DANIEL 12
  • WPROWADZENIE
  • O CZYM JEST BIBLIA? CZY DA SIĘ STREŚCIĆ JEJ PRZESŁANIE?
    • ​I. Przekaz fizyczny Biblii
    • ​II. Przekaz duchowy
    • III. Stworzenie świata w ujęciu duchowym
    • ​IV. Wieża Babel, Potop oraz Sodoma i Gomora w ujęciu duchowym
    • V. Czy Abraham był zalążkiem instytucji kościelnej?
    • VI. Czy wyprowadzenie Izraela z Egiptu było początkiem instytucji kościelnej?
    • VII. Nowy Testament w ujęciu duchowym
    • VIII. Separacja jako sedno planu zbawienia​
  • KSIĘGA DANIELA 12 ZAPOWIADA CZAS ZROZUMIENIA BIBLII
  • TŁUMACZENIA BIBLII
    • 1. Kilka przykładowych błędów w tłumaczeniu Biblii
    • 2. Konkordancje i Biblie interlinearne - dostęp do oryginału Biblii
    • 3. Przykład wykorzystania konkordancji
  • BIBLIA UKRYWA GŁĘBOKIE DUCHOWE ZNACZENIE
    • 1. Dwie ścieżki
    • 2. Pojęcie dobra i zła według człowieka i Boga
    • 3. Duchowa mądrość Boża a fizyczna mądrośc ludzka
  • BÓG I SZATAN
  • ANIOŁY I DEMONY
  • PRAWO A ŁASKA
    • 1. Natura grzechu – prawo natury
    • 2. Prawo Mojżesza
    • 3. Prawo jako wiedza o grzechu
    • 4. Obietnica dla Abrahama
    • 5. Spór pomiędzy apostołami o prawo
    • 6. Prawo znajduje nas grzesznikami
    • 7. Zacząwszy duchem, chcecie teraz kończyć ciałem?
    • 8. Na cóż więc prawo?
    • 9. Wychowanie i instruktaż poprzez prawo
    • 10. Narodziny z obietnicy a uczynki z prawa
    • 11. Prawo garncarza – wybór z góry
    • 12. Prawo a wiara i miłość
    • 13. Prawo a posłuszeństwo
    • 14. Łaska i uczynki to sprzeczność
    • 15. Żydzi a poganie
    • 16. Chrystus jako pierwociny zbawienia
    • 17. Pierwszy Adam i ostatni Adam
    • 18. Śmierć panująca od Adama do Mojżesza
    • 19. Chrzest duchowy
    • 20. Nie pozwól grzechowi panować w twoim śmiertelnym ciele
    • 21. Grzech to własna praca na zbawienie
    • 22. Związek małżeński – z Prawa czy z Łaski?
    • 23. Prawo jest grzechem czy jest święte?
    • 24. Umysł (Prawo Boże) a ciało (prawo grzechu)
    • 25. Ciało cielesne a duch cielesny
    • 26. Podobieństwo grzechu i umieranie w życiu
    • 27. Życie według ciała a życie według ducha
    • 28. Zmartwychwstanie fizyczne a zmartwychwstanie duchowe
    • 29. Adopcja do Królestwa Bożego
  • KONTROWERSJE WYNIKAJĄCE Z DOSŁOWNEGO ODBIORU BIBLII
    • 1. Wyłup sobie oko i obetnij rękę
    • 2. Czy Bóg to mówi ze względu na woły?
  • PRZYPOWIEŚCI W BIBLII
    • WSTĘP
    • 1. Syn Marnotrawny
    • 2. Wdowi grosz
    • 3. O pszenicy i chwaście
    • 4. Kto nie pracuje niech też nie je
    • 5. Korzeniem wszelkiego zła jest chciwość pieniędzy
    • 6. Proście, szukajcie i kołaczcie
  • KALENDARZ MIESIĘCZNY W BIBLII
  • POTOP ZA DNI NOEGO I KALENDARZ OD STWORZENIA​
    • 1. Sprzeczności wynikające z fizycznego rozumienia opisu Potopu a jego poprawność duchowa
    • 2. Data potopu w świetle kalendarza stworzenia
    • 3. Kalendarz 360-dniowy na tle innych kalendarzy
    • 4. 40 dni i 40 nocy >
      • 4.1. Pierwsze 40 dni i 40 nocy Mojżesza
      • ​4.2. Drugie 40 dni i 40 nocy Mojżesza
      • 4.3. 40 dni i 40 nocy Eliasza
      • 4.4. 40 dni i 40 nocy Jezusa
    • 5. Chrzest Jezusa
    • 6. Wydarzenia po chrzcie Chrystusa związane są z symboliką 40 dni i 40 nocy
    • 7. Data Ukrzyżowania i ustanowienia Eucharystii​
    • 8. Chronologia Potopu
    • 9. Zależności czasowe >
      • 9.1 Komentarz do zależności czasowych
    • Podsumowanie
  • GRZECH
    • 1. Nieczystość duchowa
    • 2. Odejście od dobra – definicja grzechu
    • 3. Pojęcie grzechu a zasady moralne
    • 4. Prawo grzechu i śmierci
    • 5. Kto jest bez grzechu, niech rzuci kamieniem
    • 6. Klasyfikacja grzechów
    • 7. Grzech śmiertelny i grzech powszedni
    • 8. Grzechy świadome i nieświadome
    • 9. Grzech ukryty
    • 10. Grzech niewybaczalny – przeciwko Duchowi Świętemu
    • 11. Siedem grzechów głównych
    • 12. Pięć grzechów
    • 13. Grzech kazirodztwa
    • 14. Grzechy języka
    • 15. Grzech wulgaryzmu
    • 16. Rozumienie grzechu przez kapłanów ziemskich
    • 17. Izrael i kościół jako obraz grzeszników
    • 18. Pułapka własnego programu zbawienia
    • 19. Modlitwa, wyznanie grzechów, pokuta
    • 20. Sakramenty kościelne a wymazanie grzechów
    • 21. Oczyszczenie z grzechów, chęć bycia lepszym
    • 22. Chrzest i wiara w walce z grzechem
    • 23. Dzieci, rodzice i współmałżonkowie a grzech
  • GRZECH PIERWORODNY
    • 1. Poczęcie w grzechu; grzech ludzkości
    • 2. Szatan a grzech
    • 3. Więź duchowa z Bogiem
    • 4. Więź duchowa z Szatanem
    • 5. Dwie moce duchowe
    • 6. Grzech wszedł na świat przez człowieka
    • 7. Pierwszy Adam i ostatni Adam
  • PREDESTYNACJA
  • CZYŃCIE SOBIE ZIEMIĘ PODDANĄ
  • CHRZEŚCIJAŃSTWO A WEGETARIANIZM - wstęp
    • CHRZEŚCIJAŃSTWO A WEGETARIANIZM - szczegóły
  • DEKALOG - DZIESIĘĆ PRZYKAZAŃ BOŻYCH
    • Dekalog - Wstęp
    • 1. Nie będziesz miał bogów cudzych przede mną
    • 2. Nie będziesz czynił żadnej rzeźby ani żadnego obrazu
    • 3. Nie będziesz wzywał imienia Pana
    • 4. Pamiętaj o dniu szabatu, aby go uświęcić
    • 5. Czcij ojca twego i matkę twoją
    • 6. Nie będziesz zabijał
    • 7. Nie będziesz cudzołożył
    • 8. Nie będziesz kradł
    • 9. Nie będziesz wydawał fałszywego świadectwa
    • 10. Nie będziesz pożądał domu bliźniego twego
  • CZY JEZUS BYŁ FIZYCZNYM CZŁOWIEKIEM?
  • POBYT JEZUSA NA ZIEMI
  • A WY ZA KOGO MNIE UWAŻACIE? PRAWDZIWY A FAŁSZYWY MESJASZ
  • DROGA KRZYŻOWA
    • 1. Pan Jezus na śmierć skazany
    • 2. Pan Jezus bierze krzyż na ramiona swoje
    • 3. Pierwszy upadek Pana Jezusa
    • 4. Pan Jezus spotyka swą matkę
    • 5. Szymon Cyrenejczyk pomaga nieść krzyż Jezusowi
    • 6. Święta Weronika ociera twarz Pana Jezusa
    • 7. Pan Jezus upada pod krzyżem po raz drugi
    • 8. Pan Jezus pociesza płaczące niewiasty
    • 9. Trzeci upadek Pana Jezusa
    • 10. Pan Jezus z szat obnażony
    • 11. Pan Jezus przybity do krzyża
    • 12. Pan Jezus umiera na krzyżu
    • 13. Pan Jezus zdjęty z krzyża
    • 14. Pan Jezus złożony do grobu
    • 15. Zmartwychwstanie Chrystusa
  • JUDASZ
  • SZABAT A DZIEŃ PAŃSKI
  • MODEL RODZINY
    • 1. Doskonałość stworzenia a doskonałość małżeństwa
    • 2. Związek jako „jedno ciało” i jego nierozerwalność
    • 3. Święta rodzina
    • 4. Monogamia i poligamia
    • 5. Nierząd i cudzołóstwo
    • 6. Małżeństwo z wyboru a małżeństwo z obcymi żonami
    • 7. Rozwody
    • 8. Komplementaryzm i egalitaryzm – rola męża i żony
    • 9. Biblia a naród
    • 10. Małżeństwo w kulturze chrześcijańskiej
    • 11. Sprzeczności i kontrowersje ze strony kościoła
    • 12. Status pierworodnego
    • 13. Bezżeństwo, owdowienie, osierocenie
    • 14. Obowiązki i odpowiedzialność rodziców
    • 15. Karcenie dzieci
  • MAŁŻEŃSTWO
  • IN VITRO, ADOPCJA, ANTYKONCEPCJA, ABORCJA I EUTANAZJA
    • 1. Bezpłodność i płodność – przekleństwo czy błogosławieństwo
    • 2. In vitro
    • 3. Kiedy zaczyna się życie: płód czy człowiek?
    • 4. Los zarodków
    • 5. Małżeństwo i prokreacja w imię miłości Bożej
    • 6. „Współpraca” człowieka z Bogiem
    • 7. Nieomylność kościoła. Eksperci duchowni. Naprotechnologia
    • 8. Adopcja a człowiek na zamówienie
    • 9. Przewodnik moralny a rozłam kościoła
    • 10. In vitro a spór moralny
    • 11. In vitro a spór społeczny
    • 12. Filozofia i etyka katolicka
    • 13. Antykoncepcja
    • 14. Aborcja
    • 15. Eutanazja i samobójstwo
    • 16. Nie zabijaj! – co znaczy być mordercą?
    • 17. Kościół a nauka
    • 18. Ewolucja poglądów kościoła
    • 19. Kto nie z nami, ten przeciwko nam
    • 20. Prawo Boże a sumienie
  • KAZIRODZTWO
  • HOMOSEKSUALNOŚĆ
  • (NIE)CZYSTY SEKS
  • SODOMA I GOMORA
  • CZY CZŁOWIEK JEST NIEŚMIERTELNY?
  • ŚMIERĆ, WSKRZESZENIE, REINKARNACJA
  • RELIGIA POKOJU CZY NIENAWIŚCI?
  • TRADYCJA PUŁAPKĄ
  • CZYŚCIEC
    • 1. Wiara Judy Machabejskiego w pośmiertne oczyszczenie z grzechów
    • 2. Znak Jonasza jako obraz czyśćca
    • 3. Odpuszczanie grzechów po śmierci w „tym wieku” albo w „przyszłym wieku”
    • 4. Oczyszczenie po śmierci lub oczyszczający i ocalający duszę ogień czyśćca
    • 5. Chłosta po śmierci
    • 6. Chrzest za zmarłych i miłosierdzie dla zmarłych
    • 7. Czyściec jako zwrot długu
    • 8. Nielitościwy dłużnik skazany na oddanie długu
    • 9. Czyściec jako kres wędrówki do życia wiecznego
    • 10. Możliwość wyjścia z otchłani
    • 11. Łono Abrahama
    • 12. Paruzja a czyściec
  • NAKAZ MISYJNY
  • DARMO DAWAJCIE – KOŚCIELNY BIZNES
  • PYTANIA I ODPOWIEDZI
  • KONTAKT
  • ENGLISH

RELIGIA POKOJU CZY NIENAWIŚCI?


        Twoje narzędzia:

Biblia
Biblia hebrajsko-polska i grecko-polska
Strong's

UWAGA:
Powyższe linki do tekstów biblijnych udostępniamy wyłącznie dla wygody czytelnika. Znajdują się one jednak na stronach innych, niezależnych od nas autorów, których poglądy i opinie należą wyłącznie do nich, a zespół Projektu Daniel 12 tych poglądów nie autoryzuje ani nie podziela. Autoryzujemy jedynie teksty opublikowane na niniejszej stronie.

PDF do druku
File Size: 281 kb
File Type: pdf
Download File

​STRESZCZENIE

Wszystkim religiom przyświeca jeden cel: nagroda za czczenie własnego Boga oraz kara za czczenie bogów obcych. Księgi święte każdej z trzech głównych religii, to znaczy judaizmu, islamu i chrześcijaństwa, jeśli rozumieć je dosłownie, zawierają wersety nawołujące zarówno do przemocy jak i do pokoju. Przemoc może mieć formę masowego mordowania wrogów, karania grzeszników, często w sposób niezwykle brutalny, na przykład przez kamienowanie, odcięcie części ciała, ścięcie głowy czy spalenie żywcem, natomiast nastawienie pokojowe może mieć formę poszanowania innych (pogan), a nawet dopuszczenia ich do zbawienia w ramach własnej wiary.

Co zaskakujące, jeśli chodzi o brutalność języka, na czoło zdecydowanie wysuwa się Biblia, zwłaszcza Stary Testament, o ile będziemy ją przyjmować dosłownie i odnosić do codzienności naszego ziemskiego życia. Mało tego, nie brakuje w niej wersetów, które, rozumiane dosłownie, promują niewolnictwo, pijaństwo, gwałt, stręczycielstwo, cudzołóstwo, prostytucję, dewiacje seksualne, kazirodztwo, przemoc w rodzinie, rozboje i masowe mordy dokonywane w najokrutniejszy sposób, ofiary składane z własnych dzieci, kanibalizm i wiele innych patologii, o które zwykły człowiek nigdy by Biblii nie podejrzewał i przy których łamanie Dziesięciu Przykazań wydaje się dziecinną igraszką.

Według niektórych siła islamu tkwi w braku lęku przed śmiercią, przy czym „śmierć ku chwale Boga”, jak się uważa, ma być przyczynkiem do odkupienia własnego i swoich najbliższych. Co ciekawe, także w Biblii mamy słowa: „Kto chce zachować swoje życie, straci je, a kto straci swe życie z mego powodu, ten je zachowa” (Łk 9:24). Niejeden chrześcijański fundamentalista mógłby je potraktować dosłownie, na wzór fundamentalistów islamskich. Nie brakuje również szaleńców, którzy potrafią się nawet ukrzyżować w dzień Paschy, motywując to chęcią współcierpienia z Chrystusem.

Niemal każda religia ma własną historię okrucieństwa, podbojów, najazdów i ludobójstwa, czyli, jakbyśmy to dziś określili, terroryzmu, a wszystko to w imię „nawracania” innych na własną wiarę i głoszenia „chwały” własnego boga. Patrząc na Biblię z fizycznego punktu widzenia dowiadujemy się, że Bóg nakazywał nie tylko oddawać Mu cześć pod rygorem utraty życia, ale także mordować fałszywych proroków i kapłanów innych bogów, burzyć ich świątynie i miejsca święte.

Każda religia ma swojego „Boga Miłosierdzia” i „Boga Sędziego”, w każdej powstaje wiele odłamów i sekt na skutek manipulacji, rozmaitych interpretacji i selektywnego doboru wersetów z ksiąg świętych, czego dokonuje się w celu przeforsowania własnych poglądów lub celów społeczno-politycznych, najczęściej po to, by wywyższyć siebie, a poniżyć innych. Skutkiem takiego podejścia i tworzonych w ten sposób systemów światopoglądowych jest dyskryminacja ludzi i potępianie ich „odstępczych” zachowań, na przykład kobiet czy osób nieheteronormatywnych. Każdą religię można zatem przekształcić w system oparty na nienawiści.

Na szczęście na przestrzeni dziejów religie ewoluują w swoich poglądach, choć jedne w większym a inne w mniejszym stopniu. Na przykład główny nurt współczesnego chrześcijaństwa wyewoluował w kierunku zniesienia wielu dyskryminujących praw, zniesienia kary śmierci, uznania praw człowieka, rozdzielenia prawa świeckiego od prawa religijnego, odejścia od walki z wrogiem zewnętrznym w kierunku duchowej walki wewnętrznej, czyli ogólnie w kierunku „Boga miłosiernego”, natomiast nienawiść występuje tu coraz rzadziej, ograniczając się tylko do odłamów radykalnych, których poglądy często nazywa się fundamentalizmem religijnym. Mimo to religie zawsze będą szukać jakiegoś wroga, bo bez wroga istnieć nie potrafią – po prostu tracą swój sens.

Z pewnością nadal będą pojawiać się przywódcy religijni chcący ślepo „walczyć” ze zmianami społeczno-kulturowymi, na przykład ze zjawiskiem „multi-kulti”, w którym upatrywać będą zagrożenie dla własnej religii, ale też przywódcy promujący konieczność udzielania pomocy migrantom. Będą tacy, którzy katastrofę ekologiczną uznają za grzech człowieka, który dla zysku zabija przyrodę, a przez to także drugiego człowieka, jednocześnie samemu w tym procesie uczestnicząc. Jednakże uzdrawianie świata to nie tylko gra pozorów, ale także walka przegrana, nie mająca nic wspólnego z Bożym zbawieniem.

Co ciekawe, wszystkie religie mają wspólny mianownik, mianowicie wysiłek podejmowany przez swoich wyznawców w celu zasłużenia na własne zbawienie. Każda instytucjonalna religia opiera się na fizyczności i społeczno-politycznej strukturze obecnego świata, wartości duchowe rozumiejąc jako wartości społeczno-moralne, w sensie „prawidłowych” i „nieprawidłowych” wzorców zachowania, troski o dobro drugiego człowieka, zwierząt i przyrody, i doszukując się tych wartości w cechach ludzkiego charakteru, których skutkiem są takie zjawiska jak przyjaźń, lojalność, miłość, wierność, uczciwość, szacunek, odpowiedzialność, samodyscyplina, wytrwałość, kultura bycia, dobroć, wybaczanie, sprawiedliwość, wdzięczność itp. Listę tych ziemskich wartości, powszechnie mylonych z wartościami duchowymi, można by ciągnąć bez końca.

Dlatego tak ważnym jest zrozumienie, że kiedy Biblia używa takich słów jak „nienawiść” czy „pokój”, nie mają one nic wspólnego z ludzką nienawiścią czy ziemskim pokojem. Są jedynie obrazami. Mogą odnosić się do duchowego sądu Bożego, przeznaczonego dla niewybrańców, których symbolem mogą być wszyscy, w tym kobiety i dzieci – stąd zawarte w Biblii obrazy bezwzględnych mordów dokonywanych na wszystkich, bez wyjątku. Mogą też odnosić się do duchowego zbawienia dokonanego przez Boga, Jezusa Chrystusa, Księcia Pokoju, a przeznaczonego wyłącznie dla Bożych wybrańców.
​
Kontrowersje związane z Biblią zawsze wynikają z jej fizycznej interpretacji, dosłownego odbioru jej słów oraz braku rozpoznania przez jej czytelników zawartego w niej przekazu duchowego, głęboko ukrytego w słownych obrazach, metaforach, alegoriach i opisach wydawać by się mogło rzeczywistych. Sprawę utrudnia jeszcze to, że często biblijne symbole mają charakter dwoisty, to znaczy dokładnie te same symbole mogą odnosić się zarówno do Boga jak i Szatana, do wybrańców jak i niewybrańców, tak jak to jest w przypadku choćby słowa „człowiek”, które może określać Chrystusa lub Szatana. Inne przykłady to słowa „kobieta”, „baranek”, „gwiazda”, „ojciec” i setki innych, z których wszystkie mogą określać Boga lub Szatana, lud Boży lub lud Szatana, wybrańców lub niewybrańców. Dlatego w przypadku Biblii tak istotny jest kontekst, dzięki któremu można zdecydować, o kim w danym fragmencie jest mowa.  

SZCZEGÓŁOWE OMÓWIENIE TEMATU TUTAJ.
© 2013-2024 Daniel 12