DANIEL 12
  • WPROWADZENIE
  • O CZYM JEST BIBLIA? CZY DA SIĘ STREŚCIĆ JEJ PRZESŁANIE?
    • ​I. Przekaz fizyczny Biblii
    • ​II. Przekaz duchowy
    • III. Stworzenie świata w ujęciu duchowym
    • ​IV. Wieża Babel, Potop oraz Sodoma i Gomora w ujęciu duchowym
    • V. Czy Abraham był zalążkiem instytucji kościelnej?
    • VI. Czy wyprowadzenie Izraela z Egiptu było początkiem instytucji kościelnej?
    • VII. Nowy Testament w ujęciu duchowym
    • VIII. Separacja jako sedno planu zbawienia​
  • KSIĘGA DANIELA 12 ZAPOWIADA CZAS ZROZUMIENIA BIBLII
  • TŁUMACZENIA BIBLII
    • 1. Kilka przykładowych błędów w tłumaczeniu Biblii
    • 2. Konkordancje i Biblie interlinearne - dostęp do oryginału Biblii
    • 3. Przykład wykorzystania konkordancji
  • BIBLIA UKRYWA GŁĘBOKIE DUCHOWE ZNACZENIE
    • 1. Dwie ścieżki
    • 2. Pojęcie dobra i zła według człowieka i Boga
    • 3. Duchowa mądrość Boża a fizyczna mądrośc ludzka
  • BÓG I SZATAN
  • ANIOŁY I DEMONY
  • PRAWO A ŁASKA
    • 1. Natura grzechu – prawo natury
    • 2. Prawo Mojżesza
    • 3. Prawo jako wiedza o grzechu
    • 4. Obietnica dla Abrahama
    • 5. Spór pomiędzy apostołami o prawo
    • 6. Prawo znajduje nas grzesznikami
    • 7. Zacząwszy duchem, chcecie teraz kończyć ciałem?
    • 8. Na cóż więc prawo?
    • 9. Wychowanie i instruktaż poprzez prawo
    • 10. Narodziny z obietnicy a uczynki z prawa
    • 11. Prawo garncarza – wybór z góry
    • 12. Prawo a wiara i miłość
    • 13. Prawo a posłuszeństwo
    • 14. Łaska i uczynki to sprzeczność
    • 15. Żydzi a poganie
    • 16. Chrystus jako pierwociny zbawienia
    • 17. Pierwszy Adam i ostatni Adam
    • 18. Śmierć panująca od Adama do Mojżesza
    • 19. Chrzest duchowy
    • 20. Nie pozwól grzechowi panować w twoim śmiertelnym ciele
    • 21. Grzech to własna praca na zbawienie
    • 22. Związek małżeński – z Prawa czy z Łaski?
    • 23. Prawo jest grzechem czy jest święte?
    • 24. Umysł (Prawo Boże) a ciało (prawo grzechu)
    • 25. Ciało cielesne a duch cielesny
    • 26. Podobieństwo grzechu i umieranie w życiu
    • 27. Życie według ciała a życie według ducha
    • 28. Zmartwychwstanie fizyczne a zmartwychwstanie duchowe
    • 29. Adopcja do Królestwa Bożego
  • KONTROWERSJE WYNIKAJĄCE Z DOSŁOWNEGO ODBIORU BIBLII
    • 1. Wyłup sobie oko i obetnij rękę
    • 2. Czy Bóg to mówi ze względu na woły?
  • PRZYPOWIEŚCI W BIBLII
    • WSTĘP
    • 1. Syn Marnotrawny
    • 2. Wdowi grosz
    • 3. O pszenicy i chwaście
    • 4. Kto nie pracuje niech też nie je
    • 5. Korzeniem wszelkiego zła jest chciwość pieniędzy
    • 6. Proście, szukajcie i kołaczcie
  • KALENDARZ MIESIĘCZNY W BIBLII
  • POTOP ZA DNI NOEGO I KALENDARZ OD STWORZENIA​
    • 1. Sprzeczności wynikające z fizycznego rozumienia opisu Potopu a jego poprawność duchowa
    • 2. Data potopu w świetle kalendarza stworzenia
    • 3. Kalendarz 360-dniowy na tle innych kalendarzy
    • 4. 40 dni i 40 nocy >
      • 4.1. Pierwsze 40 dni i 40 nocy Mojżesza
      • ​4.2. Drugie 40 dni i 40 nocy Mojżesza
      • 4.3. 40 dni i 40 nocy Eliasza
      • 4.4. 40 dni i 40 nocy Jezusa
    • 5. Chrzest Jezusa
    • 6. Wydarzenia po chrzcie Chrystusa związane są z symboliką 40 dni i 40 nocy
    • 7. Data Ukrzyżowania i ustanowienia Eucharystii​
    • 8. Chronologia Potopu
    • 9. Zależności czasowe >
      • 9.1 Komentarz do zależności czasowych
    • Podsumowanie
  • GRZECH
    • 1. Nieczystość duchowa
    • 2. Odejście od dobra – definicja grzechu
    • 3. Pojęcie grzechu a zasady moralne
    • 4. Prawo grzechu i śmierci
    • 5. Kto jest bez grzechu, niech rzuci kamieniem
    • 6. Klasyfikacja grzechów
    • 7. Grzech śmiertelny i grzech powszedni
    • 8. Grzechy świadome i nieświadome
    • 9. Grzech ukryty
    • 10. Grzech niewybaczalny – przeciwko Duchowi Świętemu
    • 11. Siedem grzechów głównych
    • 12. Pięć grzechów
    • 13. Grzech kazirodztwa
    • 14. Grzechy języka
    • 15. Grzech wulgaryzmu
    • 16. Rozumienie grzechu przez kapłanów ziemskich
    • 17. Izrael i kościół jako obraz grzeszników
    • 18. Pułapka własnego programu zbawienia
    • 19. Modlitwa, wyznanie grzechów, pokuta
    • 20. Sakramenty kościelne a wymazanie grzechów
    • 21. Oczyszczenie z grzechów, chęć bycia lepszym
    • 22. Chrzest i wiara w walce z grzechem
    • 23. Dzieci, rodzice i współmałżonkowie a grzech
  • GRZECH PIERWORODNY
    • 1. Poczęcie w grzechu; grzech ludzkości
    • 2. Szatan a grzech
    • 3. Więź duchowa z Bogiem
    • 4. Więź duchowa z Szatanem
    • 5. Dwie moce duchowe
    • 6. Grzech wszedł na świat przez człowieka
    • 7. Pierwszy Adam i ostatni Adam
  • PREDESTYNACJA
  • CZYŃCIE SOBIE ZIEMIĘ PODDANĄ
  • CHRZEŚCIJAŃSTWO A WEGETARIANIZM - wstęp
    • CHRZEŚCIJAŃSTWO A WEGETARIANIZM - szczegóły
  • DEKALOG - DZIESIĘĆ PRZYKAZAŃ BOŻYCH
    • Dekalog - Wstęp
    • 1. Nie będziesz miał bogów cudzych przede mną
    • 2. Nie będziesz czynił żadnej rzeźby ani żadnego obrazu
    • 3. Nie będziesz wzywał imienia Pana
    • 4. Pamiętaj o dniu szabatu, aby go uświęcić
    • 5. Czcij ojca twego i matkę twoją
    • 6. Nie będziesz zabijał
    • 7. Nie będziesz cudzołożył
    • 8. Nie będziesz kradł
    • 9. Nie będziesz wydawał fałszywego świadectwa
    • 10. Nie będziesz pożądał domu bliźniego twego
  • CZY JEZUS BYŁ FIZYCZNYM CZŁOWIEKIEM?
  • POBYT JEZUSA NA ZIEMI
  • A WY ZA KOGO MNIE UWAŻACIE? PRAWDZIWY A FAŁSZYWY MESJASZ
  • DROGA KRZYŻOWA
    • 1. Pan Jezus na śmierć skazany
    • 2. Pan Jezus bierze krzyż na ramiona swoje
    • 3. Pierwszy upadek Pana Jezusa
    • 4. Pan Jezus spotyka swą matkę
    • 5. Szymon Cyrenejczyk pomaga nieść krzyż Jezusowi
    • 6. Święta Weronika ociera twarz Pana Jezusa
    • 7. Pan Jezus upada pod krzyżem po raz drugi
    • 8. Pan Jezus pociesza płaczące niewiasty
    • 9. Trzeci upadek Pana Jezusa
    • 10. Pan Jezus z szat obnażony
    • 11. Pan Jezus przybity do krzyża
    • 12. Pan Jezus umiera na krzyżu
    • 13. Pan Jezus zdjęty z krzyża
    • 14. Pan Jezus złożony do grobu
    • 15. Zmartwychwstanie Chrystusa
  • JUDASZ
  • SZABAT A DZIEŃ PAŃSKI
  • MODEL RODZINY
    • 1. Doskonałość stworzenia a doskonałość małżeństwa
    • 2. Związek jako „jedno ciało” i jego nierozerwalność
    • 3. Święta rodzina
    • 4. Monogamia i poligamia
    • 5. Nierząd i cudzołóstwo
    • 6. Małżeństwo z wyboru a małżeństwo z obcymi żonami
    • 7. Rozwody
    • 8. Komplementaryzm i egalitaryzm – rola męża i żony
    • 9. Biblia a naród
    • 10. Małżeństwo w kulturze chrześcijańskiej
    • 11. Sprzeczności i kontrowersje ze strony kościoła
    • 12. Status pierworodnego
    • 13. Bezżeństwo, owdowienie, osierocenie
    • 14. Obowiązki i odpowiedzialność rodziców
    • 15. Karcenie dzieci
  • MAŁŻEŃSTWO
  • IN VITRO, ADOPCJA, ANTYKONCEPCJA, ABORCJA I EUTANAZJA
    • 1. Bezpłodność i płodność – przekleństwo czy błogosławieństwo
    • 2. In vitro
    • 3. Kiedy zaczyna się życie: płód czy człowiek?
    • 4. Los zarodków
    • 5. Małżeństwo i prokreacja w imię miłości Bożej
    • 6. „Współpraca” człowieka z Bogiem
    • 7. Nieomylność kościoła. Eksperci duchowni. Naprotechnologia
    • 8. Adopcja a człowiek na zamówienie
    • 9. Przewodnik moralny a rozłam kościoła
    • 10. In vitro a spór moralny
    • 11. In vitro a spór społeczny
    • 12. Filozofia i etyka katolicka
    • 13. Antykoncepcja
    • 14. Aborcja
    • 15. Eutanazja i samobójstwo
    • 16. Nie zabijaj! – co znaczy być mordercą?
    • 17. Kościół a nauka
    • 18. Ewolucja poglądów kościoła
    • 19. Kto nie z nami, ten przeciwko nam
    • 20. Prawo Boże a sumienie
  • KAZIRODZTWO
  • HOMOSEKSUALNOŚĆ
  • (NIE)CZYSTY SEKS
  • SODOMA I GOMORA
  • CZY CZŁOWIEK JEST NIEŚMIERTELNY?
  • ŚMIERĆ, WSKRZESZENIE, REINKARNACJA
  • RELIGIA POKOJU CZY NIENAWIŚCI?
  • TRADYCJA PUŁAPKĄ
  • CZYŚCIEC
    • 1. Wiara Judy Machabejskiego w pośmiertne oczyszczenie z grzechów
    • 2. Znak Jonasza jako obraz czyśćca
    • 3. Odpuszczanie grzechów po śmierci w „tym wieku” albo w „przyszłym wieku”
    • 4. Oczyszczenie po śmierci lub oczyszczający i ocalający duszę ogień czyśćca
    • 5. Chłosta po śmierci
    • 6. Chrzest za zmarłych i miłosierdzie dla zmarłych
    • 7. Czyściec jako zwrot długu
    • 8. Nielitościwy dłużnik skazany na oddanie długu
    • 9. Czyściec jako kres wędrówki do życia wiecznego
    • 10. Możliwość wyjścia z otchłani
    • 11. Łono Abrahama
    • 12. Paruzja a czyściec
  • NAKAZ MISYJNY
  • DARMO DAWAJCIE – KOŚCIELNY BIZNES
  • PYTANIA I ODPOWIEDZI
  • KONTAKT
  • ENGLISH

prawo a łaska


        Twoje narzędzia:

Biblia
Biblia hebrajsko-polska i grecko-polska
Strong's

UWAGA:
Powyższe linki do tekstów biblijnych udostępniamy wyłącznie dla wygody czytelnika. Znajdują się one jednak na stronach innych, niezależnych od nas autorów, których poglądy i opinie należą wyłącznie do nich, a zespół Projektu Daniel 12 tych poglądów nie autoryzuje ani nie podziela. Autoryzujemy jedynie teksty opublikowane na niniejszej stronie.

prawo_a_Łaska.pdf
File Size: 333 kb
File Type: pdf
Download File

STRESZCZENIE

Dla lepszego zrozumienia pojęć „Prawo” i „Łaska” posłużymy się listą zwrotów i słów, które są dla siebie synonimami, a jednocześnie antonimami. Są podobne, a jednocześnie przeciwstawne. Część z tych słów i zwrotów została w Biblii zastosowana bezpośrednio, a część powstała na zasadzie połączenia w symbole równoległe zwrotów Biblijnych o takim samym znaczeniu. Takich przykładów można oczywiście podać znacznie więcej, ale te przytoczone poniżej pokazują mechanizm działania kontrastu, jaki istnieje pomiędzy Prawem a Łaską.
PRAWO
Prawo Grzechu i Śmierci (Rz 8:1)
Prawo Grzechu, Prawo Śmierci
Prawo natury człowieka (Rz 2:14)
Prawo (Rz 2:15)
Prawo
Uczynki Prawa
Pierwsze Prawo
Prawo Uczynków (Rz 3:27)
Prawo Gniewu
Prawo Wyboru
Prawo Usprawiedliwiające (Rz 9:31)
Sprawiedliwość Prawa
Sprawiedliwość Prawa
Prawo Ciała
Prawo Mojżesza
Zła Droga
Fizyczna Interpretacja pochodząca od ducha Szatana
ŁASKA
Prawo Ducha Życia (Rz 8:1)
Prawo Ducha, Prawo Życia
Prawo natury Boga
Ewangelia (Rz 2:16)
Obietnica
Uczynki Łaski
Drugie Prawo
Prawo Wiary (Rz 3:27)
Prawo Miłości
Prawo Łaski
Wiara
Sprawiedliwość Ewangelii
Sprawiedliwość Wiary
Prawo Ducha
Prawo Chrystusa
Dobra Droga
Duchowa Interpretacja pochodząca od Ducha Świętego
Głównym skojarzeniem związanym z Prawem i Łaską jest wykonywanie pracy, czyli wykonywanie uczynków. W przypadku Prawa jest to praca własna, czyli uczynki człowieka, złe uczynki, a w przypadku Łaski jest to praca Boga, czyli uczynki Boga, dobre uczynki.

Niezwykle ważnym jest zrozumienie naszego naturalnego stanu ducha, który odcina nas od osobistej relacji z Bogiem, pomimo że wielu z nas myśli, że taką relację ma, „wybrawszy” Jezusa jako swojego zbawiciela i na co dzień gorliwie czcząc Boga. Temu zagadnieniu poświęcimy tu więcej miejsca, gdyż jest ono kluczem do zrozumienia, dlaczego w ogóle potrzebujemy Łaski Bożej. Biblia na każdym kroku udowadnia, że nie ma ludzi sprawiedliwych. Ci, którzy na zewnątrz sprawiają wrażenie sprawiedliwych, okazują się jeszcze bardziej niesprawiedliwi, gdyż źródłem ich „sprawiedliwości” jest Prawo, a nie Łaska. Oznacza to, że kierują się sprawiedliwością własną, a nie sprawiedliwością Bożą. Usprawiedliwiają samych siebie na podstawie własnej wierności nakazom i zakazom Prawa.

Najczęstszym błędem popełnianym przez wielu nauczycieli Pisma jest łączenie Łaski Bożej z wykonywaniem własnej pracy, czyli łączenie Łaski Bożej z Prawem Śmierci. Ów błąd polega na głoszeniu, że Łaska Boża jest priorytetem, czyli czynnikiem, przez który zbawienie się dokonuje, zaś wykonywanie nakazów i zakazów Prawa Śmierci jest efektem zbawienia, czyli dowodem na to, że zbawienie się dokonało. Mówiąc wprost, głosi się, że osoby, które doświadczyły Łaski i zostały (w ich własnym mniemaniu) zbawione, od tej pory mają wyjątkową, „nadprzyrodzoną”, własną zdolność posłuszeństwa nakazom i zakazom Prawa (grzechu i śmierci), gdyż uzdalnia ich do tego obecny w nich Duch Święty. Nauczanie takie stwarza pozór, że poprzez posłuszeństwo Prawu oddajemy cześć Bogu za to, że okazał Łaskę, zbawiając wybrańców. Jednocześnie jednak nauka ta narzuca ludziom „pragnienie służenia Bogu” poprzez wykonywanie fizycznych uczynków i obrzędów przepisanych przez kościół. Wprowadza to do gry fizycznie pojmowane zakazy i nakazy Prawa Śmierci, takie jak zakaz cudzołóstwa, zakaz kradzieży, zakaz zabijania, zakaz fałszywego świadectwa itp., czyniąc z nich „dobre uczynki” i efekt działania „Łaski”. Tymczasem Łaska nie ma nic wspólnego z fizycznymi uczynkami. Sprzeczność polega na tym, że Łaska to uczynki duchowe Chrystusa, podczas gdy fizyczne uczynki to praca człowieka.

Nie, nie oznacza to, że wybraniec może dowolnie popełniać wyżej wymienione czyny i że powinien żyć niemoralnie. Popełnianie tych fizycznych czynów podlega jednak zupełnie innemu wymiarowi sprawiedliwości i pociąga za sobą inną odpowiedzialność – odpowiedzialność wobec ziemskiego wymiaru sprawiedliwości, który za popełnienie przeróżnych przestępstw prawa określa odpowiednie kary. Prawo grzechu, czyli „złego uczynku”, jest tylko obrazem prawdziwego, duchowego zła, jakiego dopuszcza się każdy niezbawiony, którym z natury jest każdy z nas. Natomiast tak zwanych „czynów niemoralnych” nie powinien się dopuszczać nikt, ale nie z powodu chęci „zasłużenia na zbawienie”, a z powodu solidarności z innymi i troski o lepsze funkcjonowanie całej społeczności, po prostu dlatego, żeby na ziemi żyło się nam łatwiej, przyjemniej i bezpieczniej. Podkreślmy raz jeszcze – nie ma to nic wspólnego ze zbawieniem ani sprawiedliwością Bożą postrzeganą przez pryzmat Ducha. Biblia z naciskiem podkreśla, że Bóg nie zważa na osobę, nie zważa na naszą fizyczność. Opisy wydarzeń w Biblii wskazują, szokując przy tym wielu jej czytelników, że takie czyny jak morderstwo, kradzież, a nawet gwałt miały miejsce za zezwoleniem Boga (o czym piszemy tutaj), a często nawet pod groźbą kary za sprzeniewierzenie się nakazowi Boga i brak wykonania tych czynów. Pamiętajmy jednak, że Biblia to zbiór przypowieści i tego typu wydarzeń nie można rozumieć literalnie, a tym bardziej nie można na ich podstawie przypisywać Bogu zła. Tak samo jak zła nie można przypisywać autorowi książki sensacyjnej, która zawiera sceny przemocy. Są to wyłącznie metaforyczne obrazy duchowego sądu Bożego na niewybrańcach.

Każdy człowiek jest martwy duchowo i ani jego życie fizyczne, ani śmierć fizyczna, nie mają wpływu na jego przeznaczenie, które Bóg ustalił z góry. Ani niewybraniec ani wybraniec niczego nie zyskują, ani niczego nie tracą na tym, że długość ich fizycznego życia liczona jest w dniach czy w dziesiątkach lat.

Pojawienie się Łaski, czyli Prawa Ducha, jest wyrazem tego, że każdy człowiek popełnia duchowe zło, które w Biblii ma różne symboliczne nazwy, jak na przykład cudzołóstwo, kradzież, zabijanie itd., a wszystko to w wymiarze duchowym. Zabiegi polegające na powstrzymywaniu się od zła fizycznego, które jest złem zgodnie z naszym fizycznym rozumowaniem, to znaczy złem względem prawa moralnego, nie ma nic wspólnego z możliwością „przypodobania się Bogu” czy z wykonywaniem „dzieła Bożego” w efekcie zbawienia. Efekt zbawienia nie jest widoczny w sposób namacalny i nie przejawia się w żadnych fizycznych czynach ani zachowaniach. Nie polega też na zmianie ludzkiego charakteru na lepszy. Jedynym efektem zbawienia jest to, że wybraniec Boży staje się narzędziem w ręku Boga, wykorzystywanym przez Boga do wykonywania duchowej, niewidzialnej pracy, która, w dużym skrócie, polega na głoszeniu w świecie Słowa Bożego z Bożego namaszczenia (powołania). Ponieważ jest to duchowa praca Boga, używając swoich wybrańców, Bóg przekazuje swoją wolę w duchowym przekazie Biblii ukrytym w jej metaforycznym języku. Wolą Boga jest zbawienie wybrańców – wybawienie ich od śmierci wiecznej, i potępienie niewybrańców – skazanie ich na śmierć wieczną.

Fizyczny i psychiczny stan zbawionego wybrańca Bożego nie będzie się w żaden zauważalny sposób różnił od jego stanu przed zbawieniem. Na tym właśnie polega pułapka duchowego przekazu Biblii – wielu samozwańczych głosicieli Słowa Bożego przypisuje swojemu „powołaniu” nadprzyrodzone źródło i niezwykłe cechy, opowiadając w emocjonalnych słowach o własnej „cudownej” przemianie, czy to po „cudownym uzdrowieniu”, „cudownym ocaleniu po wypadku”, „cudownym zerwaniu z nałogiem”, albo „cudownym znoszeniu choroby czy bólu”. Tymczasem te spektakularne przemiany nie mają nic wspólnego ze zbawieniem czy „nawróceniem”. Ludzka psychika zdolna jest bowiem do najdziwniejszych przemian i zwrotów pod wpływem przeżytych przyjemnych lub traumatycznych wydarzeń.

Tego typu przypadki „cudownego powołania”, które są wynikiem działania własnej woli lub psychiki człowieka, nie mając nic wspólnego z wolą Bożą, to niebezpieczna pułapka. W każdym przypadku, w którym pseudo-wybraniec ogłasza się zbawionym, gdyż dostrzega w sobie zmiany fizyczne lub psychiczne, bądź też odczuwa nagłe pragnienie wykonywania fizycznych „dobrych” uczynków, zwodzi on nie tylko samego siebie, ale także wiele osób, które pozostają pod wrażeniem opisywanej przez niego „cudownej przemiany”. Co bowiem cudownego w tym, że czyjeś biologiczne życie zostało przedłużone, albo że ktoś zrezygnował z nałogów skracających życie fizyczne, jeżeli każdy człowiek i tak umiera? Co jest cudownego w czyimś „powołaniu”, jeżeli ten ktoś głosi naukę śmierci, bo właśnie taką nauką jest fizyczna interpretacja Biblii?

Faryzeusze chełpili się, że poszczą, że składają ofiary, że służą w świątyni, że podlegają Prawu, że zachowują tradycję, że głoszą Słowo Boże, tymczasem Jezus nazwał ich obłudnikami! Z kolei tych, których uważano za gorszych, za grzeszników, za przestępców Prawa, za nieprzestrzegających tradycji, Jezus przyszedł usprawiedliwić. Dziewięciu z dziesięciu trędowatych, których Jezus oczyścił, nie wróciło do Kapłana Najwyższego (Jezusa) – poszli do kapłanów ziemskich, na swoją własną zgubę (Łk 17:17).

Zewnętrzne, bądź inaczej fizyczne spojrzenie na świat, na człowieka, a przede wszystkim na Biblię sprawia, że „mądry” (synonim „zbawionego”) według własnego przekonania, okazuje się głupim (synonim „niezbawionego”) w oczach Pana (względem Ducha Bożego). Zbawienie to nie przedłużenie życia fizycznego, które i tak kończy się śmiercią, lecz dar duchowego życia wiecznego. To niewybrańcy myślą w kategoriach skończoności, bo to dla nich przeznaczony jest „dar” śmierci wiecznej – dar, który w rzeczywistości jest karą. Biblijne wyrażenie „dusza żyjąca” tak naprawdę reprezentuje duchową śmierć, co oznacza, że każdy człowiek, choć zostaje poczęty fizycznie, otrzymując biologiczne życie, w tym samym momencie otrzymuje duchową śmierć, bo jako pozbawiony Ducha Bożego jest duchowo martwy. Dopiero Duch Ożywiający, czyli zbawienie, które dotyczy wyłącznie Bożych wybrańców, jest prawdziwym darem Łaski.

Ponieważ kwestia Prawa i Łaski jest tematem poruszanym praktycznie w każdym tekście publikowanym na stronie Daniel 12, w niniejszym opracowaniu skoncentrujemy się na rozpoznaniu różnicy pomiędzy Prawem a Łaską, głównie na podstawie Listu do Rzymian (rozdziały 1 do 11) i Listu do Galatów.

Niniejsze opracowanie pokazuje, że Biblia „bez końca” i na wiele sposobów powtarza naukę o zbawieniu wybrańców z Łaski Bożej, czyli poprzez dar Ducha Świętego, bez najmniejszego udziału człowieka. A powtarza ją tak często i z takim naciskiem, że aż trudno uwierzyć, że coś tak oczywistego jest dla świata instytucji religijnych kompletnie nieoczywistym. To że Izrael (judaizm) i kościoły (chrześcijaństwo) coraz głębiej brną w swoją naukę opartą na nakazach i zakazach prawa byłoby wręcz niepojęte, gdyby nie fakt, że sytuacja ta została przewidziana i opisana przez Słowo Boże. Niewybrańcy, których reprezentują fałszywi nauczyciele, nigdy nie otrzymają duchowego widzenia ani słyszenia i nie pojmą duchowego przekazu Biblii, na zawsze już pozostając duchowo „ślepymi” i „głuchymi”.

Opracowanie podzielimy na następujące rozdziały:
​
  1. Natura grzechu – prawo natury
  2. Prawo Mojżesza
  3. Prawo jako wiedza o grzechu
  4. Obietnica dla Abrahama
  5. Spór pomiędzy apostołami o prawo
  6. Prawo znajduje nas grzesznikami
  7. Zacząwszy duchem, chcecie teraz kończyć ciałem?
  8. Na cóż więc prawo?
  9. Wychowanie i instruktaż przez prawo
  10. Narodziny z obietnicy a uczynki z prawa
  11. Prawo garncarza – wybór z góry
  12. Prawo a wiara i miłość
  13. Prawo a posłuszeństwo
  14. Łaska i uczynki to sprzeczność
  15. Żydzi a poganie
  16. Chrystus jako pierwociny zbawienia
  17. Pierwszy Adam i ostatni Adam
  18. Śmierć panująca od Adama do Mojżesza
  19. Chrzest duchowy
  20. Nie pozwól grzechowi panować w twoim śmiertelnym ciele
  21. Grzech to własna praca na zbawienie
  22. Związek małżeński – z Prawa czy z Łaski?
  23. Prawo jest grzechem czy jest święte?
  24. Umysł (Prawo Boże) a ciało (prawo grzechu)
  25. Ciało cielesne a duch cielesny
  26. Podobieństwo grzechu i umieranie w życiu
  27. Życie według ciała a życie według ducha
  28. Zmartwychwstanie fizyczne a zmartwychwstanie duchowe
  29. Adopcja do królestwa niebieskiego​

© 2013-2024 Daniel 12