pierwszy Adam i ostatni Adam
    • 18. Śmierć panująca od Adama do Mojżesza
    • 19. Chrzest duchowy
    • 20. Nie pozwól grzechowi panować w twoim śmiertelnym ciele
    • 21. Grzech to własna praca na zbawienie
    • 22. Związek małżeński – z Prawa czy z Łaski?
    • 23. Prawo jest grzechem czy jest święte?
    • 24. Umysł (Prawo Boże) a ciało (prawo grzechu)
    • 25. Ciało cielesne a duch cielesny
    • 26. Podobieństwo grzechu i umieranie w życiu
    • 27. Życie według ciała a życie według ducha
    • 28. Zmartwychwstanie fizyczne a zmartwychwstanie duchowe
    • 29. Adopcja do Królestwa Bożego
  • KONTROWERSJE WYNIKAJĄCE Z DOSŁOWNEGO ODBIORU BIBLII
    • 1. Wyłup sobie oko i obetnij rękę
    • 2. Czy Bóg to mówi ze względu na woły?
  • PRZYPOWIEŚCI W BIBLII
    • WSTĘP
    • 1. Syn Marnotrawny
    • 2. Wdowi grosz
    • 3. O pszenicy i chwaście
    • 4. Kto nie pracuje niech też nie je
    • 5. Korzeniem wszelkiego zła jest chciwość pieniędzy
    • 6. Proście, szukajcie i kołaczcie
  • KALENDARZ MIESIĘCZNY W BIBLII
  • POTOP ZA DNI NOEGO I KALENDARZ OD STWORZENIA​
    • 1. Sprzeczności wynikające z fizycznego rozumienia opisu Potopu a jego poprawność duchowa
    • 2. Data potopu w świetle kalendarza stworzenia
    • 3. Kalendarz 360-dniowy na tle innych kalendarzy
    • 4. 40 dni i 40 nocy >
      • 4.1. Pierwsze 40 dni i 40 nocy Mojżesza
      • ​4.2. Drugie 40 dni i 40 nocy Mojżesza
      • 4.3. 40 dni i 40 nocy Eliasza
      • 4.4. 40 dni i 40 nocy Jezusa
    • 5. Chrzest Jezusa
    • 6. Wydarzenia po chrzcie Chrystusa związane są z symboliką 40 dni i 40 nocy
    • 7. Data Ukrzyżowania i ustanowienia Eucharystii​
    • 8. Chronologia Potopu
    • 9. Zależności czasowe >
      • 9.1 Komentarz do zależności czasowych
    • Podsumowanie
  • GRZECH
    • 1. Nieczystość duchowa
    • 2. Odejście od dobra – definicja grzechu
    • 3. Pojęcie grzechu a zasady moralne
    • 4. Prawo grzechu i śmierci
    • 5. Kto jest bez grzechu, niech rzuci kamieniem
    • 6. Klasyfikacja grzechów
    • 7. Grzech śmiertelny i grzech powszedni
    • 8. Grzechy świadome i nieświadome
    • 9. Grzech ukryty
    • 10. Grzech niewybaczalny – przeciwko Duchowi Świętemu
    • 11. Siedem grzechów głównych
    • 12. Pięć grzechów
    • 13. Grzech kazirodztwa
    • 14. Grzechy języka
    • 15. Grzech wulgaryzmu
    • 16. Rozumienie grzechu przez kapłanów ziemskich
    • 17. Izrael i kościół jako obraz grzeszników
    • 18. Pułapka własnego programu zbawienia
    • 19. Modlitwa, wyznanie grzechów, pokuta
    • 20. Sakramenty kościelne a wymazanie grzechów
    • 21. Oczyszczenie z grzechów, chęć bycia lepszym
    • 22. Chrzest i wiara w walce z grzechem
    • 23. Dzieci, rodzice i współmałżonkowie a grzech
  • GRZECH PIERWORODNY
    • 1. Poczęcie w grzechu; grzech ludzkości
    • 2. Szatan a grzech
    • 3. Więź duchowa z Bogiem
    • 4. Więź duchowa z Szatanem
    • 5. Dwie moce duchowe
    • 6. Grzech wszedł na świat przez człowieka
    • 7. Pierwszy Adam i ostatni Adam
  • PREDESTYNACJA
  • CZYŃCIE SOBIE ZIEMIĘ PODDANĄ
  • CHRZEŚCIJAŃSTWO A WEGETARIANIZM - wstęp
    • CHRZEŚCIJAŃSTWO A WEGETARIANIZM - szczegóły
  • DEKALOG - DZIESIĘĆ PRZYKAZAŃ BOŻYCH
    • Dekalog - Wstęp
    • 1. Nie będziesz miał bogów cudzych przede mną
    • 2. Nie będziesz czynił żadnej rzeźby ani żadnego obrazu
    • 3. Nie będziesz wzywał imienia Pana
    • 4. Pamiętaj o dniu szabatu, aby go uświęcić
    • 5. Czcij ojca twego i matkę twoją
    • 6. Nie będziesz zabijał
    • 7. Nie będziesz cudzołożył
    • 8. Nie będziesz kradł
    • 9. Nie będziesz wydawał fałszywego świadectwa
    • 10. Nie będziesz pożądał domu bliźniego twego
  • CZY JEZUS BYŁ FIZYCZNYM CZŁOWIEKIEM?
  • POBYT JEZUSA NA ZIEMI
  • A WY ZA KOGO MNIE UWAŻACIE? PRAWDZIWY A FAŁSZYWY MESJASZ
  • DROGA KRZYŻOWA
    • 1. Pan Jezus na śmierć skazany
    • 2. Pan Jezus bierze krzyż na ramiona swoje
    • 3. Pierwszy upadek Pana Jezusa
    • 4. Pan Jezus spotyka swą matkę
    • 5. Szymon Cyrenejczyk pomaga nieść krzyż Jezusowi
    • 6. Święta Weronika ociera twarz Pana Jezusa
    • 7. Pan Jezus upada pod krzyżem po raz drugi
    • 8. Pan Jezus pociesza płaczące niewiasty
    • 9. Trzeci upadek Pana Jezusa
    • 10. Pan Jezus z szat obnażony
    • 11. Pan Jezus przybity do krzyża
    • 12. Pan Jezus umiera na krzyżu
    • 13. Pan Jezus zdjęty z krzyża
    • 14. Pan Jezus złożony do grobu
    • 15. Zmartwychwstanie Chrystusa
  • JUDASZ
  • SZABAT A DZIEŃ PAŃSKI
  • MODEL RODZINY
    • 1. Doskonałość stworzenia a doskonałość małżeństwa
    • 2. Związek jako „jedno ciało” i jego nierozerwalność
    • 3. Święta rodzina
    • 4. Monogamia i poligamia
    • 5. Nierząd i cudzołóstwo
    • 6. Małżeństwo z wyboru a małżeństwo z obcymi żonami
    • 7. Rozwody
    • 8. Komplementaryzm i egalitaryzm – rola męża i żony
    • 9. Biblia a naród
    • 10. Małżeństwo w kulturze chrześcijańskiej
    • 11. Sprzeczności i kontrowersje ze strony kościoła
    • 12. Status pierworodnego
    • 13. Bezżeństwo, owdowienie, osierocenie
    • 14. Obowiązki i odpowiedzialność rodziców
    • 15. Karcenie dzieci
  • MAŁŻEŃSTWO
  • IN VITRO, ADOPCJA, ANTYKONCEPCJA, ABORCJA I EUTANAZJA
    • 1. Bezpłodność i płodność – przekleństwo czy błogosławieństwo
    • 2. In vitro
    • 3. Kiedy zaczyna się życie: płód czy człowiek?
    • 4. Los zarodków
    • 5. Małżeństwo i prokreacja w imię miłości Bożej
    • 6. „Współpraca” człowieka z Bogiem
    • 7. Nieomylność kościoła. Eksperci duchowni. Naprotechnologia
    • 8. Adopcja a człowiek na zamówienie
    • 9. Przewodnik moralny a rozłam kościoła
    • 10. In vitro a spór moralny
    • 11. In vitro a spór społeczny
    • 12. Filozofia i etyka katolicka
    • 13. Antykoncepcja
    • 14. Aborcja
    • 15. Eutanazja i samobójstwo
    • 16. Nie zabijaj! – co znaczy być mordercą?
    • 17. Kościół a nauka
    • 18. Ewolucja poglądów kościoła
    • 19. Kto nie z nami, ten przeciwko nam
    • 20. Prawo Boże a sumienie
  • KAZIRODZTWO
  • HOMOSEKSUALNOŚĆ
  • (NIE)CZYSTY SEKS
  • SODOMA I GOMORA
  • CZY CZŁOWIEK JEST NIEŚMIERTELNY?
  • ŚMIERĆ, WSKRZESZENIE, REINKARNACJA
  • RELIGIA POKOJU CZY NIENAWIŚCI?
  • TRADYCJA PUŁAPKĄ
  • CZYŚCIEC
    • 1. Wiara Judy Machabejskiego w pośmiertne oczyszczenie z grzechów
    • 2. Znak Jonasza jako obraz czyśćca
    • 3. Odpuszczanie grzechów po śmierci w „tym wieku” albo w „przyszłym wieku”
    • 4. Oczyszczenie po śmierci lub oczyszczający i ocalający duszę ogień czyśćca
    • 5. Chłosta po śmierci
    • 6. Chrzest za zmarłych i miłosierdzie dla zmarłych
    • 7. Czyściec jako zwrot długu
    • 8. Nielitościwy dłużnik skazany na oddanie długu
    • 9. Czyściec jako kres wędrówki do życia wiecznego
    • 10. Możliwość wyjścia z otchłani
    • 11. Łono Abrahama
    • 12. Paruzja a czyściec
  • NAKAZ MISYJNY
  • DARMO DAWAJCIE – KOŚCIELNY BIZNES
  • PYTANIA I ODPOWIEDZI
  • KONTAKT
  • ENGLISH

bóg i szatan


        Twoje narzędzia:

Biblia
Biblia hebrajsko-polska i grecko-polska
Strong's

UWAGA:
Powyższe linki do tekstów biblijnych udostępniamy wyłącznie dla wygody czytelnika. Znajdują się one jednak na stronach innych, niezależnych od nas autorów, których poglądy i opinie należą wyłącznie do nich, a zespół Projektu Daniel 12 tych poglądów nie autoryzuje ani nie podziela. Autoryzujemy jedynie teksty opublikowane na niniejszej stronie.

STRESZCZENIE

Obraz miłosiernego i łaskawego Boga powszechnie kojarzy się z dobrem. Oczywiście „dobro” rozumiane jest tu fizycznie, w sensie dobrostanu zdrowotnego, psychicznego społecznego czy politycznego. Dlatego, jeśli komuś, kogo uważa się za „wierzącego”,
dobrze wiedzie się w życiu, jest zdrowy, zadowolony, majętny i szanowany, zasługi za ten stan przypisuje się Bogu i Jego błogosławieństwom. I nawet w niepomyślności chrześcijanin będzie usiłował dostrzec udział Boga, tłumacząc sobie, że doświadczając go, Bóg go „testuje”, każąc mu nieść „swój krzyż”, a wszelkie ziemskie cierpienia wkrótce skończą się i zostaną mu wynagrodzone szczęśliwym zrządzeniem opatrzności.


Chrześcijanie wyznają coś, co teologowie nazywają „tajemnicą wcielenia”, przedstawiając Boga w dwóch naturach równocześnie, to znaczy ludzkiej i boskiej, które są zjednoczone w unii osobowej. Prowadzi to czasem do sporów na temat tego, ile człowieka jest w Bogu, czy też Boga w człowieku. Niektórzy nawet wyróżniają różne stopnie inkarnacji Jezusa, na przykład w bycie, mowie czy teologii. Prowadzi to do absurdu, gdyż Boga-Ducha sprowadza się do poziomu fizyczności. Ta fałszywa nauka, głosząca, że Bóg jest fizycznym człowiekiem, znajduje odzwierciedlenie w fałszywej doktrynie o zbawieniu, które osiąga się za sprawą Łaski Bożej „współdziałającej” z fizycznymi uczynkami człowieka, co jest niczym innym jak umniejszeniem, a w efekcie pominięciem Łaski i uznaniem autorytetu prawa grzechu i śmierci, sprowadzającym się do nieustannego wysiłku, by wypełniać wszelkie jego nakazy i zakazy.

W pojęciu większości powołujących się na Biblię, Szatan, którego imię znaczy „oskarżyciel”, to jeden z aniołów, który w pewnym momencie zbuntował się przeciwko Bogu. W ślad za nim, a raczej za jego sprawą, poszły inne anioły, których Szatan stał się przywódcą, określanym jako przywódca złych duchów, demon najwyższej rangi czy sprawca zła na świecie. Szatana, podobnie jak inne anioły operujące „po ciemnej stronie mocy”, nazywa się także „upadłym aniołem” albo „diabłem”. W niniejszym opracowaniu wykażemy jednak, że jest to pojęcie całkowicie błędne. Szatan bowiem nie jest żadnym „upadłym stworzeniem” Boga. W rzeczywistości zarówno Bóg jak i Szatan to duchy pochodzące z wieczności.

Stary Testament i judaizm oraz Nowy Testament i chrześcijaństwo przedstawiają Szatana jako uosobienie zła. Z kolei dla muzułmanów Szatan jest bardziej związany z pokusą niż samym złem, ale Islam ma własną księgę świętą. Pomimo, że Szatan w świecie chrześcijańskim postrzegany jest jako anioł, a więc byt duchowy, niewidzialny, i tak najczęściej przedstawia się go w sposób fizyczny, jako stwora z rogami i kopytami, lub łączy z określonymi osobami, na przykład „czarnymi charakterami” historii świata, na czele z największymi ludobójcami i zbrodniarzami, albo przeciwnikami określonej religii. Oznacza to, że również Szatana sprowadzamy do postaci człowieka, a zatem do wymiaru fizyczności.

Wśród instytucjonalnych chrześcijan istnieje wiele kontrowersji w związku z rolą Szatana i jego pochodzeniem, bo każda instytucja kościelna preferuje inny wątek czy też zestaw wersetów biblijnych. Tak czy inaczej to, że Szatan występuje w roli oskarżyciela Boga, czyni go przeciwnikiem, nieprzyjacielem, stroną przeciwną. Nikt nie ma wątpliwości, że Bóg reprezentuje Dobro, co czyni Szatana reprezentantem Zła. Jednak sedno tego kontrastu leży w sposobie definiowania dobra i zła, które to terminy nie określają tego samego, co dobro i zło w pojęciu potocznym, o którym wspomnieliśmy na początku.

Tymczasem biorąc pod uwagę duchowy przekaz Biblii i najkrócej rzecz ujmując, Bóg i Szatan to słowa określające kontrast pomiędzy Duchem Świętym a duchem nieczystym (lub inaczej „grzechem”), między Dobrem a Złem, Jasnością a Ciemnością, Prawdą a fałszem, duchowością (podążaniem za Duchem) a fizycznością (podążaniem za „ciałem”) i w końcu pomiędzy Życiem Wiecznym a Śmiercią Wieczną. A co szczególnie istotne, jak już wspominaliśmy, Szatan nie jest „upadłym stworzeniem” Boga – oba te duchy pochodzą z wieczności.

Natomiast biorąc pod uwagę dwie kategorie podległych tym duchom ludzi, jest to kontrast pomiędzy wybrańcami (najczęściej obrazowanymi jako „poganie”) a niewybrańcami (najczęściej reprezentowanymi przez religijnych przywódców), a więc pomiędzy prawdziwym Żydami (duchowo obrzezanymi przez Ducha Bożego) a Żydami jedynie z wyznania, albo prawdziwymi chrześcijanami (duchowo ochrzczonymi przez Ducha Bożego) a chrześcijanami jedynie z wyznania. Ten kontrast to inaczej „walka duchowa” skupiająca się wokół Słowa Bożego, w której jedni posługują się „mieczem Ducha Świętego”, czyli duchowym przekazem Biblii, utożsamianym z Duchem Bożym (interpretacją Biblii z natchnienia i woli Ducha Bożego), a inni „mieczem” ducha Szatana, czyli przekazem duchowym utożsamianym z fizycznością (własną, fizyczną interpretacją Biblii z natchnienia i woli Szatana).

Zatem Bóg i Szatan to dwa odwieczne duchy zamieszkujące ludzkie dusze, przy czym w momencie poczęcia wszystkie dusze ludzkie automatycznie przejmuje Szatan (duch Szatana to inaczej grzech), a Duch Boży w pewnym momencie przejmuje wyłącznie dusze wybrańców, co oznacza, że wcześniej musi usunąć z tych dusz ducha Szatana (Duch Boży to inaczej oczyszczenie z grzechu). Ważną różnicą pomiędzy Bogiem i Szatanem jest to, że Szatan nie może powrócić do duszy wybrańca zamieszkałej już przez Boga, co określa się niemożnością utraty zbawienia, zaś Bóg może posiąść dowolną duszę uprzednio zamieszkałą przez Szatana, po prostu wyrzucając z niej ducha Szatana. Oznacza to, że zarówno wybrańcy jak i niewybrańcy przychodzą na ten świat jako słudzy Szatana, zaś po zbawieniu wybrańcy stają się sługami Bożymi już na zawsze.

SZCZEGÓŁOWE OMÓWIENIE TEMATU TUTAJ.
© 2013-2024 Daniel 12