DANIEL 12
  • WPROWADZENIE
  • O CZYM JEST BIBLIA? CZY DA SIĘ STREŚCIĆ JEJ PRZESŁANIE?
    • ​I. Przekaz fizyczny Biblii
    • ​II. Przekaz duchowy
    • III. Stworzenie świata w ujęciu duchowym
    • ​IV. Wieża Babel, Potop oraz Sodoma i Gomora w ujęciu duchowym
    • V. Czy Abraham był zalążkiem instytucji kościelnej?
    • VI. Czy wyprowadzenie Izraela z Egiptu było początkiem instytucji kościelnej?
    • VII. Nowy Testament w ujęciu duchowym
    • VIII. Separacja jako sedno planu zbawienia​
  • KSIĘGA DANIELA 12 ZAPOWIADA CZAS ZROZUMIENIA BIBLII
  • TŁUMACZENIA BIBLII
    • 1. Kilka przykładowych błędów w tłumaczeniu Biblii
    • 2. Konkordancje i Biblie interlinearne - dostęp do oryginału Biblii
    • 3. Przykład wykorzystania konkordancji
  • BIBLIA UKRYWA GŁĘBOKIE DUCHOWE ZNACZENIE
    • 1. Dwie ścieżki
    • 2. Pojęcie dobra i zła według człowieka i Boga
    • 3. Duchowa mądrość Boża a fizyczna mądrośc ludzka
  • BÓG I SZATAN
  • ANIOŁY I DEMONY
  • PRAWO A ŁASKA
    • 1. Natura grzechu – prawo natury
    • 2. Prawo Mojżesza
    • 3. Prawo jako wiedza o grzechu
    • 4. Obietnica dla Abrahama
    • 5. Spór pomiędzy apostołami o prawo
    • 6. Prawo znajduje nas grzesznikami
    • 7. Zacząwszy duchem, chcecie teraz kończyć ciałem?
    • 8. Na cóż więc prawo?
    • 9. Wychowanie i instruktaż poprzez prawo
    • 10. Narodziny z obietnicy a uczynki z prawa
    • 11. Prawo garncarza – wybór z góry
    • 12. Prawo a wiara i miłość
    • 13. Prawo a posłuszeństwo
    • 14. Łaska i uczynki to sprzeczność
    • 15. Żydzi a poganie
    • 16. Chrystus jako pierwociny zbawienia
    • 17. Pierwszy Adam i ostatni Adam
    • 18. Śmierć panująca od Adama do Mojżesza
    • 19. Chrzest duchowy
    • 20. Nie pozwól grzechowi panować w twoim śmiertelnym ciele
    • 21. Grzech to własna praca na zbawienie
    • 22. Związek małżeński – z Prawa czy z Łaski?
    • 23. Prawo jest grzechem czy jest święte?
    • 24. Umysł (Prawo Boże) a ciało (prawo grzechu)
    • 25. Ciało cielesne a duch cielesny
    • 26. Podobieństwo grzechu i umieranie w życiu
    • 27. Życie według ciała a życie według ducha
    • 28. Zmartwychwstanie fizyczne a zmartwychwstanie duchowe
    • 29. Adopcja do Królestwa Bożego
  • KONTROWERSJE WYNIKAJĄCE Z DOSŁOWNEGO ODBIORU BIBLII
    • 1. Wyłup sobie oko i obetnij rękę
    • 2. Czy Bóg to mówi ze względu na woły?
  • PRZYPOWIEŚCI W BIBLII
    • WSTĘP
    • 1. Syn Marnotrawny
    • 2. Wdowi grosz
    • 3. O pszenicy i chwaście
    • 4. Kto nie pracuje niech też nie je
    • 5. Korzeniem wszelkiego zła jest chciwość pieniędzy
    • 6. Proście, szukajcie i kołaczcie
  • KALENDARZ MIESIĘCZNY W BIBLII
  • POTOP ZA DNI NOEGO I KALENDARZ OD STWORZENIA​
    • 1. Sprzeczności wynikające z fizycznego rozumienia opisu Potopu a jego poprawność duchowa
    • 2. Data potopu w świetle kalendarza stworzenia
    • 3. Kalendarz 360-dniowy na tle innych kalendarzy
    • 4. 40 dni i 40 nocy >
      • 4.1. Pierwsze 40 dni i 40 nocy Mojżesza
      • ​4.2. Drugie 40 dni i 40 nocy Mojżesza
      • 4.3. 40 dni i 40 nocy Eliasza
      • 4.4. 40 dni i 40 nocy Jezusa
    • 5. Chrzest Jezusa
    • 6. Wydarzenia po chrzcie Chrystusa związane są z symboliką 40 dni i 40 nocy
    • 7. Data Ukrzyżowania i ustanowienia Eucharystii​
    • 8. Chronologia Potopu
    • 9. Zależności czasowe >
      • 9.1 Komentarz do zależności czasowych
    • Podsumowanie
  • GRZECH
    • 1. Nieczystość duchowa
    • 2. Odejście od dobra – definicja grzechu
    • 3. Pojęcie grzechu a zasady moralne
    • 4. Prawo grzechu i śmierci
    • 5. Kto jest bez grzechu, niech rzuci kamieniem
    • 6. Klasyfikacja grzechów
    • 7. Grzech śmiertelny i grzech powszedni
    • 8. Grzechy świadome i nieświadome
    • 9. Grzech ukryty
    • 10. Grzech niewybaczalny – przeciwko Duchowi Świętemu
    • 11. Siedem grzechów głównych
    • 12. Pięć grzechów
    • 13. Grzech kazirodztwa
    • 14. Grzechy języka
    • 15. Grzech wulgaryzmu
    • 16. Rozumienie grzechu przez kapłanów ziemskich
    • 17. Izrael i kościół jako obraz grzeszników
    • 18. Pułapka własnego programu zbawienia
    • 19. Modlitwa, wyznanie grzechów, pokuta
    • 20. Sakramenty kościelne a wymazanie grzechów
    • 21. Oczyszczenie z grzechów, chęć bycia lepszym
    • 22. Chrzest i wiara w walce z grzechem
    • 23. Dzieci, rodzice i współmałżonkowie a grzech
  • GRZECH PIERWORODNY
    • 1. Poczęcie w grzechu; grzech ludzkości
    • 2. Szatan a grzech
    • 3. Więź duchowa z Bogiem
    • 4. Więź duchowa z Szatanem
    • 5. Dwie moce duchowe
    • 6. Grzech wszedł na świat przez człowieka
    • 7. Pierwszy Adam i ostatni Adam
  • PREDESTYNACJA
  • CZYŃCIE SOBIE ZIEMIĘ PODDANĄ
  • CHRZEŚCIJAŃSTWO A WEGETARIANIZM - wstęp
    • CHRZEŚCIJAŃSTWO A WEGETARIANIZM - szczegóły
  • DEKALOG - DZIESIĘĆ PRZYKAZAŃ BOŻYCH
    • Dekalog - Wstęp
    • 1. Nie będziesz miał bogów cudzych przede mną
    • 2. Nie będziesz czynił żadnej rzeźby ani żadnego obrazu
    • 3. Nie będziesz wzywał imienia Pana
    • 4. Pamiętaj o dniu szabatu, aby go uświęcić
    • 5. Czcij ojca twego i matkę twoją
    • 6. Nie będziesz zabijał
    • 7. Nie będziesz cudzołożył
    • 8. Nie będziesz kradł
    • 9. Nie będziesz wydawał fałszywego świadectwa
    • 10. Nie będziesz pożądał domu bliźniego twego
  • CZY JEZUS BYŁ FIZYCZNYM CZŁOWIEKIEM?
  • POBYT JEZUSA NA ZIEMI
  • A WY ZA KOGO MNIE UWAŻACIE? PRAWDZIWY A FAŁSZYWY MESJASZ
  • DROGA KRZYŻOWA
    • 1. Pan Jezus na śmierć skazany
    • 2. Pan Jezus bierze krzyż na ramiona swoje
    • 3. Pierwszy upadek Pana Jezusa
    • 4. Pan Jezus spotyka swą matkę
    • 5. Szymon Cyrenejczyk pomaga nieść krzyż Jezusowi
    • 6. Święta Weronika ociera twarz Pana Jezusa
    • 7. Pan Jezus upada pod krzyżem po raz drugi
    • 8. Pan Jezus pociesza płaczące niewiasty
    • 9. Trzeci upadek Pana Jezusa
    • 10. Pan Jezus z szat obnażony
    • 11. Pan Jezus przybity do krzyża
    • 12. Pan Jezus umiera na krzyżu
    • 13. Pan Jezus zdjęty z krzyża
    • 14. Pan Jezus złożony do grobu
    • 15. Zmartwychwstanie Chrystusa
  • JUDASZ
  • SZABAT A DZIEŃ PAŃSKI
  • MODEL RODZINY
    • 1. Doskonałość stworzenia a doskonałość małżeństwa
    • 2. Związek jako „jedno ciało” i jego nierozerwalność
    • 3. Święta rodzina
    • 4. Monogamia i poligamia
    • 5. Nierząd i cudzołóstwo
    • 6. Małżeństwo z wyboru a małżeństwo z obcymi żonami
    • 7. Rozwody
    • 8. Komplementaryzm i egalitaryzm – rola męża i żony
    • 9. Biblia a naród
    • 10. Małżeństwo w kulturze chrześcijańskiej
    • 11. Sprzeczności i kontrowersje ze strony kościoła
    • 12. Status pierworodnego
    • 13. Bezżeństwo, owdowienie, osierocenie
    • 14. Obowiązki i odpowiedzialność rodziców
    • 15. Karcenie dzieci
  • MAŁŻEŃSTWO
  • IN VITRO, ADOPCJA, ANTYKONCEPCJA, ABORCJA I EUTANAZJA
    • 1. Bezpłodność i płodność – przekleństwo czy błogosławieństwo
    • 2. In vitro
    • 3. Kiedy zaczyna się życie: płód czy człowiek?
    • 4. Los zarodków
    • 5. Małżeństwo i prokreacja w imię miłości Bożej
    • 6. „Współpraca” człowieka z Bogiem
    • 7. Nieomylność kościoła. Eksperci duchowni. Naprotechnologia
    • 8. Adopcja a człowiek na zamówienie
    • 9. Przewodnik moralny a rozłam kościoła
    • 10. In vitro a spór moralny
    • 11. In vitro a spór społeczny
    • 12. Filozofia i etyka katolicka
    • 13. Antykoncepcja
    • 14. Aborcja
    • 15. Eutanazja i samobójstwo
    • 16. Nie zabijaj! – co znaczy być mordercą?
    • 17. Kościół a nauka
    • 18. Ewolucja poglądów kościoła
    • 19. Kto nie z nami, ten przeciwko nam
    • 20. Prawo Boże a sumienie
  • KAZIRODZTWO
  • HOMOSEKSUALNOŚĆ
  • (NIE)CZYSTY SEKS
  • SODOMA I GOMORA
  • CZY CZŁOWIEK JEST NIEŚMIERTELNY?
  • ŚMIERĆ, WSKRZESZENIE, REINKARNACJA
  • RELIGIA POKOJU CZY NIENAWIŚCI?
  • TRADYCJA PUŁAPKĄ
  • CZYŚCIEC
    • 1. Wiara Judy Machabejskiego w pośmiertne oczyszczenie z grzechów
    • 2. Znak Jonasza jako obraz czyśćca
    • 3. Odpuszczanie grzechów po śmierci w „tym wieku” albo w „przyszłym wieku”
    • 4. Oczyszczenie po śmierci lub oczyszczający i ocalający duszę ogień czyśćca
    • 5. Chłosta po śmierci
    • 6. Chrzest za zmarłych i miłosierdzie dla zmarłych
    • 7. Czyściec jako zwrot długu
    • 8. Nielitościwy dłużnik skazany na oddanie długu
    • 9. Czyściec jako kres wędrówki do życia wiecznego
    • 10. Możliwość wyjścia z otchłani
    • 11. Łono Abrahama
    • 12. Paruzja a czyściec
  • NAKAZ MISYJNY
  • DARMO DAWAJCIE – KOŚCIELNY BIZNES
  • PYTANIA I ODPOWIEDZI
  • KONTAKT
  • ENGLISH

NAKAZ MISYJNY​


        Twoje narzędzia:

Biblia
Biblia hebrajsko-polska i grecko-polska
Strong's

UWAGA:
Powyższe linki do tekstów biblijnych udostępniamy wyłącznie dla wygody czytelnika. Znajdują się one jednak na stronach innych, niezależnych od nas autorów, których poglądy i opinie należą wyłącznie do nich, a zespół Projektu Daniel 12 tych poglądów nie autoryzuje ani nie podziela. Autoryzujemy jedynie teksty opublikowane na niniejszej stronie.

PDF do druku
File Size: 240 kb
File Type: pdf
Download File

STRESZCZENIE

„Idźcie więc i nauczajcie wszystkie narody, udzielając im chrztu w imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Uczcie je zachowywać (dosł. „przestrzegać”) wszystko, co wam przykazałem. A oto Ja jestem z wami przez wszystkie dni (dosł. „zawsze”), aż do skończenia świata”. (Mt 28:19,20)


„I rzekł do nich: idźcie na cały świat [idąc w świat] i głoście Ewangelię wszelkiemu stworzeniu. Kto uwierzy i przyjmie chrzest, będzie zbawiony, a kto nie uwierzy, będzie potępiony”. (Mk 16: 15,16)

„Tym zaś, którzy uwierzą, te znaki towarzyszyć będą: w imię moje złe duchy będą wyrzucać, nowymi językami mówić będą; węże brać będą do rąk, i jeśliby co zatrutego wypili, nie będzie im szkodzić. Na chorych ręce kłaść będą, i ci odzyskają zdrowie”. (Mk 16:17,18)

„Oni zaś poszli i głosili Ewangelię wszędzie, a Pan współdziałał (dosł. „pracując”) z nimi i potwierdził naukę znakami, które jej towarzyszyły (dosł. „i Słowo potwierdzało przez towarzyszące znaki”)”. (Mk 16:20)

Powyższe wersety zawierają przykazanie powszechnie określane terminem „nakaz misyjny”, który jest terminem niebiblijnym, ale promowanym przez kościół i który niejako z góry sugeruje ludzkie działanie i posłuszeństwo względem prawa. To jedne z najbardziej kontrowersyjnych wersetów Biblii, gdyż poruszają równocześnie kilka wątków. Mamy tu spór o Pełnię Boga pod postacią Ojca, Syna i Ducha, różnicę zdań dotyczącą „sakramentu chrztu” i w ogóle samego pojęcia „sakramentu”, rolę kościoła jako instytucji ewangelizującej świat poprzez misje i zakładanie nowych kościołów, czyli w podtekście „niosącej zbawienie” pogańskiemu światu, mamy też „dowód” na istnienie „wolnej woli” – możliwość dobrowolnego przyjęcia bądź odrzucenia wiary i chrztu – oraz „dowód” na potrzebę własnego wkładu pracy człowieka w zbawienie, czyli zbawienie człowieka dzięki wysiłkom innego człowieka.

Dylematy te dotyczą jednak rzeczywistości fizyczno-filozoficznej, czy też teleologicznej, kreowanej przez ziemskie instytucje kościelne. Natomiast w rzeczywistości duchowej istnieją wyłącznie dwie ewangelie i dwóch głosicieli: (1) wybrańcy Boży będą głosić Prawdę w Duchu, czyli duchowy przekaz Biblii, (2) niewybrańcy zaś będą głosić fałsz i kłamstwo w duchu Szatana, czyli przekaz fizyczno-moralny skonstruowany przez nich na podstawie Biblii jako przekaz przeciwny do przekazu Ducha. Te dwie ewangelie symbolizują dwóch strażników Słowa: (1) wybrańców – inaczej prawdziwych Żydów (Jerozolimę Niebieską) i prawdziwych chrześcijan (Kościół Niebieski) – oraz (2) niewybrańców – fizyczny naród izraelski i instytucjonalne kościoły.

Duch Boży, który jedynie jest źródłem zbawienia, rozprzestrzenia się po całym świecie i dociera do każdego Bożego wybrańca, a „głoszenie” jak i „odbiór” Słowa są wynikiem daru tego Ducha. Jednym z symboli głoszenia Słowa Bożego jest słowo „modlitwa”, albo „modlitwa duchowa”, inaczej uzdrowienie duchowe, przeznaczone dla tego, kto otrzymał dar wiary Chrystusa (Hbr 11:6). „Modlitwa” to synonim i symbol „łączności duchowej” z Bogiem, nienamacalnego procesu, w którym Duch Boży naucza, koryguje i pomnaża dar duchowej wiedzy.

Pułapka Słowa Bożego polega na tym, że przekaz duchowy jest dla niewybrańców zamknięty, a naturalną tendencją niewybrańców pośród religijnych przywódców jest ich przekonanie o własnym wyborze i własnej misji. Dlatego niewybrańcy stanowią grupę tak zwanych „wielu wezwanych”, czyli ludzi mających dostęp do Słowa Bożego, w kontraście do „niewielu wybranych”, czyli rzeczywistych wybrańców.

„Chrzest duchowy” to efekt działania Ducha Bożego (Wody Wiecznej) na Bożego wybrańca – inaczej „narodziny na nowo” – który nie ma nic wspólnego z ceremonią chrztu wodą, którą odprawia się w kościołach. Namaszczeni Duchem wybrańcy są narzędziem w rękach Boga w zbawianiu innych wybrańców, którzy wciąż jeszcze znajdują się pod dominacją Szatana, ducha Złego, który jest synonimem grzechu. Zbawienie odbywa się poprzez Słowo (Jezusa) i Ducha, z powołania Ojca, stąd głoszenie Ewangelii wiąże się z duchowym przekazem Biblii oraz Pełnią Boga. Jest tu również pewna analogia do kompletności zbawienia: „ducha, duszy i ciała” oraz trzech programów zbawienia dla wybrańców. Ponadto stwierdzenie, że Pan jest z wybrańcami „zawsze” i „do końca świata” wskazuje, że ktoś raz zbawiony nie może utracić zbawienia, czemu w swych naukach zaprzecza kościół.

„Znaki duchowe” towarzyszące zbawionym wybrańcom, którzy pełnią rolę duchowych kapłanów i Bożych proroków to symbolizm słowny, odnoszący się do „wyrzucania złych duchów”, czyli przynoszenia zbawienia innym wybrańcom, „mówienia nowymi językami”, czyli głoszenia duchowego przekazu Biblii, „władzy nad wężami i trucizną”, czyli nad Szatanem i fałszywą doktryną, a także „uzdrawiania chorych poprzez nakładanie rąk”, co znowu jest obrazem zbawienia pozostałych wybrańców, wciąż „chorych duchowo”, poprzez zesłanie na nich przez Boga Ducha Świętego.

Tekst oryginalny wersetu z Mk 16:20 pozwala zrozumieć, że owe „znaki duchowe” zostały potwierdzone przez Słowo, czyli Jezusa, a działanie Ducha Bożego w wybrańcach to efekt duchowej pracy Jezusa Chrystusa.

Fizyczno-moralne pojmowanie Biblii przez kościelnych nauczycieli sprawia, że kościoły wypełniają „swoją misję”, czyli własny program zbawienia, zakładając fizyczne kościoły, chrzcząc fizyczną wodą i traktując to jako warunek konieczny do zbawienia. W sposób dosłowny namaszczają olejem chorych oraz pozorują „zesłanie Ducha Świętego” przez dosłowne nałożenie rąk podczas sakramentu bierzmowania, tworzą wspólnoty „charyzmatyczne”, w których mówi się dosłownymi „nowymi językami” i fizycznie „upada na wznak”, nauczają, że wiara pochodzi z naszych uczynków. Powstały nawet sekty religijne, w których „stąpanie po wężach” czy „wypijanie trucizny” bierze się dosłownie. Wszystko to zaprzecza duchowemu przekazowi Biblii.

Kiedy Biblia mówi o „sierotach”, „wdowach”, „biednych”, „chorych”, „skazańcach” czy inaczej pokrzywdzonych przez los, tworzy w ten sposób metaforyczny, duchowy obraz wybrańców przed zbawieniem, którzy potrzebują wsparcia z zewnątrz, a tymczasem wsparcie to przychodzi z wewnątrz, pod postacią Ducha Bożego, niezależnie od fizycznych wysiłków ludzi, łącznie z wysiłkami samego zainteresowanego. Tymczasem kościół para się i chełpi pomocą zewnętrzną, fizyczną, czy to poprzez wsparcie materialne czy tak zwane „duchowe”, a w rzeczywistości emocjonalne, w sensie wywołania u kogoś lepszego samopoczucia. A Królestwo Chrystusa nie jest z tego świata.

Własnym obrzędom, nazywanym „sakramentami”, z którymi Bóg nie ma nic wspólnego, kościół nadaje mocy Bożej, sam stawiając się w roli przekaźnika tej mocy. W rzeczywistości obietnica zbawienia promowana w kościołach opiera się na własnej pracy i własnej „dobrej” woli człowieka oraz kościelnej instytucji. Dlatego tak zwane „prawa ceremonialne” Izraela i obrzędy kościoła, traktowane jako droga do zbawienia, to otwarte zaprzeczanie Łasce i przeciwstawianie się Duchowi Świętemu. 

​
SZCZEGÓŁOWE OMÓWIENIE TEMATU TUTAJ.

© 2013-2024 Daniel 12