DANIEL 12
  • WPROWADZENIE
  • O CZYM JEST BIBLIA? CZY DA SIĘ STREŚCIĆ JEJ PRZESŁANIE?
    • ​I. Przekaz fizyczny Biblii
    • ​II. Przekaz duchowy
    • III. Stworzenie świata w ujęciu duchowym
    • ​IV. Wieża Babel, Potop oraz Sodoma i Gomora w ujęciu duchowym
    • V. Czy Abraham był zalążkiem instytucji kościelnej?
    • VI. Czy wyprowadzenie Izraela z Egiptu było początkiem instytucji kościelnej?
    • VII. Nowy Testament w ujęciu duchowym
    • VIII. Separacja jako sedno planu zbawienia​
  • KSIĘGA DANIELA 12 ZAPOWIADA CZAS ZROZUMIENIA BIBLII
  • TŁUMACZENIA BIBLII
    • 1. Kilka przykładowych błędów w tłumaczeniu Biblii
    • 2. Konkordancje i Biblie interlinearne - dostęp do oryginału Biblii
    • 3. Przykład wykorzystania konkordancji
  • BIBLIA UKRYWA GŁĘBOKIE DUCHOWE ZNACZENIE
    • 1. Dwie ścieżki
    • 2. Pojęcie dobra i zła według człowieka i Boga
    • 3. Duchowa mądrość Boża a fizyczna mądrośc ludzka
  • BÓG I SZATAN
  • ANIOŁY I DEMONY
  • PRAWO A ŁASKA
    • 1. Natura grzechu – prawo natury
    • 2. Prawo Mojżesza
    • 3. Prawo jako wiedza o grzechu
    • 4. Obietnica dla Abrahama
    • 5. Spór pomiędzy apostołami o prawo
    • 6. Prawo znajduje nas grzesznikami
    • 7. Zacząwszy duchem, chcecie teraz kończyć ciałem?
    • 8. Na cóż więc prawo?
    • 9. Wychowanie i instruktaż poprzez prawo
    • 10. Narodziny z obietnicy a uczynki z prawa
    • 11. Prawo garncarza – wybór z góry
    • 12. Prawo a wiara i miłość
    • 13. Prawo a posłuszeństwo
    • 14. Łaska i uczynki to sprzeczność
    • 15. Żydzi a poganie
    • 16. Chrystus jako pierwociny zbawienia
    • 17. Pierwszy Adam i ostatni Adam
    • 18. Śmierć panująca od Adama do Mojżesza
    • 19. Chrzest duchowy
    • 20. Nie pozwól grzechowi panować w twoim śmiertelnym ciele
    • 21. Grzech to własna praca na zbawienie
    • 22. Związek małżeński – z Prawa czy z Łaski?
    • 23. Prawo jest grzechem czy jest święte?
    • 24. Umysł (Prawo Boże) a ciało (prawo grzechu)
    • 25. Ciało cielesne a duch cielesny
    • 26. Podobieństwo grzechu i umieranie w życiu
    • 27. Życie według ciała a życie według ducha
    • 28. Zmartwychwstanie fizyczne a zmartwychwstanie duchowe
    • 29. Adopcja do Królestwa Bożego
  • KONTROWERSJE WYNIKAJĄCE Z DOSŁOWNEGO ODBIORU BIBLII
    • 1. Wyłup sobie oko i obetnij rękę
    • 2. Czy Bóg to mówi ze względu na woły?
  • PRZYPOWIEŚCI W BIBLII
    • WSTĘP
    • 1. Syn Marnotrawny
    • 2. Wdowi grosz
    • 3. O pszenicy i chwaście
    • 4. Kto nie pracuje niech też nie je
    • 5. Korzeniem wszelkiego zła jest chciwość pieniędzy
    • 6. Proście, szukajcie i kołaczcie
  • KALENDARZ MIESIĘCZNY W BIBLII
  • POTOP ZA DNI NOEGO I KALENDARZ OD STWORZENIA​
    • 1. Sprzeczności wynikające z fizycznego rozumienia opisu Potopu a jego poprawność duchowa
    • 2. Data potopu w świetle kalendarza stworzenia
    • 3. Kalendarz 360-dniowy na tle innych kalendarzy
    • 4. 40 dni i 40 nocy >
      • 4.1. Pierwsze 40 dni i 40 nocy Mojżesza
      • ​4.2. Drugie 40 dni i 40 nocy Mojżesza
      • 4.3. 40 dni i 40 nocy Eliasza
      • 4.4. 40 dni i 40 nocy Jezusa
    • 5. Chrzest Jezusa
    • 6. Wydarzenia po chrzcie Chrystusa związane są z symboliką 40 dni i 40 nocy
    • 7. Data Ukrzyżowania i ustanowienia Eucharystii​
    • 8. Chronologia Potopu
    • 9. Zależności czasowe >
      • 9.1 Komentarz do zależności czasowych
    • Podsumowanie
  • GRZECH
    • 1. Nieczystość duchowa
    • 2. Odejście od dobra – definicja grzechu
    • 3. Pojęcie grzechu a zasady moralne
    • 4. Prawo grzechu i śmierci
    • 5. Kto jest bez grzechu, niech rzuci kamieniem
    • 6. Klasyfikacja grzechów
    • 7. Grzech śmiertelny i grzech powszedni
    • 8. Grzechy świadome i nieświadome
    • 9. Grzech ukryty
    • 10. Grzech niewybaczalny – przeciwko Duchowi Świętemu
    • 11. Siedem grzechów głównych
    • 12. Pięć grzechów
    • 13. Grzech kazirodztwa
    • 14. Grzechy języka
    • 15. Grzech wulgaryzmu
    • 16. Rozumienie grzechu przez kapłanów ziemskich
    • 17. Izrael i kościół jako obraz grzeszników
    • 18. Pułapka własnego programu zbawienia
    • 19. Modlitwa, wyznanie grzechów, pokuta
    • 20. Sakramenty kościelne a wymazanie grzechów
    • 21. Oczyszczenie z grzechów, chęć bycia lepszym
    • 22. Chrzest i wiara w walce z grzechem
    • 23. Dzieci, rodzice i współmałżonkowie a grzech
  • GRZECH PIERWORODNY
    • 1. Poczęcie w grzechu; grzech ludzkości
    • 2. Szatan a grzech
    • 3. Więź duchowa z Bogiem
    • 4. Więź duchowa z Szatanem
    • 5. Dwie moce duchowe
    • 6. Grzech wszedł na świat przez człowieka
    • 7. Pierwszy Adam i ostatni Adam
  • PREDESTYNACJA
  • CZYŃCIE SOBIE ZIEMIĘ PODDANĄ
  • CHRZEŚCIJAŃSTWO A WEGETARIANIZM - wstęp
    • CHRZEŚCIJAŃSTWO A WEGETARIANIZM - szczegóły
  • DEKALOG - DZIESIĘĆ PRZYKAZAŃ BOŻYCH
    • Dekalog - Wstęp
    • 1. Nie będziesz miał bogów cudzych przede mną
    • 2. Nie będziesz czynił żadnej rzeźby ani żadnego obrazu
    • 3. Nie będziesz wzywał imienia Pana
    • 4. Pamiętaj o dniu szabatu, aby go uświęcić
    • 5. Czcij ojca twego i matkę twoją
    • 6. Nie będziesz zabijał
    • 7. Nie będziesz cudzołożył
    • 8. Nie będziesz kradł
    • 9. Nie będziesz wydawał fałszywego świadectwa
    • 10. Nie będziesz pożądał domu bliźniego twego
  • CZY JEZUS BYŁ FIZYCZNYM CZŁOWIEKIEM?
  • POBYT JEZUSA NA ZIEMI
  • A WY ZA KOGO MNIE UWAŻACIE? PRAWDZIWY A FAŁSZYWY MESJASZ
  • DROGA KRZYŻOWA
    • 1. Pan Jezus na śmierć skazany
    • 2. Pan Jezus bierze krzyż na ramiona swoje
    • 3. Pierwszy upadek Pana Jezusa
    • 4. Pan Jezus spotyka swą matkę
    • 5. Szymon Cyrenejczyk pomaga nieść krzyż Jezusowi
    • 6. Święta Weronika ociera twarz Pana Jezusa
    • 7. Pan Jezus upada pod krzyżem po raz drugi
    • 8. Pan Jezus pociesza płaczące niewiasty
    • 9. Trzeci upadek Pana Jezusa
    • 10. Pan Jezus z szat obnażony
    • 11. Pan Jezus przybity do krzyża
    • 12. Pan Jezus umiera na krzyżu
    • 13. Pan Jezus zdjęty z krzyża
    • 14. Pan Jezus złożony do grobu
    • 15. Zmartwychwstanie Chrystusa
  • JUDASZ
  • SZABAT A DZIEŃ PAŃSKI
  • MODEL RODZINY
    • 1. Doskonałość stworzenia a doskonałość małżeństwa
    • 2. Związek jako „jedno ciało” i jego nierozerwalność
    • 3. Święta rodzina
    • 4. Monogamia i poligamia
    • 5. Nierząd i cudzołóstwo
    • 6. Małżeństwo z wyboru a małżeństwo z obcymi żonami
    • 7. Rozwody
    • 8. Komplementaryzm i egalitaryzm – rola męża i żony
    • 9. Biblia a naród
    • 10. Małżeństwo w kulturze chrześcijańskiej
    • 11. Sprzeczności i kontrowersje ze strony kościoła
    • 12. Status pierworodnego
    • 13. Bezżeństwo, owdowienie, osierocenie
    • 14. Obowiązki i odpowiedzialność rodziców
    • 15. Karcenie dzieci
  • MAŁŻEŃSTWO
  • IN VITRO, ADOPCJA, ANTYKONCEPCJA, ABORCJA I EUTANAZJA
    • 1. Bezpłodność i płodność – przekleństwo czy błogosławieństwo
    • 2. In vitro
    • 3. Kiedy zaczyna się życie: płód czy człowiek?
    • 4. Los zarodków
    • 5. Małżeństwo i prokreacja w imię miłości Bożej
    • 6. „Współpraca” człowieka z Bogiem
    • 7. Nieomylność kościoła. Eksperci duchowni. Naprotechnologia
    • 8. Adopcja a człowiek na zamówienie
    • 9. Przewodnik moralny a rozłam kościoła
    • 10. In vitro a spór moralny
    • 11. In vitro a spór społeczny
    • 12. Filozofia i etyka katolicka
    • 13. Antykoncepcja
    • 14. Aborcja
    • 15. Eutanazja i samobójstwo
    • 16. Nie zabijaj! – co znaczy być mordercą?
    • 17. Kościół a nauka
    • 18. Ewolucja poglądów kościoła
    • 19. Kto nie z nami, ten przeciwko nam
    • 20. Prawo Boże a sumienie
  • KAZIRODZTWO
  • HOMOSEKSUALNOŚĆ
  • (NIE)CZYSTY SEKS
  • SODOMA I GOMORA
  • CZY CZŁOWIEK JEST NIEŚMIERTELNY?
  • ŚMIERĆ, WSKRZESZENIE, REINKARNACJA
  • RELIGIA POKOJU CZY NIENAWIŚCI?
  • TRADYCJA PUŁAPKĄ
  • CZYŚCIEC
    • 1. Wiara Judy Machabejskiego w pośmiertne oczyszczenie z grzechów
    • 2. Znak Jonasza jako obraz czyśćca
    • 3. Odpuszczanie grzechów po śmierci w „tym wieku” albo w „przyszłym wieku”
    • 4. Oczyszczenie po śmierci lub oczyszczający i ocalający duszę ogień czyśćca
    • 5. Chłosta po śmierci
    • 6. Chrzest za zmarłych i miłosierdzie dla zmarłych
    • 7. Czyściec jako zwrot długu
    • 8. Nielitościwy dłużnik skazany na oddanie długu
    • 9. Czyściec jako kres wędrówki do życia wiecznego
    • 10. Możliwość wyjścia z otchłani
    • 11. Łono Abrahama
    • 12. Paruzja a czyściec
  • NAKAZ MISYJNY
  • DARMO DAWAJCIE – KOŚCIELNY BIZNES
  • PYTANIA I ODPOWIEDZI
  • KONTAKT
  • ENGLISH

CZY CZŁOWIEK JEST NIEŚMIERTELNY?​


        Twoje narzędzia:

Biblia
Biblia hebrajsko-polska i grecko-polska
Strong's

UWAGA:
Powyższe linki do tekstów biblijnych udostępniamy wyłącznie dla wygody czytelnika. Znajdują się one jednak na stronach innych, niezależnych od nas autorów, których poglądy i opinie należą wyłącznie do nich, a zespół Projektu Daniel 12 tych poglądów nie autoryzuje ani nie podziela. Autoryzujemy jedynie teksty opublikowane na niniejszej stronie.

PDF do druku
File Size: 96 kb
File Type: pdf
Download File

STRESZCZENIE

Dyskusja o nieśmiertelności człowieka, podczas gdy wszyscy żyjemy w świecie fizycznym, skończonym, w którym każdy, bez wyjątku, umiera, jest jak dyskusja o duchowym przekazie Biblii, w oparciu o jej fizyczną interpretację. Jedyną namiastką nieskończoności, jaką w tym świecie posiadamy, jest wszechświat, który widzimy, kiedy wzniesiemy wzrok ku gwiazdom, jednocześnie nie widząc ani jego początku, ani końca, pomimo najdoskonalszych urządzeń do służących do jego obserwacji.


Dlatego człowiek fizyczny „rozumie” biblijną koncepcję nieskończoności na swój fizyczny, skończony sposób. Tworzy sobie obraz dwóch fizycznych rzeczywistości – piekła, z Szatanem, i Nieba, z Bogiem. Mają one służyć jako odzwierciedlenie kontrastu pomiędzy wiecznym cierpieniem i wiecznym szczęściem. Jest to do tego stopnia zakorzenione w naszej zbiorowej świadomości, że powstają nawet artystyczne ilustracje, ukazujące postać diabła z rogami i widłami przy kotłach, w których smażą się potępieńcy, oraz Boga w postaci starca z siwą brodą, otoczonego obłokami i jakimiś efemerycznymi uskrzydlonymi bytami. Tak silnie związani jesteśmy z fizyczną zmysłowością naszych biologicznych ciał, że rzeczywistość ziemska przenosimy na rzeczywistość duchową.

Tymczasem zarówno Bóg jak i Szatan to potęgi duchowe, które nie mają postaci ani granic, to duchy nieśmiertelne, w sensie tego, że pochodzą z wieczności – Bóg reprezentuje bowiem Ducha życia wiecznego, a Szatan ducha śmierci wiecznej.

Geneza naszego przeznaczenia leży w stworzeniu człowieka („Pierwszego Adama”), jako bytu duchowego posiadającego „duszę żyjącą” (1Kor 15:45) oraz „ciało z ziemi” (z prochu ziemi; Rdz 2:7), utożsamianego z „człowiekiem ziemskim”, na podobieństwo Szatana. W przeciwieństwie do tego, Bóg jest obrazem „Ostatniego Adama”, czyli Człowieka Duchowego (Niebieskiego), Ducha Ożywiającego (1Kor 15:45-49), na podobieństwo którego ukształtowani zostają wszyscy Jego wybrańcy.

Nauka o tym, że z chwilą Stworzenia człowiek był doskonały, to znaczy, że posiadał Ducha Bożego, którego potem utracił, jest fałszem propagowanym od początku przez kościoły instytucjonalne, w ranach budowania obrazu „Boga Miłosiernego” i „Boga Doskonałego”. W nauce kościelnej owa doskonałość Boga mylona jest z jednostronnym obrazem Boga jako Zbawcy, z pominięciem Boga jako Sędziego. Tymczasem symboliczny ogród Eden jest rajem tylko pozornym, bo to w nim znajduje się „Drzewo Poznania Dobra i Zła” – obraz prawa grzechu i śmierci – oraz Wąż, który jest obrazem Szatana. Z natury żaden człowiek nie posiada Ducha Bożego i jest wykonawcą woli i działania ducha Szatana, czyli symbolicznego Węża. Od momentu zbawienia wybrańca to Duch Boży, który wypiera z jego duszy ducha Szatana, jest sprawcą woli i działania wybrańca (Flp 2:13). Innymi słowy, człowiek niezbawiony (a docelowo każdy niewybraniec) jest wykonawcą duchowej woli Szatana, a człowiek zbawiony (docelowo każdy wybraniec) jest wykonawcą duchowej woli Boga. Do momentu zbawienia wybrańców, nie da się ich odróżnić od niewybrańców.

Ponieważ każdy człowiek zostaje stworzony jako „człowiek ziemski”, nasze fizyczne ciała (obrazujące ducha Szatana – ducha śmierci) umierają i zamieniają się w proch, a prochem żywi się Wąż (Rdz 3:14). Dusza człowieka niezbawionego (a docelowo niewybrańca) jest mieszkaniem dla ducha Szatana, stąd niezbawiony stanowi z Szatanem duchową jedność. W przeciwieństwie do tego, zbawiony wybraniec Boży stanowi jedność Ducha z Bogiem. Z natury człowiek, jako pełna osobowość składająca się z duszy i ciała, a precyzyjniej mówiąc z ducha, duszy i ciała, jest „człowiekiem ziemskim”, czyli bytem utożsamianym z Szatanem, którego przeznaczeniem od samego początku jest wieczne potępienie, czyli zjednoczenie z duchem Szatana na zawsze.

Duch Szatana, obrazowany przez Ciemność, stanowi kontrast do Ducha Bożego, czyli Światłości. Ponadto duch Szatana jest synonimem „grzechu”, którego fizyczny człowiek nie rozumie, gdyż słowo „grzech” utożsamia nie z duchem Szatana, a z aktem polegającym na łamaniu poszczególnych zakazów lub nakazów Prawa, zaś zbawienie utożsamia nie z Duchem Bożym, a z dosłownymi aktami przestrzegania Prawa. Stąd prawo grzechu i śmierci to pułapka dla człowieka ziemskiego, bo prawa nie da się wykonać, podobnie jak nie da się usunąć ducha Szatana, czyli grzechu, z duszy człowieka. Dlatego już konstrukcja samego prawa, na przykład fakt, że zachowanie jednego prawa automatycznie powoduje złamanie innego prawa, pokazuje, że jego przestrzeganie to misja niewykonalna, wskazując jednocześnie, że jedyną drogą do zbawienia jest Łaska Boża, czyli Duch Boży. To właśnie Duch Boży wyrzuca ducha Szatana z duszy wybrańca, duchowo „oczyszcza go z grzechu”.

Z natury każdy człowiek stoi w obliczu przeznaczenia na śmierć wieczną, co określa się stanem „duchowej śmierci”, przy czym „śmierć wieczna” nie oznacza zaprzestania istnienia, „zniknięcia”. Oznacza wieczną egzystencję w innej rzeczywistości duchowej, w separacji od rzeczywistości duchowej zamieszkanej przez Boga i powołanych przez Niego wybrańców. Stąd Biblia mówi o „zmartwychwstaniu do życia” wybrańców i „zmartwychwstaniu na potępienie” niewybrańców (J 5:29).

Naturą niewybrańców jest nie tylko brak dostrzegania duchowego przekazu Biblii, a pamiętajmy, że działanie ducha Szatana oraz Ducha Bożego jest fizycznie niezauważalne, ale również tworzenie własnego programu zbawienia. Dla wielu program ten ma postać „Planu A”, czyli zbawienia na podstawie własnych „dobrych uczynków”, a jeśli to się nie uda, to jest jeszcze „Plan B”, to znaczy „czyściec”, czyli wyimaginowany stan zawieszenia, z którego uwolnić zmarłego mogą znowu fizyczne a nawet finansowe ofiary oraz uczynki innych ludzi, dzięki czemu, jak się wierzy, żywi mogą wpływać na przeznaczenie zmarłego już człowieka. Jest to całkowicie fałszywy obraz zbawienia. To prosta droga na wieczne potępienie.

Jednym z obrazów sądu Bożego jest separacja Boga od Szatana, czyli symboliczne „zrzucenie Szatana z Nieba”, i późniejsze wrzucenie go do symbolicznego „jeziora ognia i siarki”, obrazującego śmierć drugą – śmierć wieczną. Na obraz i podobieństwo separacji Szatana od Boga, Bóg oddzieli także niewybrańców od wybrańców, a „chwast”, czyli niewybrańców, przeznaczy na symboliczne „spalenie” (Mt 13:30).

​
SZCZEGÓŁOWE OMÓWIENIE TEMATU TUTAJ.
© 2013-2024 Daniel 12