DANIEL 12
  • WPROWADZENIE
  • O CZYM JEST BIBLIA? CZY DA SIĘ STREŚCIĆ JEJ PRZESŁANIE?
    • ​I. Przekaz fizyczny Biblii
    • ​II. Przekaz duchowy
    • III. Stworzenie świata w ujęciu duchowym
    • ​IV. Wieża Babel, Potop oraz Sodoma i Gomora w ujęciu duchowym
    • V. Czy Abraham był zalążkiem instytucji kościelnej?
    • VI. Czy wyprowadzenie Izraela z Egiptu było początkiem instytucji kościelnej?
    • VII. Nowy Testament w ujęciu duchowym
    • VIII. Separacja jako sedno planu zbawienia​
  • KSIĘGA DANIELA 12 ZAPOWIADA CZAS ZROZUMIENIA BIBLII
  • TŁUMACZENIA BIBLII
    • 1. Kilka przykładowych błędów w tłumaczeniu Biblii
    • 2. Konkordancje i Biblie interlinearne - dostęp do oryginału Biblii
    • 3. Przykład wykorzystania konkordancji
  • BIBLIA UKRYWA GŁĘBOKIE DUCHOWE ZNACZENIE
    • 1. Dwie ścieżki
    • 2. Pojęcie dobra i zła według człowieka i Boga
    • 3. Duchowa mądrość Boża a fizyczna mądrośc ludzka
  • BÓG I SZATAN
  • ANIOŁY I DEMONY
  • PRAWO A ŁASKA
    • 1. Natura grzechu – prawo natury
    • 2. Prawo Mojżesza
    • 3. Prawo jako wiedza o grzechu
    • 4. Obietnica dla Abrahama
    • 5. Spór pomiędzy apostołami o prawo
    • 6. Prawo znajduje nas grzesznikami
    • 7. Zacząwszy duchem, chcecie teraz kończyć ciałem?
    • 8. Na cóż więc prawo?
    • 9. Wychowanie i instruktaż poprzez prawo
    • 10. Narodziny z obietnicy a uczynki z prawa
    • 11. Prawo garncarza – wybór z góry
    • 12. Prawo a wiara i miłość
    • 13. Prawo a posłuszeństwo
    • 14. Łaska i uczynki to sprzeczność
    • 15. Żydzi a poganie
    • 16. Chrystus jako pierwociny zbawienia
    • 17. Pierwszy Adam i ostatni Adam
    • 18. Śmierć panująca od Adama do Mojżesza
    • 19. Chrzest duchowy
    • 20. Nie pozwól grzechowi panować w twoim śmiertelnym ciele
    • 21. Grzech to własna praca na zbawienie
    • 22. Związek małżeński – z Prawa czy z Łaski?
    • 23. Prawo jest grzechem czy jest święte?
    • 24. Umysł (Prawo Boże) a ciało (prawo grzechu)
    • 25. Ciało cielesne a duch cielesny
    • 26. Podobieństwo grzechu i umieranie w życiu
    • 27. Życie według ciała a życie według ducha
    • 28. Zmartwychwstanie fizyczne a zmartwychwstanie duchowe
    • 29. Adopcja do Królestwa Bożego
  • KONTROWERSJE WYNIKAJĄCE Z DOSŁOWNEGO ODBIORU BIBLII
    • 1. Wyłup sobie oko i obetnij rękę
    • 2. Czy Bóg to mówi ze względu na woły?
  • PRZYPOWIEŚCI W BIBLII
    • WSTĘP
    • 1. Syn Marnotrawny
    • 2. Wdowi grosz
    • 3. O pszenicy i chwaście
    • 4. Kto nie pracuje niech też nie je
    • 5. Korzeniem wszelkiego zła jest chciwość pieniędzy
    • 6. Proście, szukajcie i kołaczcie
  • KALENDARZ MIESIĘCZNY W BIBLII
  • POTOP ZA DNI NOEGO I KALENDARZ OD STWORZENIA​
    • 1. Sprzeczności wynikające z fizycznego rozumienia opisu Potopu a jego poprawność duchowa
    • 2. Data potopu w świetle kalendarza stworzenia
    • 3. Kalendarz 360-dniowy na tle innych kalendarzy
    • 4. 40 dni i 40 nocy >
      • 4.1. Pierwsze 40 dni i 40 nocy Mojżesza
      • ​4.2. Drugie 40 dni i 40 nocy Mojżesza
      • 4.3. 40 dni i 40 nocy Eliasza
      • 4.4. 40 dni i 40 nocy Jezusa
    • 5. Chrzest Jezusa
    • 6. Wydarzenia po chrzcie Chrystusa związane są z symboliką 40 dni i 40 nocy
    • 7. Data Ukrzyżowania i ustanowienia Eucharystii​
    • 8. Chronologia Potopu
    • 9. Zależności czasowe >
      • 9.1 Komentarz do zależności czasowych
    • Podsumowanie
  • GRZECH
    • 1. Nieczystość duchowa
    • 2. Odejście od dobra – definicja grzechu
    • 3. Pojęcie grzechu a zasady moralne
    • 4. Prawo grzechu i śmierci
    • 5. Kto jest bez grzechu, niech rzuci kamieniem
    • 6. Klasyfikacja grzechów
    • 7. Grzech śmiertelny i grzech powszedni
    • 8. Grzechy świadome i nieświadome
    • 9. Grzech ukryty
    • 10. Grzech niewybaczalny – przeciwko Duchowi Świętemu
    • 11. Siedem grzechów głównych
    • 12. Pięć grzechów
    • 13. Grzech kazirodztwa
    • 14. Grzechy języka
    • 15. Grzech wulgaryzmu
    • 16. Rozumienie grzechu przez kapłanów ziemskich
    • 17. Izrael i kościół jako obraz grzeszników
    • 18. Pułapka własnego programu zbawienia
    • 19. Modlitwa, wyznanie grzechów, pokuta
    • 20. Sakramenty kościelne a wymazanie grzechów
    • 21. Oczyszczenie z grzechów, chęć bycia lepszym
    • 22. Chrzest i wiara w walce z grzechem
    • 23. Dzieci, rodzice i współmałżonkowie a grzech
  • GRZECH PIERWORODNY
    • 1. Poczęcie w grzechu; grzech ludzkości
    • 2. Szatan a grzech
    • 3. Więź duchowa z Bogiem
    • 4. Więź duchowa z Szatanem
    • 5. Dwie moce duchowe
    • 6. Grzech wszedł na świat przez człowieka
    • 7. Pierwszy Adam i ostatni Adam
  • PREDESTYNACJA
  • CZYŃCIE SOBIE ZIEMIĘ PODDANĄ
  • CHRZEŚCIJAŃSTWO A WEGETARIANIZM - wstęp
    • CHRZEŚCIJAŃSTWO A WEGETARIANIZM - szczegóły
  • DEKALOG - DZIESIĘĆ PRZYKAZAŃ BOŻYCH
    • Dekalog - Wstęp
    • 1. Nie będziesz miał bogów cudzych przede mną
    • 2. Nie będziesz czynił żadnej rzeźby ani żadnego obrazu
    • 3. Nie będziesz wzywał imienia Pana
    • 4. Pamiętaj o dniu szabatu, aby go uświęcić
    • 5. Czcij ojca twego i matkę twoją
    • 6. Nie będziesz zabijał
    • 7. Nie będziesz cudzołożył
    • 8. Nie będziesz kradł
    • 9. Nie będziesz wydawał fałszywego świadectwa
    • 10. Nie będziesz pożądał domu bliźniego twego
  • CZY JEZUS BYŁ FIZYCZNYM CZŁOWIEKIEM?
  • POBYT JEZUSA NA ZIEMI
  • A WY ZA KOGO MNIE UWAŻACIE? PRAWDZIWY A FAŁSZYWY MESJASZ
  • DROGA KRZYŻOWA
    • 1. Pan Jezus na śmierć skazany
    • 2. Pan Jezus bierze krzyż na ramiona swoje
    • 3. Pierwszy upadek Pana Jezusa
    • 4. Pan Jezus spotyka swą matkę
    • 5. Szymon Cyrenejczyk pomaga nieść krzyż Jezusowi
    • 6. Święta Weronika ociera twarz Pana Jezusa
    • 7. Pan Jezus upada pod krzyżem po raz drugi
    • 8. Pan Jezus pociesza płaczące niewiasty
    • 9. Trzeci upadek Pana Jezusa
    • 10. Pan Jezus z szat obnażony
    • 11. Pan Jezus przybity do krzyża
    • 12. Pan Jezus umiera na krzyżu
    • 13. Pan Jezus zdjęty z krzyża
    • 14. Pan Jezus złożony do grobu
    • 15. Zmartwychwstanie Chrystusa
  • JUDASZ
  • SZABAT A DZIEŃ PAŃSKI
  • MODEL RODZINY
    • 1. Doskonałość stworzenia a doskonałość małżeństwa
    • 2. Związek jako „jedno ciało” i jego nierozerwalność
    • 3. Święta rodzina
    • 4. Monogamia i poligamia
    • 5. Nierząd i cudzołóstwo
    • 6. Małżeństwo z wyboru a małżeństwo z obcymi żonami
    • 7. Rozwody
    • 8. Komplementaryzm i egalitaryzm – rola męża i żony
    • 9. Biblia a naród
    • 10. Małżeństwo w kulturze chrześcijańskiej
    • 11. Sprzeczności i kontrowersje ze strony kościoła
    • 12. Status pierworodnego
    • 13. Bezżeństwo, owdowienie, osierocenie
    • 14. Obowiązki i odpowiedzialność rodziców
    • 15. Karcenie dzieci
  • MAŁŻEŃSTWO
  • IN VITRO, ADOPCJA, ANTYKONCEPCJA, ABORCJA I EUTANAZJA
    • 1. Bezpłodność i płodność – przekleństwo czy błogosławieństwo
    • 2. In vitro
    • 3. Kiedy zaczyna się życie: płód czy człowiek?
    • 4. Los zarodków
    • 5. Małżeństwo i prokreacja w imię miłości Bożej
    • 6. „Współpraca” człowieka z Bogiem
    • 7. Nieomylność kościoła. Eksperci duchowni. Naprotechnologia
    • 8. Adopcja a człowiek na zamówienie
    • 9. Przewodnik moralny a rozłam kościoła
    • 10. In vitro a spór moralny
    • 11. In vitro a spór społeczny
    • 12. Filozofia i etyka katolicka
    • 13. Antykoncepcja
    • 14. Aborcja
    • 15. Eutanazja i samobójstwo
    • 16. Nie zabijaj! – co znaczy być mordercą?
    • 17. Kościół a nauka
    • 18. Ewolucja poglądów kościoła
    • 19. Kto nie z nami, ten przeciwko nam
    • 20. Prawo Boże a sumienie
  • KAZIRODZTWO
  • HOMOSEKSUALNOŚĆ
  • (NIE)CZYSTY SEKS
  • SODOMA I GOMORA
  • CZY CZŁOWIEK JEST NIEŚMIERTELNY?
  • ŚMIERĆ, WSKRZESZENIE, REINKARNACJA
  • RELIGIA POKOJU CZY NIENAWIŚCI?
  • TRADYCJA PUŁAPKĄ
  • CZYŚCIEC
    • 1. Wiara Judy Machabejskiego w pośmiertne oczyszczenie z grzechów
    • 2. Znak Jonasza jako obraz czyśćca
    • 3. Odpuszczanie grzechów po śmierci w „tym wieku” albo w „przyszłym wieku”
    • 4. Oczyszczenie po śmierci lub oczyszczający i ocalający duszę ogień czyśćca
    • 5. Chłosta po śmierci
    • 6. Chrzest za zmarłych i miłosierdzie dla zmarłych
    • 7. Czyściec jako zwrot długu
    • 8. Nielitościwy dłużnik skazany na oddanie długu
    • 9. Czyściec jako kres wędrówki do życia wiecznego
    • 10. Możliwość wyjścia z otchłani
    • 11. Łono Abrahama
    • 12. Paruzja a czyściec
  • NAKAZ MISYJNY
  • DARMO DAWAJCIE – KOŚCIELNY BIZNES
  • PYTANIA I ODPOWIEDZI
  • KONTAKT
  • ENGLISH

1. Poczęcie w grzechu; grzech ludzkości


        Twoje narzędzia:

Biblia
Biblia hebrajsko-polska i grecko-polska
Strong's

UWAGA:
Powyższe linki do tekstów biblijnych udostępniamy wyłącznie dla wygody czytelnika. Znajdują się one jednak na stronach innych, niezależnych od nas autorów, których poglądy i opinie należą wyłącznie do nich, a zespół Projektu Daniel 12 tych poglądów nie autoryzuje ani nie podziela. Autoryzujemy jedynie teksty opublikowane na niniejszej stronie.

​Analizując podejście do pojęcia „grzechu”, jego definicje i podziały według wyobrażeń człowieka, widzimy jak jeden błąd prowadzi do kolejnego. Jeśli Biblia mówi o „poczęciu w grzechu” (Ps 51:7), o tym, że „wszyscy zgrzeszyli”, że „nie ma ani jednego, kto by czynił dobro” (Ps 53:4), że „myśli (wyobraźnia) człowieka są złe od młodości” (Rdz 8: 21), to nawet opierając się na interpretacji fizycznej, należałoby sprawdzić, jak znaleźć wspólny mianownik dla tych wersetów, aby nie wykluczały się one wzajemnie. Sęk w tym, że jeśli podchodzimy do Biblii dosłownie, fizycznie, takiego wspólnego mianownika nie znajdziemy, w związku z czym zawsze jesteśmy skazani na błąd.

„Poczęcie w grzechu przez matkę”, nie oznacza fizycznego poczęcia w grzechu (za sprawą moralnie złego czynu) lecz poczęcie przez „matkę duchową”, którą w tym przypadku jest Szatan, przy czym Szatan jest zarazem „ojcem”, jak i „matką” każdego człowieka, który z natury nie posiada Ducha Bożego. Każdy niezbawiony podlega autorytetowi Szatana i jego prawa („matki”), każdy bowiem człowiek znajduje się pod „prawem grzechu i śmierci”, czyli w stanie nieczystości duchowej, albo inaczej, w „grzechu”. Podleganie autorytetowi „prawa grzechu i śmierci” (Szatana) oznacza obecność w człowieku „grzechu” (ducha nieczystego) oraz skazanie człowieka na śmierć.

Stwierdzenie, że człowiek dopiero po przekroczeniu pewnego wieku może popełniać „grzechy”, które powodują skażenie jego „duszy i ducha”, czyli takie, które prowadzą do „śmierci duchowej”, jest czystą fikcją, zrodzoną w ludzkiej wyobraźni. Nie potrafimy nawet określić, do jakiego wieku jest się dzieckiem, a w dodatku każdy człowiek dojrzewa indywidualnie. Wychowywanie kogoś „w duchu chrześcijaństwa”, „w wierze” i „w posłuszeństwie przykazaniom” jest ludzką pracą, która jest pracą bezowocną, bo w najmniejszym nawet stopniu nie przybliża nas to do Boga. Wręcz przeciwnie – dowodzi ona tylko, jak bardzo Bóg jest nam obcy. Wydaje nam się, że odpowiednio dziecko edukując, wpłyniemy na jego decyzje w kwestii „wyboru Boga” i uchronimy je od wiecznego potępienia. Jesteśmy też przeświadczeni, że chrzcząc nasze dzieci i przyprowadzając je do kościoła, zapewniamy im „ochronę przed Szatanem”, i to nie tylko doczesną. Śmierć „zabezpieczonego” w ten sposób dziecka, bez względu na jej okoliczności, choć jest ogromną tragedią rodzinną i emocjonalną, daje jego rodzicom przekonanie, że dziecko przynajmniej trafi do Nieba, do Boga. Zawsze to jakieś pocieszenie. W takiej sytuacji z pomocą przychodzi doktryna o „śmierci ciała” i „życiu duszy i ducha”. Innymi słowy, dziecko, czy dorosły, które żyło „pobożnie”, po śmierci ciała nadal żyje, ale w innym, lepszym świecie, u boku Boga. Mówi się też o „raju”, który przedstawiany jest jako pełnia szczęścia. Natomiast „piekło” przeznaczone jest dla tych, którzy nie wierzą w Chrystusa i którzy „grzeszą świadomie”. Tego typu rozumowanie jest w kościołach powszechne.

Tymczasem duchowo rzecz biorąc, wszyscy „grzeszymy”, bo wszyscy już od poczęcia mamy w sobie ducha nieczystego. Ponieważ każdy w jakimś momencie jest świadkiem czyjejś śmierci fizycznej, teoria o „skażonym ciele” świetnie się w to rozumowanie wkomponowuje. Śmierć dzieci, czy to w naszym otoczeniu, czy ukazana w Biblii, która czasem miała miejsce na polecenie Boga, usprawiedliwiana jest tym, że Bóg robi to dla „dobra tych dzieci”. Lepiej bowiem, jak się wnioskuje, aby takie dzieci nie zaznały w świecie „zła” albo „nie zeszły na złą drogę”. Zatem przedwczesną śmierć tłumaczy się „Łaską Bożą”. Rozumując w ten sposób, można by stwierdzić, że śmierć fizyczna jest ratunkiem przed śmiercią duchową, czyli śmiercią wieczną. Absurdem są twierdzenia niektórych teologów, że odwołując małe dzieci, lub kogokolwiek innego, z tego świata przedwcześnie, Bóg znalazł w tej osobie upodobanie i uchronił ją przed ewentualnym „skażeniem grzechem”. Oczywiście, jak się zakłada, upodobanie Boga w tym człowieku jest wynikiem albo pracy jego rodziców, albo pracy tego człowieka, a także jego statusu chrześcijanina. Jakaż próżność.

Jezus mówi o „zatraceniu duszy i ciała w piekle” (Mt 10: 28). Teologowie koncentrują się tu znowu na „grzechu ludzkości”, czyli „grzechu pierworodnym”. Według tej teorii, człowiek umiera nie tylko fizycznie, ale także duchowo. Tymczasem „grzech” oznacza wyłącznie śmierć duchową. Jednak w naukach kościelnych fizyczność mieszana jest z duchowością, podobnie jak praca człowieka mieszana jest z Łaską Bożą. To prawda, że poprzez grzech (ducha Szatana) ludzkość skazana jest na śmierć, ale nie oznacza to, że wcześniej ludzkość obdarowana była życiem wiecznym. Nie można więc powiedzieć, że ofiara Jezusa jest „ponownym darem” albo „odzyskaniem dawnego daru życia wiecznego”, bo to oznaczałoby, że „dar Boży” jest niestały. I właśnie tak „dar Boży” rozumie się w kościołach – jako dar bezużyteczny albo tymczasowy, który w zależności od własnych wysiłków człowieka zyskuje się lub traci. Służy temu wiele obrzędów, między innymi własny dar „oczyszczenia z grzechów”, czyli tak zwany sakrament „spowiedzi”. Tymczasem w ujęciu duchowym wyrażenie „zatracenie duszy i ciała w piekle” symbolizuje wieczne potępienie duszy niewybrańca i ducha Szatana. W tym kontekście „dusza i ciało” to słowa będące symbolami kompletności niewybrańców i wskazujące na sąd Boży nad wszystkimi niewybrańcami.
​

„Grzech ludzkości” nie jest więc wynikiem złych uczynków Adama, a wyrazem naszej, czyli każdego człowieka bez wyjątku, naturalnej inklinacji do zła duchowego z powodu tego, że każdy człowiek zostaje poczęty z duchem Szatana. Owa „inklinacja do zła” jest wynikiem braku Ducha Bożego, co automatycznie powoduje, że podlegamy duchowi Szatana oraz „prawu grzechu i śmierci”. Oznacza to symboliczne „poczęcie w grzechu”, czyli „poczęcie w duchu Szatana”. Dlatego droga do zbawienia, która według słów Jezusa jest „wąska”, bo przeznaczona wyłącznie dla wybrańców, prowadzi poprzez Łaskę Bożą, czyli dar Boży. Każdy wybraniec otrzymuje go z wyboru i woli Boga, bez najmniejszego udziału własnego ani żadnego innego człowieka.

© 2013-2024 Daniel 12