DANIEL 12
  • WPROWADZENIE
  • O CZYM JEST BIBLIA? CZY DA SIĘ STREŚCIĆ JEJ PRZESŁANIE?
    • ​I. Przekaz fizyczny Biblii
    • ​II. Przekaz duchowy
    • III. Stworzenie świata w ujęciu duchowym
    • ​IV. Wieża Babel, Potop oraz Sodoma i Gomora w ujęciu duchowym
    • V. Czy Abraham był zalążkiem instytucji kościelnej?
    • VI. Czy wyprowadzenie Izraela z Egiptu było początkiem instytucji kościelnej?
    • VII. Nowy Testament w ujęciu duchowym
    • VIII. Separacja jako sedno planu zbawienia​
  • KSIĘGA DANIELA 12 ZAPOWIADA CZAS ZROZUMIENIA BIBLII
  • TŁUMACZENIA BIBLII
    • 1. Kilka przykładowych błędów w tłumaczeniu Biblii
    • 2. Konkordancje i Biblie interlinearne - dostęp do oryginału Biblii
    • 3. Przykład wykorzystania konkordancji
  • BIBLIA UKRYWA GŁĘBOKIE DUCHOWE ZNACZENIE
    • 1. Dwie ścieżki
    • 2. Pojęcie dobra i zła według człowieka i Boga
    • 3. Duchowa mądrość Boża a fizyczna mądrośc ludzka
  • BÓG I SZATAN
  • ANIOŁY I DEMONY
  • PRAWO A ŁASKA
    • 1. Natura grzechu – prawo natury
    • 2. Prawo Mojżesza
    • 3. Prawo jako wiedza o grzechu
    • 4. Obietnica dla Abrahama
    • 5. Spór pomiędzy apostołami o prawo
    • 6. Prawo znajduje nas grzesznikami
    • 7. Zacząwszy duchem, chcecie teraz kończyć ciałem?
    • 8. Na cóż więc prawo?
    • 9. Wychowanie i instruktaż poprzez prawo
    • 10. Narodziny z obietnicy a uczynki z prawa
    • 11. Prawo garncarza – wybór z góry
    • 12. Prawo a wiara i miłość
    • 13. Prawo a posłuszeństwo
    • 14. Łaska i uczynki to sprzeczność
    • 15. Żydzi a poganie
    • 16. Chrystus jako pierwociny zbawienia
    • 17. Pierwszy Adam i ostatni Adam
    • 18. Śmierć panująca od Adama do Mojżesza
    • 19. Chrzest duchowy
    • 20. Nie pozwól grzechowi panować w twoim śmiertelnym ciele
    • 21. Grzech to własna praca na zbawienie
    • 22. Związek małżeński – z Prawa czy z Łaski?
    • 23. Prawo jest grzechem czy jest święte?
    • 24. Umysł (Prawo Boże) a ciało (prawo grzechu)
    • 25. Ciało cielesne a duch cielesny
    • 26. Podobieństwo grzechu i umieranie w życiu
    • 27. Życie według ciała a życie według ducha
    • 28. Zmartwychwstanie fizyczne a zmartwychwstanie duchowe
    • 29. Adopcja do Królestwa Bożego
  • KONTROWERSJE WYNIKAJĄCE Z DOSŁOWNEGO ODBIORU BIBLII
    • 1. Wyłup sobie oko i obetnij rękę
    • 2. Czy Bóg to mówi ze względu na woły?
  • PRZYPOWIEŚCI W BIBLII
    • WSTĘP
    • 1. Syn Marnotrawny
    • 2. Wdowi grosz
    • 3. O pszenicy i chwaście
    • 4. Kto nie pracuje niech też nie je
    • 5. Korzeniem wszelkiego zła jest chciwość pieniędzy
    • 6. Proście, szukajcie i kołaczcie
  • KALENDARZ MIESIĘCZNY W BIBLII
  • POTOP ZA DNI NOEGO I KALENDARZ OD STWORZENIA​
    • 1. Sprzeczności wynikające z fizycznego rozumienia opisu Potopu a jego poprawność duchowa
    • 2. Data potopu w świetle kalendarza stworzenia
    • 3. Kalendarz 360-dniowy na tle innych kalendarzy
    • 4. 40 dni i 40 nocy >
      • 4.1. Pierwsze 40 dni i 40 nocy Mojżesza
      • ​4.2. Drugie 40 dni i 40 nocy Mojżesza
      • 4.3. 40 dni i 40 nocy Eliasza
      • 4.4. 40 dni i 40 nocy Jezusa
    • 5. Chrzest Jezusa
    • 6. Wydarzenia po chrzcie Chrystusa związane są z symboliką 40 dni i 40 nocy
    • 7. Data Ukrzyżowania i ustanowienia Eucharystii​
    • 8. Chronologia Potopu
    • 9. Zależności czasowe >
      • 9.1 Komentarz do zależności czasowych
    • Podsumowanie
  • GRZECH
    • 1. Nieczystość duchowa
    • 2. Odejście od dobra – definicja grzechu
    • 3. Pojęcie grzechu a zasady moralne
    • 4. Prawo grzechu i śmierci
    • 5. Kto jest bez grzechu, niech rzuci kamieniem
    • 6. Klasyfikacja grzechów
    • 7. Grzech śmiertelny i grzech powszedni
    • 8. Grzechy świadome i nieświadome
    • 9. Grzech ukryty
    • 10. Grzech niewybaczalny – przeciwko Duchowi Świętemu
    • 11. Siedem grzechów głównych
    • 12. Pięć grzechów
    • 13. Grzech kazirodztwa
    • 14. Grzechy języka
    • 15. Grzech wulgaryzmu
    • 16. Rozumienie grzechu przez kapłanów ziemskich
    • 17. Izrael i kościół jako obraz grzeszników
    • 18. Pułapka własnego programu zbawienia
    • 19. Modlitwa, wyznanie grzechów, pokuta
    • 20. Sakramenty kościelne a wymazanie grzechów
    • 21. Oczyszczenie z grzechów, chęć bycia lepszym
    • 22. Chrzest i wiara w walce z grzechem
    • 23. Dzieci, rodzice i współmałżonkowie a grzech
  • GRZECH PIERWORODNY
    • 1. Poczęcie w grzechu; grzech ludzkości
    • 2. Szatan a grzech
    • 3. Więź duchowa z Bogiem
    • 4. Więź duchowa z Szatanem
    • 5. Dwie moce duchowe
    • 6. Grzech wszedł na świat przez człowieka
    • 7. Pierwszy Adam i ostatni Adam
  • PREDESTYNACJA
  • CZYŃCIE SOBIE ZIEMIĘ PODDANĄ
  • CHRZEŚCIJAŃSTWO A WEGETARIANIZM - wstęp
    • CHRZEŚCIJAŃSTWO A WEGETARIANIZM - szczegóły
  • DEKALOG - DZIESIĘĆ PRZYKAZAŃ BOŻYCH
    • Dekalog - Wstęp
    • 1. Nie będziesz miał bogów cudzych przede mną
    • 2. Nie będziesz czynił żadnej rzeźby ani żadnego obrazu
    • 3. Nie będziesz wzywał imienia Pana
    • 4. Pamiętaj o dniu szabatu, aby go uświęcić
    • 5. Czcij ojca twego i matkę twoją
    • 6. Nie będziesz zabijał
    • 7. Nie będziesz cudzołożył
    • 8. Nie będziesz kradł
    • 9. Nie będziesz wydawał fałszywego świadectwa
    • 10. Nie będziesz pożądał domu bliźniego twego
  • CZY JEZUS BYŁ FIZYCZNYM CZŁOWIEKIEM?
  • POBYT JEZUSA NA ZIEMI
  • A WY ZA KOGO MNIE UWAŻACIE? PRAWDZIWY A FAŁSZYWY MESJASZ
  • DROGA KRZYŻOWA
    • 1. Pan Jezus na śmierć skazany
    • 2. Pan Jezus bierze krzyż na ramiona swoje
    • 3. Pierwszy upadek Pana Jezusa
    • 4. Pan Jezus spotyka swą matkę
    • 5. Szymon Cyrenejczyk pomaga nieść krzyż Jezusowi
    • 6. Święta Weronika ociera twarz Pana Jezusa
    • 7. Pan Jezus upada pod krzyżem po raz drugi
    • 8. Pan Jezus pociesza płaczące niewiasty
    • 9. Trzeci upadek Pana Jezusa
    • 10. Pan Jezus z szat obnażony
    • 11. Pan Jezus przybity do krzyża
    • 12. Pan Jezus umiera na krzyżu
    • 13. Pan Jezus zdjęty z krzyża
    • 14. Pan Jezus złożony do grobu
    • 15. Zmartwychwstanie Chrystusa
  • JUDASZ
  • SZABAT A DZIEŃ PAŃSKI
  • MODEL RODZINY
    • 1. Doskonałość stworzenia a doskonałość małżeństwa
    • 2. Związek jako „jedno ciało” i jego nierozerwalność
    • 3. Święta rodzina
    • 4. Monogamia i poligamia
    • 5. Nierząd i cudzołóstwo
    • 6. Małżeństwo z wyboru a małżeństwo z obcymi żonami
    • 7. Rozwody
    • 8. Komplementaryzm i egalitaryzm – rola męża i żony
    • 9. Biblia a naród
    • 10. Małżeństwo w kulturze chrześcijańskiej
    • 11. Sprzeczności i kontrowersje ze strony kościoła
    • 12. Status pierworodnego
    • 13. Bezżeństwo, owdowienie, osierocenie
    • 14. Obowiązki i odpowiedzialność rodziców
    • 15. Karcenie dzieci
  • MAŁŻEŃSTWO
  • IN VITRO, ADOPCJA, ANTYKONCEPCJA, ABORCJA I EUTANAZJA
    • 1. Bezpłodność i płodność – przekleństwo czy błogosławieństwo
    • 2. In vitro
    • 3. Kiedy zaczyna się życie: płód czy człowiek?
    • 4. Los zarodków
    • 5. Małżeństwo i prokreacja w imię miłości Bożej
    • 6. „Współpraca” człowieka z Bogiem
    • 7. Nieomylność kościoła. Eksperci duchowni. Naprotechnologia
    • 8. Adopcja a człowiek na zamówienie
    • 9. Przewodnik moralny a rozłam kościoła
    • 10. In vitro a spór moralny
    • 11. In vitro a spór społeczny
    • 12. Filozofia i etyka katolicka
    • 13. Antykoncepcja
    • 14. Aborcja
    • 15. Eutanazja i samobójstwo
    • 16. Nie zabijaj! – co znaczy być mordercą?
    • 17. Kościół a nauka
    • 18. Ewolucja poglądów kościoła
    • 19. Kto nie z nami, ten przeciwko nam
    • 20. Prawo Boże a sumienie
  • KAZIRODZTWO
  • HOMOSEKSUALNOŚĆ
  • (NIE)CZYSTY SEKS
  • SODOMA I GOMORA
  • CZY CZŁOWIEK JEST NIEŚMIERTELNY?
  • ŚMIERĆ, WSKRZESZENIE, REINKARNACJA
  • RELIGIA POKOJU CZY NIENAWIŚCI?
  • TRADYCJA PUŁAPKĄ
  • CZYŚCIEC
    • 1. Wiara Judy Machabejskiego w pośmiertne oczyszczenie z grzechów
    • 2. Znak Jonasza jako obraz czyśćca
    • 3. Odpuszczanie grzechów po śmierci w „tym wieku” albo w „przyszłym wieku”
    • 4. Oczyszczenie po śmierci lub oczyszczający i ocalający duszę ogień czyśćca
    • 5. Chłosta po śmierci
    • 6. Chrzest za zmarłych i miłosierdzie dla zmarłych
    • 7. Czyściec jako zwrot długu
    • 8. Nielitościwy dłużnik skazany na oddanie długu
    • 9. Czyściec jako kres wędrówki do życia wiecznego
    • 10. Możliwość wyjścia z otchłani
    • 11. Łono Abrahama
    • 12. Paruzja a czyściec
  • NAKAZ MISYJNY
  • DARMO DAWAJCIE – KOŚCIELNY BIZNES
  • PYTANIA I ODPOWIEDZI
  • KONTAKT
  • ENGLISH

PREDESTYNACJA


        Twoje narzędzia:

Biblia
Biblia hebrajsko-polska i grecko-polska
Strong's

UWAGA:
Powyższe linki do tekstów biblijnych udostępniamy wyłącznie dla wygody czytelnika. Znajdują się one jednak na stronach innych, niezależnych od nas autorów, których poglądy i opinie należą wyłącznie do nich, a zespół Projektu Daniel 12 tych poglądów nie autoryzuje ani nie podziela. Autoryzujemy jedynie teksty opublikowane na niniejszej stronie.

PDF do druku
File Size: 125 kb
File Type: pdf
Download File

STRESZCZENIE

„W Nim bowiem wybrał nas przed założeniem świata, abyśmy byli święci i nieskalani przed Jego obliczem. Z miłości przeznaczył nas dla siebie jako przybranych synów przez Jezusa Chrystusa, według postanowienia swej woli, ku chwale majestatu swej łaski, którą obdarzył nas w Umiłowanym”. (Ef 1: 5-6)


„Bo gdy one [dzieci Rebeki] jeszcze się nie urodziły ani nie zrobiły nic dobrego czy złego, postanowienie Boże według wyboru może ostać się [tłumaczenie polskie: „postanowienie Boże na zasadzie wolnego wyboru”), nie z uczynków, ale z Niego co powołuje. Powiedziano jej, starszy będzie służyć młodszemu. Jak jest napisane, Jakuba umiłowałem, Ezawa znienawidziłem”. (Rz 9:11-13)

„A zatem komu chce, okazuje miłosierdzie, a kogo chce, czyni zatwardziałym”. (Rz 9:18)

Biblia naucza, że wybrańcy („naczynia miłosierdzia na chwałę Bożą”) zostali z góry przeznaczeni do Bożego zbawienia, a niewybrańcy („naczynia gniewu na zniszczenie”) na potępienie. To Bóg z góry decyduje, kogo chce zbawić, a kogo potępić, czemu ostro sprzeciwiają się instytucje kościelne, głosząc własny program zbawienia oparty na tak zwanej „wolnej woli” człowieka i jego „własnych uczynkach”, a w rzeczywistości na zasługach samego kościoła, który widzi samego siebie jako źródło i szafarza zbawienia.

Kreowany przez kościół obraz Boga Miłosiernego, który jest sprawcą samego dobra, jest wynikiem wyparcia przez kościelnych teologów biblijnej nauki o przeznaczeniu na potępienie, w której kościół upatruje sugestię, że Bóg jest „sprawcą grzechu”, albo że jest bezsilny wobec Szatana, który porywa ludzi, pomimo że, jak wierzą, Bóg zbawił cały świat. Konstrukt leżący u podstaw kościelnej filozofii, w której sprzeczność goni sprzeczność, wynika z braku znajomości duchowego przekazu Biblii. Dlatego kościół będzie sobie uzurpował rolę asystenta Boga w „dziele zbawienia”, agenta, który został przez Boga autoryzowany, a nawet będzie chciał wyręczać Boga w Jego pracy. Ta kościelna „asysta” znalazła wyraz w najnowszej doktrynie kościoła, w której kościół łaskawie „dzieli się” zasługami z Bogiem, głosząc doktrynę zbawienia opartego na połączeniu Łaski Boga z uczynkami człowieka. Wierzy się bowiem, że Bóg już „zrobił swoje”, łaskawie wyciągając do człowieka zbawienną dłoń, a teraz reszta zależy już od decyzji i działań podjętych przez człowieka. To jednak wciąż własny program zbawienia, program zaprojektowany przez kościoły, w którym to „zasługi” i „winy” człowieka, interpretowane zresztą przez samego człowieka, decydują jego o rzekomym przeznaczeniu, a jego członkostwo w kościele o tym, że owo przeznaczenie zostało określone przez Boga z góry, przed stworzeniem świata. Innymi słowy, według kościoła (pozorna) niezbędność Łaski dopełnia, a w rzeczywistości neguje, własną wolę człowieka.

Oferty zbawienia kierowane przez kościoły do swoich „wiernych” promują własną pracę i własne uczynki człowieka, jakoby Bóg z góry przewidział, że wstąpienie do kościelnej wspólnoty będzie wypełnieniem Jego przeznaczenia z góry. W swoich fałszywych doktrynach kościół narzuca członkom jarzmo pracy i prawa Bożego. Z tego powodu zbawienie staje się darem (1) warunkowym, pod rygorem ciągłej presji przestrzegania prawa, (2) zmiennym, raz się go zyskuje, a zaraz potem traci, by znowu go odzyskać – stąd potrzeba rytualnej spowiedzi i komunii, a także możliwość nawrócenia i apostazji. Przy tym „przeznaczenie” rozumiane jest jako dokonane jakby po fakcie, czyli na podstawie zasług i win człowieka, w przeciwieństwie do przeznaczenia z góry, którego naucza Biblia. Od momentu Stworzenia człowieka Biblia maluje obraz sądu ostatecznego oraz przypomina o konieczności posiadania Zbawcy w osobie Jezusa Chrystusa, który miał przyjść w „pełni czasu”, a umrzeć w z góry zaplanowanym momencie – jako symboliczna ofiara paschalna – umrzeć nie „za cały świat”, a za Bożych wybrańców, czyli tych, których imiona zostały zapisane w księdze życia już od założenia świata.

W swoim fałszywym nauczaniu kościół widzi przeznaczenie z góry jako „przeznaczenie do Łaski”, przez własne uczynki człowieka, albo też „nawrócenie”, również przez własne uczynki. W obu przypadkach owe „własne uczynki” rozumiane są jako fizyczne, dosłowne przestrzeganie prawa grzechu i śmierci.

W takim przypadku działanie Boga znowu musiałoby być warunkowe, a czynnikiem sprawczym musiałby być człowiek i jego „uczynki”, albo też instytucja wypełniająca przeznaczenie człowieka – kościoły. Takiemu punktowi widzenia przeciwstawia się nauka Biblii, co widać w wersetach, w których wiara i Łaska Boża zaprzeczają uczynkom człowieka (np. Ef 2:8-10, 2Tm 1:9). Owszem, „wiara jest martwa bez uczynków”, jednak nie chodzi tu o fizyczne uczynki człowieka, a o duchowe uczynki Jezusa, czyli moc pochodzącą od Ducha Bożego (Jk 2:26). Inaczej rzecz biorąc, to Duch Boży wypełnia w zbawionym wybrańcu Prawo Ducha.

Człowiek nie może zbawić się z własnej woli, a wybraniec nie może odrzucić darów i powołania Bożego (Rz 11:26). Z natury wszyscy jesteśmy grzesznikami i nie szukamy Boga. To On znajduje swoich wybrańców, którzy zostają przez Ojca pociągnięci (J 6:44) i niejako „zmuszeni” do przyjścia na Ucztę Weselną, na którą dobrowolnie nie przybył nikt z zaproszonych (Łk 14:24). Izrael i kościoły to właśnie obraz „zaproszonych”, czyli pozornych wybrańców, którzy depczą Słowo Boże. To obraz zewnętrznych uczestników Ducha Świętego (Hbr 6:4-6; 10:29), którym jedynie wydaje się, że otrzymali od Boga „talenty” (Łk 8:18).

Pomimo to, w swoim nauczaniu kościół nigdy nie dopuści do tego, by uznać absolutną wolę Boga i Jego przeznaczenie z góry, bo tym samym wykazałby swoją całkowitą bezużyteczność.  

​
SZCZEGÓŁOWE OMÓWIENIE TEMATU TUTAJ.

PDF do druku
File Size: 125 kb
File Type: pdf
Download File

© 2013-2024 Daniel 12