DANIEL 12
  • WPROWADZENIE
  • O CZYM JEST BIBLIA? CZY DA SIĘ STREŚCIĆ JEJ PRZESŁANIE?
    • ​I. Przekaz fizyczny Biblii
    • ​II. Przekaz duchowy
    • III. Stworzenie świata w ujęciu duchowym
    • ​IV. Wieża Babel, Potop oraz Sodoma i Gomora w ujęciu duchowym
    • V. Czy Abraham był zalążkiem instytucji kościelnej?
    • VI. Czy wyprowadzenie Izraela z Egiptu było początkiem instytucji kościelnej?
    • VII. Nowy Testament w ujęciu duchowym
    • VIII. Separacja jako sedno planu zbawienia​
  • KSIĘGA DANIELA 12 ZAPOWIADA CZAS ZROZUMIENIA BIBLII
  • TŁUMACZENIA BIBLII
    • 1. Kilka przykładowych błędów w tłumaczeniu Biblii
    • 2. Konkordancje i Biblie interlinearne - dostęp do oryginału Biblii
    • 3. Przykład wykorzystania konkordancji
  • BIBLIA UKRYWA GŁĘBOKIE DUCHOWE ZNACZENIE
    • 1. Dwie ścieżki
    • 2. Pojęcie dobra i zła według człowieka i Boga
    • 3. Duchowa mądrość Boża a fizyczna mądrośc ludzka
  • BÓG I SZATAN
  • ANIOŁY I DEMONY
  • PRAWO A ŁASKA
    • 1. Natura grzechu – prawo natury
    • 2. Prawo Mojżesza
    • 3. Prawo jako wiedza o grzechu
    • 4. Obietnica dla Abrahama
    • 5. Spór pomiędzy apostołami o prawo
    • 6. Prawo znajduje nas grzesznikami
    • 7. Zacząwszy duchem, chcecie teraz kończyć ciałem?
    • 8. Na cóż więc prawo?
    • 9. Wychowanie i instruktaż poprzez prawo
    • 10. Narodziny z obietnicy a uczynki z prawa
    • 11. Prawo garncarza – wybór z góry
    • 12. Prawo a wiara i miłość
    • 13. Prawo a posłuszeństwo
    • 14. Łaska i uczynki to sprzeczność
    • 15. Żydzi a poganie
    • 16. Chrystus jako pierwociny zbawienia
    • 17. Pierwszy Adam i ostatni Adam
    • 18. Śmierć panująca od Adama do Mojżesza
    • 19. Chrzest duchowy
    • 20. Nie pozwól grzechowi panować w twoim śmiertelnym ciele
    • 21. Grzech to własna praca na zbawienie
    • 22. Związek małżeński – z Prawa czy z Łaski?
    • 23. Prawo jest grzechem czy jest święte?
    • 24. Umysł (Prawo Boże) a ciało (prawo grzechu)
    • 25. Ciało cielesne a duch cielesny
    • 26. Podobieństwo grzechu i umieranie w życiu
    • 27. Życie według ciała a życie według ducha
    • 28. Zmartwychwstanie fizyczne a zmartwychwstanie duchowe
    • 29. Adopcja do Królestwa Bożego
  • KONTROWERSJE WYNIKAJĄCE Z DOSŁOWNEGO ODBIORU BIBLII
    • 1. Wyłup sobie oko i obetnij rękę
    • 2. Czy Bóg to mówi ze względu na woły?
  • PRZYPOWIEŚCI W BIBLII
    • WSTĘP
    • 1. Syn Marnotrawny
    • 2. Wdowi grosz
    • 3. O pszenicy i chwaście
    • 4. Kto nie pracuje niech też nie je
    • 5. Korzeniem wszelkiego zła jest chciwość pieniędzy
    • 6. Proście, szukajcie i kołaczcie
  • KALENDARZ MIESIĘCZNY W BIBLII
  • POTOP ZA DNI NOEGO I KALENDARZ OD STWORZENIA​
    • 1. Sprzeczności wynikające z fizycznego rozumienia opisu Potopu a jego poprawność duchowa
    • 2. Data potopu w świetle kalendarza stworzenia
    • 3. Kalendarz 360-dniowy na tle innych kalendarzy
    • 4. 40 dni i 40 nocy >
      • 4.1. Pierwsze 40 dni i 40 nocy Mojżesza
      • ​4.2. Drugie 40 dni i 40 nocy Mojżesza
      • 4.3. 40 dni i 40 nocy Eliasza
      • 4.4. 40 dni i 40 nocy Jezusa
    • 5. Chrzest Jezusa
    • 6. Wydarzenia po chrzcie Chrystusa związane są z symboliką 40 dni i 40 nocy
    • 7. Data Ukrzyżowania i ustanowienia Eucharystii​
    • 8. Chronologia Potopu
    • 9. Zależności czasowe >
      • 9.1 Komentarz do zależności czasowych
    • Podsumowanie
  • GRZECH
    • 1. Nieczystość duchowa
    • 2. Odejście od dobra – definicja grzechu
    • 3. Pojęcie grzechu a zasady moralne
    • 4. Prawo grzechu i śmierci
    • 5. Kto jest bez grzechu, niech rzuci kamieniem
    • 6. Klasyfikacja grzechów
    • 7. Grzech śmiertelny i grzech powszedni
    • 8. Grzechy świadome i nieświadome
    • 9. Grzech ukryty
    • 10. Grzech niewybaczalny – przeciwko Duchowi Świętemu
    • 11. Siedem grzechów głównych
    • 12. Pięć grzechów
    • 13. Grzech kazirodztwa
    • 14. Grzechy języka
    • 15. Grzech wulgaryzmu
    • 16. Rozumienie grzechu przez kapłanów ziemskich
    • 17. Izrael i kościół jako obraz grzeszników
    • 18. Pułapka własnego programu zbawienia
    • 19. Modlitwa, wyznanie grzechów, pokuta
    • 20. Sakramenty kościelne a wymazanie grzechów
    • 21. Oczyszczenie z grzechów, chęć bycia lepszym
    • 22. Chrzest i wiara w walce z grzechem
    • 23. Dzieci, rodzice i współmałżonkowie a grzech
  • GRZECH PIERWORODNY
    • 1. Poczęcie w grzechu; grzech ludzkości
    • 2. Szatan a grzech
    • 3. Więź duchowa z Bogiem
    • 4. Więź duchowa z Szatanem
    • 5. Dwie moce duchowe
    • 6. Grzech wszedł na świat przez człowieka
    • 7. Pierwszy Adam i ostatni Adam
  • PREDESTYNACJA
  • CZYŃCIE SOBIE ZIEMIĘ PODDANĄ
  • CHRZEŚCIJAŃSTWO A WEGETARIANIZM - wstęp
    • CHRZEŚCIJAŃSTWO A WEGETARIANIZM - szczegóły
  • DEKALOG - DZIESIĘĆ PRZYKAZAŃ BOŻYCH
    • Dekalog - Wstęp
    • 1. Nie będziesz miał bogów cudzych przede mną
    • 2. Nie będziesz czynił żadnej rzeźby ani żadnego obrazu
    • 3. Nie będziesz wzywał imienia Pana
    • 4. Pamiętaj o dniu szabatu, aby go uświęcić
    • 5. Czcij ojca twego i matkę twoją
    • 6. Nie będziesz zabijał
    • 7. Nie będziesz cudzołożył
    • 8. Nie będziesz kradł
    • 9. Nie będziesz wydawał fałszywego świadectwa
    • 10. Nie będziesz pożądał domu bliźniego twego
  • CZY JEZUS BYŁ FIZYCZNYM CZŁOWIEKIEM?
  • POBYT JEZUSA NA ZIEMI
  • A WY ZA KOGO MNIE UWAŻACIE? PRAWDZIWY A FAŁSZYWY MESJASZ
  • DROGA KRZYŻOWA
    • 1. Pan Jezus na śmierć skazany
    • 2. Pan Jezus bierze krzyż na ramiona swoje
    • 3. Pierwszy upadek Pana Jezusa
    • 4. Pan Jezus spotyka swą matkę
    • 5. Szymon Cyrenejczyk pomaga nieść krzyż Jezusowi
    • 6. Święta Weronika ociera twarz Pana Jezusa
    • 7. Pan Jezus upada pod krzyżem po raz drugi
    • 8. Pan Jezus pociesza płaczące niewiasty
    • 9. Trzeci upadek Pana Jezusa
    • 10. Pan Jezus z szat obnażony
    • 11. Pan Jezus przybity do krzyża
    • 12. Pan Jezus umiera na krzyżu
    • 13. Pan Jezus zdjęty z krzyża
    • 14. Pan Jezus złożony do grobu
    • 15. Zmartwychwstanie Chrystusa
  • JUDASZ
  • SZABAT A DZIEŃ PAŃSKI
  • MODEL RODZINY
    • 1. Doskonałość stworzenia a doskonałość małżeństwa
    • 2. Związek jako „jedno ciało” i jego nierozerwalność
    • 3. Święta rodzina
    • 4. Monogamia i poligamia
    • 5. Nierząd i cudzołóstwo
    • 6. Małżeństwo z wyboru a małżeństwo z obcymi żonami
    • 7. Rozwody
    • 8. Komplementaryzm i egalitaryzm – rola męża i żony
    • 9. Biblia a naród
    • 10. Małżeństwo w kulturze chrześcijańskiej
    • 11. Sprzeczności i kontrowersje ze strony kościoła
    • 12. Status pierworodnego
    • 13. Bezżeństwo, owdowienie, osierocenie
    • 14. Obowiązki i odpowiedzialność rodziców
    • 15. Karcenie dzieci
  • MAŁŻEŃSTWO
  • IN VITRO, ADOPCJA, ANTYKONCEPCJA, ABORCJA I EUTANAZJA
    • 1. Bezpłodność i płodność – przekleństwo czy błogosławieństwo
    • 2. In vitro
    • 3. Kiedy zaczyna się życie: płód czy człowiek?
    • 4. Los zarodków
    • 5. Małżeństwo i prokreacja w imię miłości Bożej
    • 6. „Współpraca” człowieka z Bogiem
    • 7. Nieomylność kościoła. Eksperci duchowni. Naprotechnologia
    • 8. Adopcja a człowiek na zamówienie
    • 9. Przewodnik moralny a rozłam kościoła
    • 10. In vitro a spór moralny
    • 11. In vitro a spór społeczny
    • 12. Filozofia i etyka katolicka
    • 13. Antykoncepcja
    • 14. Aborcja
    • 15. Eutanazja i samobójstwo
    • 16. Nie zabijaj! – co znaczy być mordercą?
    • 17. Kościół a nauka
    • 18. Ewolucja poglądów kościoła
    • 19. Kto nie z nami, ten przeciwko nam
    • 20. Prawo Boże a sumienie
  • KAZIRODZTWO
  • HOMOSEKSUALNOŚĆ
  • (NIE)CZYSTY SEKS
  • SODOMA I GOMORA
  • CZY CZŁOWIEK JEST NIEŚMIERTELNY?
  • ŚMIERĆ, WSKRZESZENIE, REINKARNACJA
  • RELIGIA POKOJU CZY NIENAWIŚCI?
  • TRADYCJA PUŁAPKĄ
  • CZYŚCIEC
    • 1. Wiara Judy Machabejskiego w pośmiertne oczyszczenie z grzechów
    • 2. Znak Jonasza jako obraz czyśćca
    • 3. Odpuszczanie grzechów po śmierci w „tym wieku” albo w „przyszłym wieku”
    • 4. Oczyszczenie po śmierci lub oczyszczający i ocalający duszę ogień czyśćca
    • 5. Chłosta po śmierci
    • 6. Chrzest za zmarłych i miłosierdzie dla zmarłych
    • 7. Czyściec jako zwrot długu
    • 8. Nielitościwy dłużnik skazany na oddanie długu
    • 9. Czyściec jako kres wędrówki do życia wiecznego
    • 10. Możliwość wyjścia z otchłani
    • 11. Łono Abrahama
    • 12. Paruzja a czyściec
  • NAKAZ MISYJNY
  • DARMO DAWAJCIE – KOŚCIELNY BIZNES
  • PYTANIA I ODPOWIEDZI
  • KONTAKT
  • ENGLISH

11. DROGA KRZYŻOWA. Pan Jezus przybity do krzyża


        Twoje narzędzia:

Biblia
Biblia hebrajsko-polska i grecko-polska
Strong's

UWAGA:
Powyższe linki do tekstów biblijnych udostępniamy wyłącznie dla wygody czytelnika. Znajdują się one jednak na stronach innych, niezależnych od nas autorów, których poglądy i opinie należą wyłącznie do nich, a zespół Projektu Daniel 12 tych poglądów nie autoryzuje ani nie podziela. Autoryzujemy jedynie teksty opublikowane na niniejszej stronie.

11. Pan Jezus przybity do krzyża

Tutaj kościół dopatruje się wypełnienia znaku miłości Chrystusa do ludzi. Dla teologów znak krzyża stał się znakiem miłości. Niektóre komentarze nawiązują nawet do „przybicia Jezusa do naszego życia”. Na pamiątkę tego wydarzenia, na każdej mszy wznosi się opłatek na znak wydania Ciała Chrystusa za ludzi. Według interpretacji księży, każdego dnia Jezus czeka, aby rozgrzeszać swoje dzieci za ich pośrednictwem. Tymczasem Jezus Chrystus to Syn, Ojciec i Duch. Jako Duch jest On Pośrednikiem pomiędzy Synem i Ojcem. Nie ma żadnych innych pośredników w rozgrzeszeniu, które jest jednoznaczne ze zbawieniem, jeżeli faktycznie pochodzi od Boga. Rozgrzeszenie to usunięcie z wnętrza człowieka złego ducha – grzechu. Śmierć Jezusa to znak miłości Boga (daru Ducha) do wybrańców. Jest to ofiara duchowa. Drastyczne obrazy śmierci Jezusa opisane w Biblii mają jedynie na celu przedstawienie grozy śmierci duchowej – śmierci wiecznej, czyli wiecznego zjednoczenia z Szatanem, duchem nazywanym Śmiercią. Wiszący na krzyżu Jezus Chrystus jest niczym cierpiąca dusza, którą duch nieczysty atakuje z każdej strony. Jako ludzie nie tylko nie mamy szans na konfrontację z duchem nieczystym, który symbolizuje śmierć wieczną (Szatan, podobnie jak Bóg, jest duchem pochodzącym z nieskończoności), ale nie mamy także świadomości istnienia konfrontacji pomiędzy Bogiem i Szatanem (symbolicznej walki duchowej), jaka rozgrywa się w wymiarze duchowym. Każdy człowiek, w tym wybraniec, jest odpowiedzialny za śmierć Chrystusa, ale Łaska skierowana jest tylko do wybrańców. Tuż przed śmiercią Jezus mówi o przebaczeniu tym, którzy nie wiedzą, co czynią.

Brak wiedzy duchowej wśród nauczycieli kościoła sprawia, że nauka o ofierze Chrystusa staje się nawiązaniem do grozy cierpień fizycznych, eksponowaniem męki Chrystusa na krzyżu w jej wymiarze ludzkim poprzez podkreślanie fizycznych tortur, takich jak wbijanie gwoździ w Jego ręce i nogi, czy porażenie mięśni i systemu nerwowego. W tym miejscu często cytuje się różne psalmy, jak na przykład psalm mówiący o rozłączaniu kości, topnieniu serca, wysychaniu gardła, spoczywaniu w prochu śmierci (Ps 22: 15-19), podczas gdy to wszystko to jedynie symbole rozdarcia Ducha na sąd dla niewybrańców i zbawienie dla wybrańców. My traktujemy to jako opisy najbardziej drastycznej śmierci zadanej człowiekowi – od rozdzierającego bólu do śmiertelnych konwulsji. Twierdzi się przy tym, że tylko wielka miłość Chrystusa mogła pozwolić na bezwzględne działanie okrutnych oprawców.
Tymczasem owymi okrutnymi oprawcami są Ci, którzy zabijają Słowo Boże poprzez fałszywe nauczanie. Każda fałszywa doktryna jest jak zadanie kolejnej rany. Ponieważ świat jest zaślepiony w ziemskim, materialnym pojmowaniu Biblii, duchowa ofiara Chrystusa pozostaje dla niego tajemnicą. W takiej sytuacji jedyną alternatywą jest dla świata fałszywy przekaz oparty na cierpieniu fizycznym Jezusa oraz na utożsamianiu się z tym cierpieniem. Ekstremiści religijni posuwają się nawet do tego, że fizycznie naśladują dźwiganie krzyża, a nawet samo ukrzyżowanie. Inni odprawiają Drogę Krzyżową albo tradycyjnie, albo zadając sobie ból, czy to przez chłostanie, czy marsz na kolanach. Jeszcze inni próbują przypisać swoje własne cierpienia i choroby chwale Chrystusa, wszyscy wierząc ślepo, że tym samym przybliżają się do Boga.

Modlitwa dotyczy tu głównie ulgi w cierpieniach. Rozważania o śmierci Jezusa nawiązują do przeżywania fizycznych opisów sceny na Golgocie, gdzie poza miastem, po odtrąceniu przez lud, dokonała się straszliwa zbrodnia. Podbicie świata, jakiego dokonano w imię Jezusa, zawdzięcza się Jego fizycznej ofierze, a krzyż traktuje się jako broń zwycięstwa, jako „narzędzie chwały Bożej, sprawiedliwości i nieskończonego miłosierdzia”. Płynie z tego morał, aby obdarzać innych miłością, nawet swoich wrogów, aby znosić cierpienie fizyczne z pokorą, aby ofiarować je Chrystusowi, aby czynić dobro innym. Wszystkie te zabiegi, do których namawia kościół, są próżne, bo są to nasze własne uczynki – uczynki fizyczne i moralne.

Sprawcą duchowych, a więc rzeczywistych, dobrych uczynków w wybrańcach jest Bóg, gdzie „dobrym uczynkiem” Boga jest dar Jego Ducha dla wybrańców. Stąd, z fizycznego punktu widzenia, nie rozpoznano Boga w Chrystusie, gdyż oczekiwano fizycznego króla żydowskiego, który za pomocą fizycznego miecza podbije fizyczny świat (na podobieństwo chrześcijańskich krucjat, ogniem i mieczem podbijających „pogański” świat dla Jezusa). Dlatego nad krzyżem widniała tabliczka: Jezus Chrystus, Król Żydowski. Tymczasem wszyscy z Chrystusa szydzili, włącznie z arcykapłanami, uczonymi w Piśmie i starszymi (obraz całej hierarchii religijnej), że sam siebie nie potrafi wybawić (Mt 27: 39-43).

Nawiązanie do zburzenia Świątyni i odbudowania jej w 3 dni (Mt 27: 40) ukazuje istotę dzieła zbawienia – budowania duchowej Świątyni Chrystusa za sprawą Jego zmartwychwstania. Jezus Chrystus to Król Prawdziwego Izraela, czyli duchowego narodu wybranego, nie narodu fizycznego, lecz wybrańców Bożych zjednoczonych Duchem Świętym. Z natury wszyscy jesteśmy złoczyńcami, czyli posiadamy w sobie złego ducha, ale za sprawą Bożego miłosierdzia część „złoczyńców” została przeznaczona do zbawienia, a cała reszta na potępienie. Stąd dwóch złoczyńców ukrzyżowanych wraz z Chrystusem, z których ten po prawej ręce Jezusa jest obrazem wybrańców. Opisana w Biblii zmiana postawy jednego ze złoczyńców to nie nawrócenie z jego własnej woli (jak pamiętamy, wśród urągających Chrystusowi byli także obaj złoczyńcy – Mt 27: 44), lecz z woli Chrystusa Boga (Łk 23: 40-41), bo przeznaczeniem wybrańców jest Królestwo Niebieskie (Łk 23: 42-43).

© 2013-2024 Daniel 12