DANIEL 12
  • WPROWADZENIE
  • O CZYM JEST BIBLIA? CZY DA SIĘ STREŚCIĆ JEJ PRZESŁANIE?
    • ​I. Przekaz fizyczny Biblii
    • ​II. Przekaz duchowy
    • III. Stworzenie świata w ujęciu duchowym
    • ​IV. Wieża Babel, Potop oraz Sodoma i Gomora w ujęciu duchowym
    • V. Czy Abraham był zalążkiem instytucji kościelnej?
    • VI. Czy wyprowadzenie Izraela z Egiptu było początkiem instytucji kościelnej?
    • VII. Nowy Testament w ujęciu duchowym
    • VIII. Separacja jako sedno planu zbawienia​
  • KSIĘGA DANIELA 12 ZAPOWIADA CZAS ZROZUMIENIA BIBLII
  • TŁUMACZENIA BIBLII
    • 1. Kilka przykładowych błędów w tłumaczeniu Biblii
    • 2. Konkordancje i Biblie interlinearne - dostęp do oryginału Biblii
    • 3. Przykład wykorzystania konkordancji
  • BIBLIA UKRYWA GŁĘBOKIE DUCHOWE ZNACZENIE
    • 1. Dwie ścieżki
    • 2. Pojęcie dobra i zła według człowieka i Boga
    • 3. Duchowa mądrość Boża a fizyczna mądrośc ludzka
  • BÓG I SZATAN
  • ANIOŁY I DEMONY
  • PRAWO A ŁASKA
    • 1. Natura grzechu – prawo natury
    • 2. Prawo Mojżesza
    • 3. Prawo jako wiedza o grzechu
    • 4. Obietnica dla Abrahama
    • 5. Spór pomiędzy apostołami o prawo
    • 6. Prawo znajduje nas grzesznikami
    • 7. Zacząwszy duchem, chcecie teraz kończyć ciałem?
    • 8. Na cóż więc prawo?
    • 9. Wychowanie i instruktaż poprzez prawo
    • 10. Narodziny z obietnicy a uczynki z prawa
    • 11. Prawo garncarza – wybór z góry
    • 12. Prawo a wiara i miłość
    • 13. Prawo a posłuszeństwo
    • 14. Łaska i uczynki to sprzeczność
    • 15. Żydzi a poganie
    • 16. Chrystus jako pierwociny zbawienia
    • 17. Pierwszy Adam i ostatni Adam
    • 18. Śmierć panująca od Adama do Mojżesza
    • 19. Chrzest duchowy
    • 20. Nie pozwól grzechowi panować w twoim śmiertelnym ciele
    • 21. Grzech to własna praca na zbawienie
    • 22. Związek małżeński – z Prawa czy z Łaski?
    • 23. Prawo jest grzechem czy jest święte?
    • 24. Umysł (Prawo Boże) a ciało (prawo grzechu)
    • 25. Ciało cielesne a duch cielesny
    • 26. Podobieństwo grzechu i umieranie w życiu
    • 27. Życie według ciała a życie według ducha
    • 28. Zmartwychwstanie fizyczne a zmartwychwstanie duchowe
    • 29. Adopcja do Królestwa Bożego
  • KONTROWERSJE WYNIKAJĄCE Z DOSŁOWNEGO ODBIORU BIBLII
    • 1. Wyłup sobie oko i obetnij rękę
    • 2. Czy Bóg to mówi ze względu na woły?
  • PRZYPOWIEŚCI W BIBLII
    • WSTĘP
    • 1. Syn Marnotrawny
    • 2. Wdowi grosz
    • 3. O pszenicy i chwaście
    • 4. Kto nie pracuje niech też nie je
    • 5. Korzeniem wszelkiego zła jest chciwość pieniędzy
    • 6. Proście, szukajcie i kołaczcie
  • KALENDARZ MIESIĘCZNY W BIBLII
  • POTOP ZA DNI NOEGO I KALENDARZ OD STWORZENIA​
    • 1. Sprzeczności wynikające z fizycznego rozumienia opisu Potopu a jego poprawność duchowa
    • 2. Data potopu w świetle kalendarza stworzenia
    • 3. Kalendarz 360-dniowy na tle innych kalendarzy
    • 4. 40 dni i 40 nocy >
      • 4.1. Pierwsze 40 dni i 40 nocy Mojżesza
      • ​4.2. Drugie 40 dni i 40 nocy Mojżesza
      • 4.3. 40 dni i 40 nocy Eliasza
      • 4.4. 40 dni i 40 nocy Jezusa
    • 5. Chrzest Jezusa
    • 6. Wydarzenia po chrzcie Chrystusa związane są z symboliką 40 dni i 40 nocy
    • 7. Data Ukrzyżowania i ustanowienia Eucharystii​
    • 8. Chronologia Potopu
    • 9. Zależności czasowe >
      • 9.1 Komentarz do zależności czasowych
    • Podsumowanie
  • GRZECH
    • 1. Nieczystość duchowa
    • 2. Odejście od dobra – definicja grzechu
    • 3. Pojęcie grzechu a zasady moralne
    • 4. Prawo grzechu i śmierci
    • 5. Kto jest bez grzechu, niech rzuci kamieniem
    • 6. Klasyfikacja grzechów
    • 7. Grzech śmiertelny i grzech powszedni
    • 8. Grzechy świadome i nieświadome
    • 9. Grzech ukryty
    • 10. Grzech niewybaczalny – przeciwko Duchowi Świętemu
    • 11. Siedem grzechów głównych
    • 12. Pięć grzechów
    • 13. Grzech kazirodztwa
    • 14. Grzechy języka
    • 15. Grzech wulgaryzmu
    • 16. Rozumienie grzechu przez kapłanów ziemskich
    • 17. Izrael i kościół jako obraz grzeszników
    • 18. Pułapka własnego programu zbawienia
    • 19. Modlitwa, wyznanie grzechów, pokuta
    • 20. Sakramenty kościelne a wymazanie grzechów
    • 21. Oczyszczenie z grzechów, chęć bycia lepszym
    • 22. Chrzest i wiara w walce z grzechem
    • 23. Dzieci, rodzice i współmałżonkowie a grzech
  • GRZECH PIERWORODNY
    • 1. Poczęcie w grzechu; grzech ludzkości
    • 2. Szatan a grzech
    • 3. Więź duchowa z Bogiem
    • 4. Więź duchowa z Szatanem
    • 5. Dwie moce duchowe
    • 6. Grzech wszedł na świat przez człowieka
    • 7. Pierwszy Adam i ostatni Adam
  • PREDESTYNACJA
  • CZYŃCIE SOBIE ZIEMIĘ PODDANĄ
  • CHRZEŚCIJAŃSTWO A WEGETARIANIZM - wstęp
    • CHRZEŚCIJAŃSTWO A WEGETARIANIZM - szczegóły
  • DEKALOG - DZIESIĘĆ PRZYKAZAŃ BOŻYCH
    • Dekalog - Wstęp
    • 1. Nie będziesz miał bogów cudzych przede mną
    • 2. Nie będziesz czynił żadnej rzeźby ani żadnego obrazu
    • 3. Nie będziesz wzywał imienia Pana
    • 4. Pamiętaj o dniu szabatu, aby go uświęcić
    • 5. Czcij ojca twego i matkę twoją
    • 6. Nie będziesz zabijał
    • 7. Nie będziesz cudzołożył
    • 8. Nie będziesz kradł
    • 9. Nie będziesz wydawał fałszywego świadectwa
    • 10. Nie będziesz pożądał domu bliźniego twego
  • CZY JEZUS BYŁ FIZYCZNYM CZŁOWIEKIEM?
  • POBYT JEZUSA NA ZIEMI
  • A WY ZA KOGO MNIE UWAŻACIE? PRAWDZIWY A FAŁSZYWY MESJASZ
  • DROGA KRZYŻOWA
    • 1. Pan Jezus na śmierć skazany
    • 2. Pan Jezus bierze krzyż na ramiona swoje
    • 3. Pierwszy upadek Pana Jezusa
    • 4. Pan Jezus spotyka swą matkę
    • 5. Szymon Cyrenejczyk pomaga nieść krzyż Jezusowi
    • 6. Święta Weronika ociera twarz Pana Jezusa
    • 7. Pan Jezus upada pod krzyżem po raz drugi
    • 8. Pan Jezus pociesza płaczące niewiasty
    • 9. Trzeci upadek Pana Jezusa
    • 10. Pan Jezus z szat obnażony
    • 11. Pan Jezus przybity do krzyża
    • 12. Pan Jezus umiera na krzyżu
    • 13. Pan Jezus zdjęty z krzyża
    • 14. Pan Jezus złożony do grobu
    • 15. Zmartwychwstanie Chrystusa
  • JUDASZ
  • SZABAT A DZIEŃ PAŃSKI
  • MODEL RODZINY
    • 1. Doskonałość stworzenia a doskonałość małżeństwa
    • 2. Związek jako „jedno ciało” i jego nierozerwalność
    • 3. Święta rodzina
    • 4. Monogamia i poligamia
    • 5. Nierząd i cudzołóstwo
    • 6. Małżeństwo z wyboru a małżeństwo z obcymi żonami
    • 7. Rozwody
    • 8. Komplementaryzm i egalitaryzm – rola męża i żony
    • 9. Biblia a naród
    • 10. Małżeństwo w kulturze chrześcijańskiej
    • 11. Sprzeczności i kontrowersje ze strony kościoła
    • 12. Status pierworodnego
    • 13. Bezżeństwo, owdowienie, osierocenie
    • 14. Obowiązki i odpowiedzialność rodziców
    • 15. Karcenie dzieci
  • MAŁŻEŃSTWO
  • IN VITRO, ADOPCJA, ANTYKONCEPCJA, ABORCJA I EUTANAZJA
    • 1. Bezpłodność i płodność – przekleństwo czy błogosławieństwo
    • 2. In vitro
    • 3. Kiedy zaczyna się życie: płód czy człowiek?
    • 4. Los zarodków
    • 5. Małżeństwo i prokreacja w imię miłości Bożej
    • 6. „Współpraca” człowieka z Bogiem
    • 7. Nieomylność kościoła. Eksperci duchowni. Naprotechnologia
    • 8. Adopcja a człowiek na zamówienie
    • 9. Przewodnik moralny a rozłam kościoła
    • 10. In vitro a spór moralny
    • 11. In vitro a spór społeczny
    • 12. Filozofia i etyka katolicka
    • 13. Antykoncepcja
    • 14. Aborcja
    • 15. Eutanazja i samobójstwo
    • 16. Nie zabijaj! – co znaczy być mordercą?
    • 17. Kościół a nauka
    • 18. Ewolucja poglądów kościoła
    • 19. Kto nie z nami, ten przeciwko nam
    • 20. Prawo Boże a sumienie
  • KAZIRODZTWO
  • HOMOSEKSUALNOŚĆ
  • (NIE)CZYSTY SEKS
  • SODOMA I GOMORA
  • CZY CZŁOWIEK JEST NIEŚMIERTELNY?
  • ŚMIERĆ, WSKRZESZENIE, REINKARNACJA
  • RELIGIA POKOJU CZY NIENAWIŚCI?
  • TRADYCJA PUŁAPKĄ
  • CZYŚCIEC
    • 1. Wiara Judy Machabejskiego w pośmiertne oczyszczenie z grzechów
    • 2. Znak Jonasza jako obraz czyśćca
    • 3. Odpuszczanie grzechów po śmierci w „tym wieku” albo w „przyszłym wieku”
    • 4. Oczyszczenie po śmierci lub oczyszczający i ocalający duszę ogień czyśćca
    • 5. Chłosta po śmierci
    • 6. Chrzest za zmarłych i miłosierdzie dla zmarłych
    • 7. Czyściec jako zwrot długu
    • 8. Nielitościwy dłużnik skazany na oddanie długu
    • 9. Czyściec jako kres wędrówki do życia wiecznego
    • 10. Możliwość wyjścia z otchłani
    • 11. Łono Abrahama
    • 12. Paruzja a czyściec
  • NAKAZ MISYJNY
  • DARMO DAWAJCIE – KOŚCIELNY BIZNES
  • PYTANIA I ODPOWIEDZI
  • KONTAKT
  • ENGLISH

3. DROGA KRZYŻOWA. ​Pierwszy upadek Pana Jezusa


        Twoje narzędzia:

Biblia
Biblia hebrajsko-polska i grecko-polska
Strong's

UWAGA:
Powyższe linki do tekstów biblijnych udostępniamy wyłącznie dla wygody czytelnika. Znajdują się one jednak na stronach innych, niezależnych od nas autorów, których poglądy i opinie należą wyłącznie do nich, a zespół Projektu Daniel 12 tych poglądów nie autoryzuje ani nie podziela. Autoryzujemy jedynie teksty opublikowane na niniejszej stronie.

3. Pierwszy upadek Pana Jezusa

Trzy stacje Drogi Krzyżowej związane są z upadkiem Jezusa. Niektórzy twierdzą, że powinny być nazywane „powstaniem” Jezusa, gdyż Jezus nie ustawał na drodze swojego przeznaczenia. Najgorsze jest to, że w każdym przypadku mówi się o Bogu, jako o człowieku, o Jego wyczerpaniu, zmęczeniu i agonii. Do tego upadek człowieka, a przez to też Boga, skoro Boga utożsamia się z człowiekiem, przypisuje się ciężarowi grzechu. Tym samym z Boga czynimy grzesznika, choć był wolny od grzechu (nie miał nic wspólnego z duchem Szatana). To, że Jezus „stał się grzechem”, nie oznacza, że zamienił Swojego Ducha na ducha nieczystego, który jest grzechem, lecz to, że stał się ofiarą za tych, którzy wcześniej reprezentowali grzech. Wszelkie opisane w Biblii elementy „upadku” Chrystusa są wyłącznie symbolami uniżenia się Boga i stworzenia wrażenia oddania władzy Szatanowi. Samo fizyczne Słowo Boże nie ma dla człowieka żadnej wartości i nie przyczyni się do jego zbawienia. Przeciwnie, staje się ono wręcz naszą wyrocznią, skazując nas na potępienie. Do zbawienia potrzebny jest Duch Boży, którym jest Chrystus, Słowo Boże. Słowo Boże ma charakter „uniżenia”, gdyż jego interpretacja przez człowieka niezbawionego przesiąknięta jest oddawaniem chwały człowiekowi, a w konsekwencji Szatanowi. Dopiero kiedy Słowo Boże objawi się wybrańcowi w sensie duchowym, jest jak znaleziona drogocenna perła (Mt 13: 46), jest prawdziwym znalezieniem Chrystusa Pana, który dla wybrańców przeznaczył mądrość Bożą – rzeczywisty skarb.

Porównywanie Chrystusa, który powstał i dźwignął krzyż, do nas samych, do naszego podźwignięcia się z własnych grzechów, do odpuszczania grzechów innym, to nazywanie samego siebie Bogiem. Tego właśnie naucza się w kościołach. Grzech (czyli duch Szatana) to nie coś, co można samemu pokonać, z czego można się podźwignąć, z czego można się obmyć poprzez własny wysiłek, lecz nasza duchowa natura, na którą nie mamy żadnego wpływu i o której nawet nie wiemy, że jest zła. Skoro nie możemy rozpoznać zła w sobie, nie możemy doświadczyć tego, co oznacza zbawienie Chrystusa. Upadek człowieka, czy upadek świata, to nie zło fizyczne szerzące się wokół nas lecz zło, które jest w nas w formie obcego (nieczystego) ducha. Niewybraniec, który pełni określoną rolę w hierarchii kościoła, nie tylko nie dostrzega zła w sobie, ale jest wręcz głęboko przekonany, że podąża za Chrystusem. W zasadzie to nawet nie potrzebuje Chrystusa, gdyż posiada własny program zbawienia, oparty na jego własnych uczynkach. Zło jest natomiast dostrzegane u wszystkich innych, zwłaszcza u wyznających inne doktryny i dogmaty, a przede wszystkim u wszystkich niezwiązanych z chrześcijaństwem. Nawoływanie do przyjęcia wiary chrześcijańskiej jest w mniemaniu kościoła jednocześnie obietnicą zbawienia, pod warunkiem przestrzegania prawa kościelnego danej denominacji. Jest to, oczywiście, fałszywy, zaprojektowany przez człowieka, program zbawienia.

To, że Chrystus nie przyjął pomocy od dwunastu zastępów aniołów i że musiał wypić kielich z rąk Ojca nie oznacza, że chodziło o konieczność Jego przejścia przez cierpienia fizyczne na dowód, że jest Synem Bożym. Cierpienia fizycznego nie wolno nam utożsamiać z Duchem Bożym ani z grzechem, ponieważ grzech to obecność w człowieku innego ducha (ducha Szatana), a nie jego ziemskie „złe uczynki”. W przeciwnym razie zadośćuczynienia za grzech mógłby dokonać zwykły śmiertelnik, choćby owi dwaj złoczyńcy, którzy także cierpieli obok Chrystusa, a z fizycznego punktu widzenia, cierpieli nawet bardziej niż On! Opisane w Biblii cierpienie fizyczne Chrystusa jest tylko obrazem cierpienia duchowego („cierpi moja dusza aż do śmierci”), obrazem utożsamienia Jezusa z Jego wybrańcami, którzy przed zbawieniem reprezentują duchy nieczyste, przeznaczone na potępienie. Zastępy aniołów symbolizują Ducha Bożego, którym jest Sam Jezus i który posiada Ducha „bez miary”, który jest Pełnią Ducha. Natomiast kielich symbolizuje gniew Boży, sąd Boży, któremu poddany jest każdy człowiek bez wyjątku, a który zwycięsko można przejść tylko w Duchu Bożym (Jezusie). Jezus został symbolicznie osądzony w imieniu wybrańców Bożych na znak, że wszyscy niewybrańcy także zostaną osądzeni i skazani na wieczne potępienie. W naszej fizycznej rzeczywistości dzieje się jednak odwrotnie: to niewybrańcy osądzają wybrańców, a tym samym Chrystusa. Stąd Jezus stojący przed Sanhedrynem jest jak Słowo Boże, które jest osądzane przez hierarchów religijnych – jest fałszywie interpretowane i fałszywie oskarżane. A to, że Jezus powołuje się na wolę Ojca – „Nie moja lecz Twoja wola niech się stanie”, czy „Nie jak Ja chcę, ale jak Ty” – nie oznacza, że Jezus reagował jak człowiek, lecz że w Ojcu należy także dostrzec wolę Syna, bo Syn i Ojciec to jedno. Innymi słowy, Jezus nie może zaprzeczyć samemu sobie i nie może stać się duchem nieczystym o woli przeciwnej Bogu.

Tłumaczenie, że człowiek przemęczony fizycznie „upada na duchu” jest niedorzeczne. W pewnym sensie prawdą jest, że grzech „powala ludzi na ziemię”, ale chodzi tu jedynie o symbolikę tego, że grzech (duch Szatana) związany jest z ziemią i z człowiekiem ziemskim (w przeciwieństwie do Nieba i Człowieka Niebieskiego) oraz o symbolikę upadku (powstanie z ziemi jest obrazem zmartwychwstania). Jeżeli chcemy uznać, że krzyż jest obrazem przytłaczającego nas grzechu, należy także uznać, że tylko Bóg może podnieść Swojego wybrańca. Tylko Jezus może wziąć na siebie grzechy swoich wybrańców, wyrzucając z nich złe duchy za pomocą Ducha Bożego. Wersety mówiące o „braniu jarzma Chrystusa na siebie” z jednej strony są pułapką dla tych, którzy głoszą zbawienie oparte na własnej pracy, a z drugiej są wyrazem efektu zbawienia, czyli pracy Chrystusa.

© 2013-2024 Daniel 12